FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, joda. :cool:

    Tenkte at den nok ikke er helt uttømmende, og at du henviste til en annen oversikt med tanke på at du skrev "bekreftede", men da er jeg med.
     
  2. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    Tar gjerne tips her jeg også.
    Jeg fikk akkurat samme problem da jeg skulle booke retur på min F rute t/r HNL. Hadde opprinnelig kun utreise fra AMS, og da jeg skulle legge til returen + flighter til/fra OSL, i LH C, så var det ingen av de som gikk an å booke i C selv om de kunne bookes på sas.no, så jeg fikk dermed nøye meg med Eco .. Agenten sa det samme til meg, de forsvant da hun prøvde å legge de til.. utrolig merkelig. det var dog ikke noe problem å booke de lange (og viktige) legs i F og C (HNL-NRT-SIN-FRA).
     
    flying_all liker dette
  3. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    Enda en gang så opplever jeg problemer med å booke C/plus. Ringte Tallinn nå for å endre min LH Eco utreise OSL FRA LHR til SK plus OSL LHR (på en C+F booking). Disse kan bookes hos sas.no, og det kommer opp 2 seter Plus hos AF, men Tallinn får ikke booket disse på min reise, kun Eco. :eek:
    Agenten sa dette skjer ganske ofte; at de kan bookes hos Sas men ikke av Tallinn, og rådet meg til å prøve nærmere avreise.
    Fler som har erfart dette? Har SAS begynt å kjipe på tilgangen på CT-bestillinger også?! Ikke at Plus teller så mye på en så kort flight, men det handler jo om prinsipp. Hvorfor skal det være dårligere tilgang fordi man bruker en CT, opptjent med SAS amex kort? Grrrrr :mad:
     
  4. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet är nog inte SAS men connection till/från FRA... har väl varit vida känt sen i höstas typ att det inte går att får C mellan OSL-FRA och vice versa vid vissa bokningar...
     
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    En liten oppdatering om SQ. Ringte Tallin igjen i dag, og fikk bekreftet at de ser de samme setene som vi ser, men at all booking med SQ p.t. er blokkert. Jeg spurte om de ikke fikk lov å booke, men agenten sa at det ikke noe var noen policy involvert. De får bare en feilmelding når de prøver å reservere, og hun sa at de hadde fått informasjon om at SQ inntil videre blokkerer alle bonusbookinger. Foreslår at vi holder hverandre oppdatert om/når dette endrer seg.
     
  6. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Det står også en notis om det på SAS *A bookingsiden, så dette er ikke noe "hemmelig" de kun sier på telefon i hvert fall:

    Screenshot 2020-03-10 at 22.50.07.png
     
    Last edited: 11. mars 2020
    Propflyer, Gabface, coconuts and 2 others like this.
  7. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje de har fått virus? :rolleyes:
     
  8. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    om du leser innlegget du svarte på, så er problemstillingen at jeg prøvde å booke OSL LHR SK plus, ikke LH C OSL FRA, på en eksisterende CT bestilling...
     
  9. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Se där! läste omvänt, sorry!
     
    Propflyer and drsyk like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke lurt å starte dagen med Jæger shoots...;)
     
    Upsaker liker dette
  11. Sorlendingen

    Sorlendingen Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Jeg er ganske fersk her. Jeg ringte inn til Tallinn nå i stad og sa jeg ønsket en tur Oslo - Sri Lanka. Jeg sa jeg kunne reise mellom 15 januar og 15 mars. Jeg spurte om hun kunne se etter tilgjengelige First i det tidsrommet. Hun kikket litt og ga meg tilbakemelding om at det ikke fantes noe som helst First. Ikke business heller. Bortsett fra LOT. Hun ba meg ringe tilbake i April. Kan dette stemme?
     
  12. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Jægershots…
    Skall vi ramla den dåliga gatan fram... så håller jag mig till Fernet eller Jack før det lilla extra trøkket !

    /M
     
    drsyk liker dette
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skulle til å skrive at det ikke kunne stemme da det var masse ledig LHR/FRA-BKK med TG First i går både i januar og februar... Men når jeg sjekker awardfares.com nå idag så er ALT borte på ALLE datoer hvor det var ledig.... Så da kan det kanskje stemme. SQ har blokkert for bookinger og TG var generøse og slapp ledige First billetter for jan/feb tidligere men det ser ut til å være slutt på nå. I hvertfall idag.
     
    drsyk liker dette
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Corona tider kjære @paramberg :(
     
  15. Sorlendingen

    Sorlendingen Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ah så kjedelig da. Jeg så også at det var en del ledig med TG i går, så gledet meg til å booke i dag. Får håpe det åpner seg opp nye muligheter. Vet du hvor lenge SQ har blokkert for bookinger?
     
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Ja jeg fikk booket TG i går heldigvis... Utrolig kjedelig.
    Nei, skulle egentlig flytte på turen jeg har nå til en uke tidligere men det går jo ikke nå så lenge TG ikke har billetter lenger for utreise.... Tror å håper at SQ åpner igjen snart. I følge SAS.no så er det tekniske problemer.... :)
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, jeg er nå ikke så sikker på at det stemmer. Uten å være altfor konspiratorisk så oppsto denne SQ-blocken akkurat midt i verste Coronakrisa, når alle kutter produksjon i alle bauger og kanter. Kan det være at SQ er forutseende og blokkerer all bonusbooking inntil situasjonen er stabilisert?
     
    Travellingalf liker dette
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
  20. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    +1
     

Del denne siden