Noen må ha sett på globusen etter besøket på MRU. Nå ligger ikke øyen i Nord-Afrika/Midtøsten lenger...
Ja jeg fikk det i fjor. På tre samtaler ble det dobbeltsjekket hver eneste gang om det var lov å reise FRA-HND-NRT-HNL. Men det er klart at de plutselig nå kan ha bestemt seg for å endre praksis.
Ikke helt sammenlignbart men jeg fikk jo booket Europa-Asia-Usa-Europa som t/r. Flyr vel ikke rett over Hawaii mellom Asia og USA (SIN-EWR) men nesten. Har etterpå fått beskjed om at routingen ikke var lovlig og jeg får nå ikke lov til å gjøre noen endringer.
En annen mulighet er jo selvsagt med CT til Tokyo og Lifemiles derfra. Vet ikke hvordan det slår ut regnskapsmessig, men tipper dårlig.
Sovidt eg forstår viser den ganske lik tilgjengelegheit. Awardfares viser oversikt veldig godt. For å sjå fly meir enn 3mnd fram i tid må du ha abonnement.
Hvordan er det å få tak i awardbilletter i LH F i månedene juli/august? grei tilgjengelighet? Noen som har erfaring?
Kom ikke så langt. Sa bare at jeg var interessert i å fly til Hawaii fra Norge via Tokyo, så var det no go siden det ikke var "most reasonable routing". Fikk ikke listet opp flightene, så hadde neppe hjulpet med FRA - TYO
Prøve sas og alt gikk bra til jeg sa jeg skulle booke CT. Det var ikke mulig, så jeg skrev ned alle flightene og ringte Tallinn og booket leg for leg. Her traff jeg på 3 forsøk i rouletten.