Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Svaret er JA. MEN: I enkelte tilfeller kan du oppleve at du får spørsmål om belastning i annen valuta (med ditto ugunstig vekslingskurs).
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Så det er smart å sette inn penger i NOK, konvertere til YEN og benytte kortet i minibank i Japan. Og passe på å ikke velge belastning i annen valuta?
     
  3. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har brukt kortet for første gang nå i August på ferie i Portugal. Fylte på med 2000kr fra Shell MC og vekslet om 1915 av disse til €200 (Ble vel faktisk €200,59 når jeg tenker meg om). Tok ut €200 i minibank i Lisboa og de er trukket fra EUR kontoen så nå viser appen at jeg har 85 NOK og 0,59 EUR igjen.

    Minibanken spurte meg ikke om NOK slik den vanligvis gjør med norske kort.

    Vekslingskursen ble 9,54. Passet på å bruke SAS MC samme dag for å få en god sammenligning og her er jeg blitt belastet 9,76.

    Passet også på å gjøre uttaket på en hverdag.

    Min erfaring er at det fungerer veldig fint, men liker ikke begrensningen på €200 pr måned, tidligere var vel den grenen per uke. Man kan jo også spekulere litt i valutaen da man veksler "real time" og kan gjøre det før man behøver uttaket.

    For meg så blir det revolut for uttak i hverdager opptil €200 og deretter Bank Norwegian visa for kontantuttak.
     
    indahla liker dette
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Er grensen på 200 euro pr. mnd. for uttak eller konvertering fra NOK-konto til valutakonto?
     
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Grensen på 2000 kr pr. måned gjelder for uttak i minibank. Grensen for veksling uten påslag er 50000 kr per måned.

    Selv med 2% minibankgebyr vil nok Revolut være billigere enn Bank Norwegian. Der blir gjerne totalpåslaget 2,5%.
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. 6 dager i Tokyo koster nok mer enn 2000 NOK :)
    Får leve med de 2% på uttak over dette.
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Premium koster 77,- pr. mnd.
    2% på 5000,- er 100,- så ved uttak over 7000,- pr. mnd. er det sparte penger å ha premium.

    Edit: Premium er bare gratis til 4000 NOK. Regnestykket ble ikke like enkelt..
     
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg har gått glipp av noe...

    Premium, uttak av 7000 kr: 4000 kr fritt + 3000 med gebyr: 60 kr - + 77 kr mnd. avgift = 137 kr

    Standard, uttak av 7000 kr: 2000 kr fritt + 5000 med gebyr: 100 kr = 100 kr

    Verdien av premium er vel kun 2000 kr ekstra i gebyrfrie uttak?
    Med mindre du har behov for å bruke kortet for mer enn 50000 per måned.
     
  9. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Har de fjernet maxs beløps grense per kalender år?

    Når jeg gjorde innskudd forrige uke fikk en advarsel om at jeg nærmer med grensen, får ikke det lenger også finner jeg ikke oversiktene over hvor mye jeg har overført pluss hva som gjenstår for i år !!
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Fikk akkurat økt grenen til 850k så trodde det var fordi jeg hadde mye igjen at den ikke var synlig..
     
  11. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Curvecard samler alle dine kredittkort i ett enkelt MasterCard (debit). Kjekt når man er på reise (eller hjemme i Norge selvsagt) og ikke ønsker å dra med hele "kortstokken" til enhver tid. Administrér sømløst mellom dine kort via app (iOS, Android). Man kan også retroaktivt endre kort som er brukt innen 14 dager etter transaksjonen hvis man har "bommet" på valg av aktuelt kort før transaksjonen.

    Gratis levering av kortet, ingen slitsomme ID-godkjenningsrutiner (ala Revolut) etc.

    Link: Curvecard

    Jeg har personlig testet denne løsningen i en måneds tid. Eneste problemene jeg har støtt på er at TrumfVISA ikke går å få autorisert i appen (DnB roter det til; jeg har snakket med dem og de skal komme tilbake til meg) og at jeg ikke fikk brukt kortet på komplettapotek.no.

    Kort jeg kan verifisere at funker: Shell Mastercard, 365 PRIVAT (man må manuelt endre transaksjonskilde i 365-appen for å få bensinbonusen), Ikano VISA, YaBank Credit (BankAxept), GlintPay og Cresco Car Premium. AmEx-kort er ikke (ennå iallefall) kompatible med Curvecard.


    Snacky
     
    Last edited: 11. aug 2018
    holmen liker dette
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke merket noen grense på Revolut med Shell MC. Har fylt på med 50.000+ i løpet av en uke.

    Edit: leser nå det ikke var det du spurte om.. :)
    Grensen for SEB (SAS) MC på Revolut er 10.000,- pr. 96 timer.
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Snodig grense, det er vel det samme som kontantuttak? Du har bekreftet t du får poeng og det ikke trekkes gebyr?
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Gebyr: nei
    Poeng: ja
    :)
     
    poeng_poeng and Are like this.
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke, dessverre. Bruker nesten ikke Vipps.
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,566
    Likes mottatt:
    6,544
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har prøvd å bestille Revolut-kort nylig? Hvis jeg følger linken fra insideflyer.no og skriver inn mobilnummeret mitt for å få link til appen så får jeg aldri noen sms.
     
  17. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde samme problem, men det løste seg når jeg åpnet linken i Incognito Mode uten AdBlock. Tror kanskje det blokkerte utsendelsen.
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,566
    Likes mottatt:
    6,544
    Bonuspoeng:
    183
    Det hjalp ingenting for min del. Heller ikke å bruke firefox.
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Lukter vi SAGA poeng her kanskje... :cool:
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det gir ikke poeng.
     
    Are and Gullars like this.

Del denne siden