FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    @Are , du er slik eg forstår det Familien Foretrekker Flyvninger Først og Fremst i First ekspert. Har du fått med alle på First, eller foretrekker du å fly litt lengre bak i bussen når bølingen er med? Og kva flyvninger er det moglegheit å få til F for 4, sett bort frå OZ FRA-ICN.
     
    Sjefen1234 liker dette
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gidder ikke fly F med ungene.. De får klare seg i business.. :)
     
    drsyk, Hanen, Alfred and 4 others like this.
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det var det eg også tenkte, men eg torte ikkje si det høgt.

    Har også vurdert om mor og far kan fly F og stue ungene bak i C, men fant ut at ein 6 og 12 åring bak der aleine vil oppleves som noko snodigt. Ville heller aldri putta dei på Eco mens me flyg C. Men når dei blir 12 begge, då tek me det opp til ny vurdering.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Samme som jeg har tenkt.. Når minstemann i alle fall er 10-12 år så er det noe annet enn når minstemann er 6 år :D

    Hele prinsippet med F er jo at noen skal ta vare på deg, så da kan du jo ikke ha med seg noen du skal ta vare på...
     
    Gullars, DanH, Cforoe and 1 other person like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig tenkt. Da fruen og jeg tok hele vår samlede familie til USA i 2010, så var yngstemann 15 og eldste 23, de hadde det nok ikke utmerket i økonomi, men led ingen nød. Fruen og jeg hadde det veldig ålreit foran. Slikt er noe man fortjener etter lang og tro tjeneste som forelder. Ungene sin tid kommer. :)
     
    Edin, furlong, DanH and 3 others like this.
  6. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med tilgjengelighet på LH F mellom BKK og FRA?
    Har billetter med Thai F BKK-MUC i desember, men tror kanskje jeg vil bytte til LH F om det dukker opp noen billetter?
    Har satt opp expertflyer varsel, så bare å håpe på det beste om det skulle dukke opp noen 2 uker før?
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Mener å ha lest at denne er ganske vrien. Men hold oss gjerne oppdatert om det går veien - er interessert i det samme på neste F-tur :)
     
  8. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Er jo lov å håpe. Sitter å ser på alternativer hjemover fra SYD i desember.

    Har "bare" fått booket meg i den gamle Thai C mellom SYD-BKK, så har expertflyer varsel på F her også.
    Skal nok overleve det om jeg får Thai sin nye F konfigurasjon i 747 slik det ser ut nå. Har hørt at de er rimelig notoriske på flybytter. Hadde jo vært et mareritt å fått den gamle konfigurasjonen hjemover etter 9.5 time i gammel C..å disse i-lands problemene..
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    På min avreisedato i mars var det F8. Altså ingen seter booket i F på FRA-BKK likevel kom det ingen award ut. Ble litt skuffet da de fleste dager rundt datoen jeg ville ha hadde F5-F7
     
    artanis liker dette
  10. InsideFlyerMac

    InsideFlyerMac BonusBanans

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Er ny på forumet her og usikker på hvilken tråd spørsmålet hører hjemme under. Har 300k eb som kunne tenkes brukt på reise i mai 2018. Utgangspukt for reisen blir da er 2 uker til Bali, eller andre veien, Bahamas. Er sugen på teste gode biz produkter eventuelt F om det i hele tatt lar seg gjøre. Er det SQ, LX, ANA og EVA som gjelder i Biz og LH og SQ i F, og er det noen med gode forslag til F kan jeg legge strekkene passe langt.
     
    Gullars liker dette
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ga fra meg to billetter på SQ F CPH-SIN 3/5 i dag som bør være bookbare! Passer den utreisedatoen?

    Ellers mener jeg å ha sett flere alternativer med Asiana F fra ICN til FRA og Thai F fra BKK til MUC/LHR/FRA/CDG. Når tenker du ca avreise og retur? En eller to personer?
     
    InsideFlyerMac liker dette
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Her har du i hvert fall en sykt bra utreise :) Funker for både en og to personer:

    3/5:
    SK455 OSL-CPH 0915-1025 Plus
    SQ351 CPH-SIN 1230-0630 First
    4/5:
    SQ946 SIN-DPS 1625-1905 Biz eller
    SQ948 SIN-DPS 1820-2050 Biz

    Antok start i Oslo...
     
    InsideFlyerMac liker dette
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Litt vanskeligere med returen.

    Jeg finner ingenting på Thai F fra BKK til MUC/FRA/LHR/CDG i perioden 16.-22. mai. Du kommer deg imidlertid fint til BKK på Biz. 18/5 kan du få TG Biz direkte BKK-OSL

    Hvis du reiser alene er det alternativer på Asiana F ICN-FRA 16/5, 19/5 og 20/5. Dit kommer du deg via BKK, men jeg er usikker på om en slik mellomlanding blir lovlig med de nye reglene? I så tilfelle for eksempel slik:

    19/5:
    TG432 DPS-BKK 1655-2005 Biz
    20/5:
    OZ742 BKK-ICN 0130-0915 Biz
    OZ541 ICN-FRA 1200-1630 First (faktisk samme flight som oss!)

    Om det blir for lang varighet fungerer samme retur 15/16 mai.
     
    Last edited: 19. april 2018
    InsideFlyerMac liker dette
  14. InsideFlyerMac

    InsideFlyerMac BonusBanans

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Utreisedatoen passer ikke. Klarer ikke strekke strikken ift jobb. Ser ut som tidligst ettermiddag 4/5, men 5/5 som beste option sett at vi ikke ligger 300 innover og lima på onkels radar. OSL 2 pax. Retur senest 19/5 dersom det går mot SIN.
     
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Siden det er såpass kort tid igjen ville jeg fulgt med på LH F fra MUC og FRA. Det synes tilnærmet daglig å åpne seg F-billetter der 14 dager frem i tid. Hvis dere kjører varighet <14 dager får dere kanskje lirket inn LH F på retur også?
     
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man vil fly First til Sydney på award, er det kun TG mellom BKK og SYD som gjelder da, eller finnes andre alternativer?
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er nok TG til SYD og SQ til AKL som gjelder om man skal virkelig langt vekk..
     
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Takk for hjelpen. Ville bare sjekke at jeg ikke har misset på noen alternativer :)

    Og til BKK fra Europa er det kun TG som gjelder? Ser jo at LH har flyvninger, men er det riktig oppfattet at disse ikke kan bookes på award?
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det sies så. LH har jo tatt F av og på denne ruten et par ganger. Noen har vel fått booket også..
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Da holder jeg TG og SQ hver sin vei som det mest sannsynlige, med en ørliten mulighet til å få LH på Europa-BKK
     

Del denne siden