Jeg fikk i alle fall to steg, ett på utreise og et på retur. Senest i forrige uke. Kjøpte en "porsjon" SAF ved booking og en ny før returen. Kona fikk det samme, på en annen bookingref. Dette var én flight hver retning, på forskjellige dager.
Får man fortsatt nivåpoeng for Conscious Traveler? Under belønninger står det bare at man får 5000 Eurobonus-poeng....
Tusen takk @Nuvolari ! Mener å ha lest et sted på sas sin side at kjøpene ikke tilbakedateres(?) Så blir spennende å se om stegene kommer eller ikke. Trenger uansett ikke tenke på vaskeark på en stund nå så verdt et forsøk og håper dette går veien. Fint med all hjelpen man kan få i det siste året mot LTG
Denne kan vel tolkes begge veier: Fra 1. juni gir kjøp i EuroBonus shop ikke lenger noe nivåtrinn. Vær oppmerksom på at nivåtrinnet ditt kan bli registrert opptil 35 dager etter kjøpet. Betyr det at alle kjøp før 1/6 gir trinn, eller alle kjøp gjort etter 35 dager før 1/6 "kanskje" gir trinn?
Ble noen vaskeark her også gitt. Klarer nok å få checka av med å kjøpe bio på flygninger også, men det er fryktelig lett å glemme av - spesielt på retur flights
I de tilfellene hvor nivåpoeng ikke har blitt registrert på bestillingsdatoen er mitt inntrykk at en mail til support har fikset det og poeng har blitt tilbakedatert til kjøpsdato.
Jeg er mer bekymret for at kjøpene ikke skal gi steg. Jeg har sett videoen men fordi neste periode starter 1/7 (og jeg er allerede EBG denne perioden) har jeg kun kjøpt 8 pakker og venter til etter 1/7 med siste steg.
Stegene blir datert til da du faktisk kjøpte vaskearkene, men nivåpoengene blir datert til den dato steg ti blir "godkjent", noe som er en drøy måned senere hvis steg ti er et kjøp fra shopen. Vanskelig å forklare, men kjøp før 1.6 bør uansett bli registrert korrekt og det har bare noe å si om man bryr seg om når man får nivåpoengene
Alltid se video sist, for det er noe du har kontroll på. Min opptjeningsperiode begynner 1. desember og jeg ventet naturligvis med video. Hadde uansett planlagt å fly i romjulen og kjøpe biofuel, men i tilfelle noe gikk skeis, jeg glemte det, eller hva som helst så så jeg videoen i starten av desember og kunne derfor slappe av. Er det noe jeg lærte av COVID så er det å planlegge for at ting går skeis.
Når har folket fått steget for SAF? Jeg hadde utreise på fredag og har retur i dag, har ikke fått steg for fredagen! Lurer da på om jeg får nytt steg i dag om jeg kjøper en ny SAF?
Steget kommer 4-5 dager etter fullført reise. Noen ganger tar det lenger tid og noen ganger må du maile dem og mase.
Angivelig blir det trinn for leie av elbil fremover. Dumt å ha kjøpt "rett" antall vaskeark nå og ha bestilt elbil i ferien. Kunne ha spart men en pakke vaskeark eller to....
Vaskearkene fungerer veldig bra, men er det flere enn meg som har merket at all den freshe lukten forsvinner etter arkene har ligget i boksen et par mnd?
Da er det slutt på å tjene skritt på Conscious Traveler ved å kjøpe ting i EB-shop. Kun legge til Biofuel, droppe måltid og eventuelt donere poeng igjen nå. Og det har nå kommet detaljer rundt det å leie elbil:
Nytt navn - andre endringer på vei? "In the coming months, SAS will continue developing new actions and touchpoints for members, ensuring the program remains closely aligned with the company’s long-term commitments and the priorities of EuroBonus." https://www.sasgroup.net/newsroom/p...conscious-traveler-to-eurobonus-changemakers/