Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøper du en croisant på Narvesen for 10,- får du 2 EB... 20% :)
     
    Last edited: 19. april 2018
    drsyk liker dette
  2. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Glimrende løsning dette, og jeg registerte meg dermed sporenstreks, selv om jeg ble litt irritert da jeg oppdaget forsendelsesgebyret på det fysiske kortet (56kr).

    Som et supplerende alternativ til Revolut, kan man også få noe tilsvarende fra Glintpay, som kun har Mastercard debet (men som man får tilsendt helt gratis uten forsendelsekostnad). De tilbyr hovedsakelig "Gold as Money", der man kan kjøpe/bruke/veksle reelt fysisk gull mot GBP som en hvilken som helst annen valuta. De er ennå i BETA, har ennå ikke top-up via kredittkort (kommer om noen måneder sier de i en mail til meg) og har i tillegg litt ventetid når det gjelder nyregistreringer. Jeg ble imidlertid nettopp innrullert og har mottatt mitt debetkort, og kan visst også sende invitasjoner til evt. andre interesserte. Ta i så fall kontakt på PM.

    Link: https://glintpay.com/

    PS: GlintPay tilbyr for tiden kun en iOS-app, men snart også en Android-app.


    Snacky
     
    Last edited: 19. april 2018
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har brukt Revolut aktivt det siste året og har stort sett kun positive erfaringer med selskapet. Det kan som noen nevnte tidligere være vanskelig å komme igjennom på chat eller å få et godt svar, men det er litt hipp som happ. Totalproduktet de leverer synes jeg også er veldig godt.

    Jeg har vært i dialog med Head of Expansion, Guy Davis. Han fortalte meg at de i slutten av Mai vil introdusere personlige norske kontonumre. Det vil si at du vil få et personlig norskt kontonummer der du kan motta lønn og annet. Det vil fungere tilsvarende det britiske og Europeiske kontonummeret du allerede har.

    Pr. dags dato har Revolut en grense på innskudd på omtrent 120 000 KR/år, men denne kan økes hvis du dokumenterer hvor pengene kommer i fra. Dette i forhold til lover som skal forhindre hvitevasking. Verdt å nevne er at Revolut i November 2017 meldte om at de har søkt om en Euopeisk banklisens og renger med at den vil være på plass sommeren 2018. Når denne er på plass vil man, så vidt jeg har forstått, ikke lengre behøve å dokumentere hvor pengene kommer fra.

    På RevRally (Revolut Meet-up) i Oslo tidligere i år annonserte de også at de vil lansere et "Platinum"-kort ila sommeren. Kortet vil være i metall, støtte trådløs betaling og fungere som et tradisjonelt kort. I tillegg vil kortet komme med diverse former for cashback. Mer ville de ikke si enda.
     
    Edvard, Shyneno, chrt and 3 others like this.
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Dette høres kult ut. Jeg håper dette kan føre til større konkurranse og lavere vekslingsgebyr blant norske kort. Ingen norske banker konkurrerer på dette, selv ikke "reisekort".
     
  5. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Reiser til USA på sabbatsår med familien om kort tid. Da blir det mye bruk av USD, pengeflytting til amerikansk konto, månedlig betaling av husleie til amerikansk huseier etc.

    Det virker som Revolut er en ypperlig måte å løse dette på? Eller har jeg misforstått noe?

    Er innforstått med at jeg må ha Premium kort for ubegrenset overføring men er uansett billigere enn banken. Videre tjener jeg EB poeng på alt om jeg fyller opp med SEB premium MasterCard, dog mot en 1% kostnad for kredittkort.

    Burde ikke bli noen annen kostnad for NOK/USD overføringer? (Utenom SWIFT og beneficiary bank fees).
     
    Last edited: 19. april 2018
  6. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    @RoadAhead Det er gebyrfritt og fylle opp Revolut med penger uavhengig av om du bruker Debit eller Kredittkort. Overføring fra Revolut, uavhengig av om det er til en norsk konto eller Amerikansk skal være kostnadsfritt.

    Selv er jeg norsk student i Amerika og benytter Revolut aktivt til å betale for eksempel studieavgiften der nede. Fyller opp Revolut med pengene fra Lånekassen og betaler fakturaen med Revolut (Eller betaler med Revolut kortet). Vil tro du skal kunne gjøre det samme med din husleie.

    Jeg er selvfølgelig Premium Kunde da det er begrenset hvor mye du kan veksle pr. måned som gratis kunde, men premium pr år er billigere enn det ville kostet å skulle overføre med for eksempel TransferWise.

    Når Revolut lanserer offisielt i USA til høsten, for Amerikanske brukere, vil du også tildeles et personlig amerikansk kontonummer. Med andre ord, du skal i utgangspunktet ikke behøve enda en Amerikansk konto, men det er selvfølgelig opp til deg.
     
  7. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    @BendikHa det høres jo helt glimrende ut. Trenger nok en amerikansk konto i mellomtiden. Hvem vet når Revolut faktisk ruller ut i USA. Går det greit å få hevet den årlige grensen på 150k NOK?

    Uansett, premium kort er bestilt.

    ...forresten - er det EB poeng om man fyller opp med MC Premium kredittkort? Gjorde en liten test, og transaksjonen har dukket opp på kortet men ikke EB poengene.
     
    Last edited: 21. april 2018
  8. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Top up på Revolut går inn som vanlig kjøp. Så du får poeng.
    15 hvis du fyller på med NOK, 20 hvis du velger en annen valuta og gambler litt på veksling.
     
  9. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Pr. dags dato (Og frem til de får en Europeisk banklisens) vil grensen være på 125K NOK. For meg har det vært en smal sak å skulle heve grensen. Her kan du lese mer om hvordan du går frem for å øke den årlige grensen.
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har regnet på hva som lønner seg av å:
    1) sette inn i NOK (og overføre til egen konto) 2) sette inn i f.eks. EUR (og overføre til egen konto i NOK)
    3) sette inn i f.eks. EUR (og overføre NOK til egen konto i NOK)
    når en bruker SEB MC kort ?

    Overføringen i NOK gir jo 15 EB pr. 100,- mens i EUR får man 20 EB, men når en setter inn EUR på en NOK-konto regner jeg med banken tar litt gebyr..? Og Revolut tar vel gebyr når EUR skal overføres til NOK?

    Håper det var forståelig :)
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113

    SEB tar 2% valutapåslag så du ender opp med å betale 40 øre per poeng (du får 5 ekstra poeng for 2kr i valutagebyr. Og det er fle eventuell gebyr i 2. Ingen god deal altså.
     
    indahla liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at dette er nok å anse som misbruk av kortet.
    Blir Shell klar over at dette skjer ryker nok poeng på slike tjenester..
     
  13. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ikke lest vilkårene, men vil tro dette vil være og ansees som misbruk av Revolut også
     
  14. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Om det du mente er å få dette til å gå i sirkel, også fylle penger på Revolut med Seb Kortet for å så betale de samme pengene tilbake til SEB da bryter du klart vilkårene både med SEB og Revolut, og du får en finn stor anmerkning på ryggen som "mulig pengevask".

    Om du velger å toppe opp i enn annen valuta enn NOK er det så vidt jeg vet helt lov, men du må regne med 2% påslag fra SEB.
    Jeg er derimot litt uenig med vurderingen til @Chrisljo her. Jeg synes ikke det er dårlig butikk å betale 40 øre ekstra for å så vente ut til kronen har fortsett å falle helt til jeg er i pluss likevel. Det er ikke noe stort, og det er basert på en del flaks, men det er en del av moro :)
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i det. Jeg har et edruelig forhold til dette og det er ikke store summer det er snakk om.
     
  16. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk EB poengene også nå. Når de får norske kontoer tilknyttet så kan man vel da i praksis få EB poeng (via SEB top-up) på alt forbruk, også det som vanligvis ikke kan betales med kredittkort (huslån etc). Lurer på hvor lenge det varer i så tilfelle...

    Forresten, synes det er litt misvisende av R å si at premium kunder har "unlimited bank transfers" når det faktisk er en forholdsvis lav årlig grense på omsetning.
     
  17. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Du kan allerede nå utføre betalinger i NOK for å betale ned på husleien så lenge du har IBAN + BIC/SWIFT-koden til den du skal betale til, men du har helt rett i at når de kommer med norske konti vil du ikke behøve dette.

    Grensen du sikter til på 125K NOK kan helt fint økes den så lenge du sender inn tilstrekkelig informasjon.
     
  18. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Vær OBS på at top-up med SEB MC på Revolut går under samme kategori og beløpsgrense som Vipps (maks kr 10.000/4 dager) samt at Revolut kun tillater maks kr 4500/overføring så dette er en betydelig mere tungvint måte for bonuspoeng enn det ser ut som i utgangspunktet.
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hva mener du med maks 4500,- / overføring? Jeg har både satt inn og tatt ut mer enn 4500,- av gangen.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Grensen øker over tid, og er satt basert på ulike risikoparameter, samt hvor mye du har verifisert deg. Jeg begynte med 2000 i grense per top up, men har nå 90000 eller et eller annet veldig høyt tall.
     

Del denne siden