Curvecard samler alle dine kredittkort i ett enkelt MasterCard (debit). Kjekt når man er på reise (eller hjemme i Norge selvsagt) og ikke ønsker å dra med hele "kortstokken" til enhver tid. Administrér sømløst mellom dine kort via app (iOS, Android). Man kan også retroaktivt endre kort som er brukt innen 14 dager etter transaksjonen hvis man har "bommet" på valg av aktuelt kort før transaksjonen.
Gratis levering av kortet, ingen slitsomme ID-godkjenningsrutiner (ala Revolut) etc.
Link: Curvecard
Jeg har personlig testet denne løsningen i en måneds tid. Eneste problemene jeg har støtt på er at TrumfVISA ikke går å få autorisert i appen (DnB roter det til; jeg har snakket med dem og de skal komme tilbake til meg) og at jeg ikke fikk brukt kortet på komplettapotek.no.
Kort jeg kan verifisere at funker: Shell Mastercard, 365 PRIVAT (man må manuelt endre transaksjonskilde i 365-appen for å få bensinbonusen), Ikano VISA, YaBank Credit (BankAxept), GlintPay og Cresco Car Premium. AmEx-kort er ikke (ennå iallefall) kompatible med Curvecard.
Snacky
Last edited: 11. aug 2018