Jeg prøvde å søke opp LH First til ICN (både fra FRA og MUC), men på datoen jeg søker (3. mars) sier Lufthansa at det kun er biz å få - selv om man betaler med ekte penger i stedet for poeng. Er det noen grunn til at ICN plutselig ikke har LH First lenger? Expertflyer sier ruten flys med A340-600, og vel er de rike i Korea, men de kan ve ikke selge ut hele kabinen flere uker i strekk? Eller? Jeg overlever helt sikkert i OZ First altså, det er ikke det, men jeg hadde et håp om at muligheten for LH skulle åpnet seg. Oppdatering: Jeg snuste rundt på Flyertalk og det ser ut som at A340 byttes med A350 i mars, selv om Expertflyer ikke er enig i det.
Ifølge lufthansa.com bytter de ut A340-600 med 747-400 i mars (denne har jo ikke first), og så setter de inn A340-400 igjen i april.
Er det 14 døgn før avreise Lufthansa åpner opp F (14*24t), eller går dette på dato slik at 31.januar nå hadde vært tilgjengelig dersom det ble en åpning?
De åpner tidligst 14 dager før. Og så hender det at de slipper flere seter når det nærmer seg, alt ettersom hvor mange seter som er ledig. Det er derfor mange av oss bruker Expert Flyer til å se hvilke avganger som har seter, og sannsynligheten for at seter slippes
Takk for info, da er ikke alt håp ute. Det er for øyeblikket 1 ledig first saver på united.com, men 5 av 8 ledige for betalte billetter så da får en bare krysse fingrene for at enda 1 sete slippes.
Har flight fra FRA-PEK med Air China F, og videre fra PEK til Tokyo med ANA biz. Har åpnet seg 2 billetter med ANA F fra FRA-HND... Lander da kl. 16.15 i Tokyo, og "mister" 3-4 timer ift. flyvningen via PEK. Får dessverre ikke støtte fra dama om å endre flyvningen fordi vi mister tid i TokyoNoen som vet hvor man kan finne ny dame?
Haha! Hun er sterk i troen på at Lufthansa slipper seter til oss... Håper hun har rett! Hvis ikke, blir det tydeligvis Air China-reisebrev!
Må det være dame? Ellers finner du nok noen på forumet her.. Alternativt har jeg hørt at det finnes fornuftige mennesker i en klubb som heter "Mensa" . Det kan være et sted å begynne
Er det ikke bookingklasse O som brukes av LH first? Har flere fly hvor united.com viser 1 eller flere ledige seter i first, men når jeg sjekker avgangene på expertflyer vises ingen seter i O på aktuelle avganger. O listes generelt ikke i det hele tatt (ikke engang som O0). Gjør jo mine alerts ubrukelige..
For å søke bonusseter på Expertflyer kan du bruke Awards & Upgrades funksjonen, der kan du søke på Lufthansa og det som kommer opp som ledig bonusseter i First er da O.