Hei folkens, vært ute av gamet en stund nå, og hadde vært fint å slippe å lese igjennom alt som står skrevet her inne igjen. Jeg og @Satyv planlegger en CT tur i vår. Og har et par spørsmål angående F: Hvordan er det med SQ F? Hva er det som er tilgjengelig for EB, og hvordan er beste mulig måte å finne ut tilgjengelighet? Har forstått det slik at københavn-Singapore så er det F4 A4 som gjelder på expertflyer? Og funker København ruta enda? Hvordan er det fra London? Er eneste mulighet å ringe inn? Hvordan er mulighetene for ANA F ? Angående denne pointsharingsgruppen: Kan jeg invitere @Satyv inn til min gruppe, bestille billett med våres poeng på min CT for så å melde han ut igjen? uten noen karantene eller noe sånt? Tusen takk for alle svar!
CPH virker veldig forutsigbar med F4, alt annet er hit or miss. Mest miss.. Må ringe inn å sjekke, samt finne en agent som klarer å søke de opp. Visstnok ikke alle som klarer det. Jeg booket SQ F for par dager siden, så går fortsatt. Begrenset, men ikke umulig. Europa er mye værre enn USA. 6 mnd karantene mener jeg det var..
Takk, det er vel gjerne en fordel at det er mange F/A ledige på expertflyer fra f.eks London ? Angående ANA, det skal være mulig å se på expertflyer i award availability ? 6 mnd karantene gjelder for innmeldelse i ny gruppe? Tenkte mer om han får tilgang til sine poeng umiddelbart etter at han meldt seg ut av gruppa? og kan bruke sin konto som vanlig igjen...
[QUOTE="animals, post: 255310, member: 5001] Angående ANA, det skal være mulig å se på expertflyer i award availability ?[/QUOTE] Ja. Eksempler her: https://insideflyer.no/forums/threads/tidlig-en-torsdag-morgen.12539/#post-254892 https://insideflyer.no/forums/threads/tidlig-en-torsdag-morgen.12539/#post-254895 https://insideflyer.no/forums/threa...er-vanlig-poengreise.9284/page-79#post-255144
Da må noen ta en for laget og se om det lar seg gjøre med: OSL - FRA - HNL og tilbake, eller om man tvinges til å fly via mainland USA.
Ser jo faktisk ut til å vere ein god del ledig! Med litt medgang kan ein kanskje få booka OSL-FRA-BKK-NRT-HNL med tre legs i first kvar veg.
Prøvde å booke HNL via Tokyo i går, blankt avslag. Alle turer til Hawaii måtte via USA eller Canada "most reasonable routing". Da jeg sa det var like langt andre veien var det ikke snakk om avstand, men å krysse tre kontinenter som SAS ikke likte. Hadde funnet FRA - BKK - NRT - HNL i F hele veien
Hvordan er Europa - Asia - Hawaii flere kontinent enn Europa - USA - Hawaii ? Er andre som har booket denne ruten før mener jeg. I tillegg heter det jo most reasonable routing based in industry standard. Og f.eks. Asiana selger FRA-ICN-HNL, så det er fullt mulig å kjøpe billetter fra Europa til Asia og derfra til Hawaii.. Da bør det jo være en "industry standard". Her tror jeg man må treffe riktig agent, så skal det la seg løse.
Om Hawaii er USA så skal det vel ha same pris? Hawaii koster jo mer enn Asia, så det burde være helt klart innafor..
Jeg er enig at det bør være innafor, bare påpekte at Hawaii er USA og dermed blir det et kontinent mer.
Strengt talt er vel ikkje Hawaii ein del av noko kontinent. Det er derimot ein del av verdensdelen Nord-Amerika eller Oseania. Eg vil også tru at du kan få igjennom ei reise til Hawaii via Asia dersom du treff rett agent, dersom det ikkje er gjeve spesifikke instruksjonar på dette området. Sovidt eg forstår må dette vere ei like fornuftig reiserute som via Fastlands-USA.
Hawaii er politisk USA, men ikke geografisk. Det er over 4000km fra kysten av USA til Hawaii.. Og det er kortere å fly til Miami fra LAX enn til Hawaii
Og bare for å dra diskusjonen helt ut av proposjoner. Hawaii er ansett som en del av Polynesia, mao Oseania https://en.wikipedia.org/wiki/Oceania
Men om det er det er distanse som skaper grunnlag for "most reasonable route", så er det likevel 16% (1291miles hver vei) lengre (FRA-NRT-HNL vs FRA-LAX-HNL)... EDIT: sorry for party-pooping på en frædda...
Det er ikke distanse, det er en personlig vurdering av hva de tror er lengst eller hva som de synes gir mening. Eksempelvis hadde jeg booket TPE-SIN-IST-FCO-OSL og ville booke om til TPE-HND-FRA-OSL (C--> F) Jeg hadde altså en rute som var 21% lenger enn den jeg spurte om, men det måtte jeg jo forstå at det var helt utelukket å få en "så lang omvei" som TPE-HND på returen.. Det var greit å fly via SIN/BKK etc fra TPE, men ikke HND. HND er jo riktignok i feil himmelretning, men er da virkelig mye kortere.. Samme problemet tror jeg vi ser på når det gjelder Hawaii. Hawaii er helt til venstre på europeiske kart, og Asia er til høyre.. Og da er det jo åpenbart urimelig mye lenger å fly til høyre for å komme til venstre......................