Eurobonus flytter til nytt system 12-15. mai

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jan Fredrik, 08. mai 2017.

Tags:
  1. NHenrik

NHenrik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har poengene fra flighten din 9.mai kommet inn nå? Venter selv på poeng fra en morgenfligt den 10.
    Ganske keen på å få de inn for det gjør meg til EBG.

2. Rune

Rune Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk 312 poeng nå på OSL-ARN nå sist fredag. Tidligere fikk EGB/EBD 315 poeng. Ser ut til at det nye systemet beregner mer presise tall, selv om normal avrundingsregler vel ville gitt 313 (250 + 25% = 312,50). Velter ikke noen lass, men litt irriterende...

3. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, poeng (937×2) og Account Activity er oppdatert. Men totaloversikten A True Traveler er enda ikke oppdatert.

NHenrik liker dette
  4. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    jeg er helt fantastisk nysgjerrig på hvordan du fikk til dette?

veeegard and holmen like this.
  5. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Mangler poeng fra 10. mai og 14. mai, men det er kanskje ikke så rart?

6. NHenrik

NHenrik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Mangler fra 10. selv.
    Syntes egentlig det er ganske rart at de ikke kan registreres samtidig som appen sender ut notification til "connected friends" om at man har landet. De vet åpenbart at du har vært på føyet, og de har åpenbart teknologien til å registrere det...

Bernd liker dette
  7. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at SAS har lagt ut en FAQ for omleggingen.. Kopierer den inn her:

Q: For tier level Diamond, why does expire date show for my points in SAS APP and SAS WEB?

A: The points do not expire in the loyalty system. It is a temporarily incorrect information shown in SAS APP and SAS WEB.

Q. I am not able to book a trip using my valid AMEX 2-4-1 voucher online, on flysas.com?

A. Currently, you can only use your voucher on sas.se, sas.no and sas.dk or contact SAS call center via phone.

Q. I have booked a cash and points combined ticket (Best availability), before May 12, 18:00 CET and get an error when trying to rebook?

A. No, to rebook cash and points combined ticket (Best availability), tickets booked before May 12, 18:00 CET, we kindly ask you to contact SAS call center

Q. Can I rebook or cancel my hotel booking, paid with points, online?

A. No, we kindly ask you to contact SAS call center

Q. I’m trying to book an award trip with both SAS or Wideroe and get an error message?

A. Currently, it’s not possible, we kindly ask you to contact SAS call center to help you book your trip.

Q. I have made a rebooking of my award ticket online? Now I want to rebook the same ticket again, is that possible?

A. No, currently it’s not possible to manage multiple rebooking’s online. If you still need to rebook your ticket, we kindly ask you to contact SAS call center to rebook your award trip.

Q: My transactions older than one year are not visible on my EuroBonus account?

A: This is a temporary condition and your older transactions will be visible again in the system at the end of May.

Q: I experience problems when I try to book hotels using my points, what should I do?

A: We kindly ask you to contact SAS call center to help you book your hotel.

Stort sett må man ringe.. :p Håper det kommer flere svar etterhvert! ;)

Robert H, Fredrik81, Kristian and 3 others like this.
  8. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Venter i spenning på screenshots av bookingbekreftelser og ITAmatrix-vinduer :)

Mg15, Darkcho, kaijoar and 3 others like this.
  9. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil også gjerne se disse prisene som er skrevet over her. Aldri sett noe lignende. Nærmeste må være 200års-gaven til Bodø. Da kostet det 200kr. Kan ikke huske noe under det med Sas i nyere tid.

NoLimit liker dette
  10. jayeff

jayeff Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Trykket for moro skyld på "Gi bort kort". Der stod det at jeg er gullmedlem, og kan gi bort et sølvkort. Satser på at det rettes opp etter hvert.

Har også hatt litt kluss med en kommende tur nå på torsdag, hvor setereservasjon på reisefølget plutselig forsvant, og det kan se ut til at jeg bare er gull på utreisen, men diamant hjem.

11. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Litt offtopic men Norwegian har 199 kroners salg om dagen. Mener faktisk Tromsø stod på lista.

12. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at flere har skrevet at de kan gi bort kort, men hos meg kommer det bare opp feilmelding.. :(

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Inflasjon i "kindly", de kunne jo prøvd å bruke en engelskmann eller noen til å variere språket litt. Høres jo helt asiatisk ut.

CrotchRocket liker dette
  14. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    SAS Appen pusher ut at til connectinh friends uavhengig av om du rekker flyet eller ikke. Altså ligger det ingen sjekk inne på at du faktisk boardet flyet før notifikasjon sendes.

15. NHenrik

NHenrik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Det visste jeg ikke. Men mener fortsatt argumentet holder, da de har teknologien til å registrere det, fordi de vet om du har boardet eller ikke. At det skal ta opptil 14 dager å få registrert poeng er for meg forunderlig. Uansett, ha en strålende 17. mai, folkens!

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    I tillegg er det lett å miste notifikasjonen.

17. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Fortsatt ikke fått poeng fra amex sist mnd. Er det slik til resten?

18. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Mangler selv for Mai måned. April er ok.

19. Larata

Larata Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk mine 4/5

20. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp, burde være smal sak å legge inn en sjekk på at man faktisk har boardet, og først da sender notifikasjon. Er jo også greit å vite om en man skal hente på flyplassen ikke rakk boarding.

Fikk selv poeng i går for flight 10. mai, og har nå ingen dato oppført under poengutløp, altså er jeg bedre stilt inn før 12. mai når det stod utløp 2049 :)

Ha en strålende 17. mai!

Del denne siden