FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Vet du når C slippes intra Asia? Venter på NRT/HND-SIN i januar 2021.
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Kan gi en lyd om jeg får booket nærmere avreise i oktober.. :)
     
  3. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Er det i det hele tatt vært rapportert om booking på denne i F ?
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Litt usikker faktisk. Mener jeg har lest for lenge siden at noen har fått booket den? Men kanskje jeg blander det med TG? Skal uansett prøve :p Hvis ikke blir det å skifte ut NRT-SIN med HND-BKK :D Har heller ikke fått til F på SIN-HKG
     
    Propflyer liker dette
  5. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    Med hvilket selskap? får opp masse Saver-billetter på biz SQ NRT-SIN i januar 2021, og hvis det følger samme logikk som F, så er Saver = tilgjengelig for EB?
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Såvidt jeg har fått med meg er det kun blitt rapportert om SQ F-bookinger til BWN, CGK, HKG, PEK og PVG med eurobonus-poeng internt i Asia.
     
  7. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Du blander nok med TG ja :) Der blir det booket BKK-HND og BKK-NRT i F med jevne mellomrom. Aldri lest at noen har booket SIN-TYO i SQ F på EB-billett.
     
    flying_all and Jonkebassen like this.
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det kan nok stemme. Har en SIN-PEK i SQ Suites etter champagne møtet i HKG.

    Gir en lyd ifra meg om jeg får på magisk vis booket TYO-SIN :D
     
  9. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Returen ble booket i C, men det dukket tilfeldigvis opp F fra JFK og dermed er returen oppgradert:cool:
     
  10. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Tenkte å dele en liten opplevelse jeg hadde som jeg hadde i jakten på å få sikret F billetter. Awardfares søkes opp og ned etter F i Eurobonus, men ser ingen klare mønstre i når det er tilgjengelighet og ikke. Veldig ofte er avganger AF vises som tilgjengelige for Eurobonus ikke tilgjengelig, og vice versa. Så jeg ga opp det litt og baserte meg heller på hva som faktisk er til salgs av F på de enkelte avgangene. Dette har vist seg å funke bra.

    Jeg brukte gulltelefonen til SAS og møtte på både høyst kompetente og mindre komponente "agenter". De søkte opp og fant. Gikk mye raskere enn å ringe Tallinn.
    Men, i går så fant SAS-agenten 2 F på utreise og 4 F på retur på flightene jeg ønsket. Ringte deretter Tallinn og satt på hold i 40 minutter for å få det nedslående svaret at agenten kun fant 1 F på utreise og 3 F på retur på nøyaktig samme avganger. Jeg ga meg ikke med det og ringte tilbake til gulltelefonen, fikk svar etter 1 minutt, og joda, fortsatt 2 F og 4 F på returen. Men Tallinn ser ikke dette sa jeg, og det skjønte han ikke noe av. Så det den meget hyggelige og hjelpsomme SAS agenten gjorde var å "selge ned" avgangene med de nødvendige endringene jeg ønsket å gjøre på reiseruta. Så spurte jeg om ikke han kunne gjøre endringen, men det kunne han ikke, men han sa at alt er klart for Tallinn til å gjøre det, så ring de.

    Som sagt så gjort. Ny runde til Tallinn og nervene stod i høyspenn på om dette faktisk gikk igjennom. Pussig nok ringte samme agent meg opp igjen som jeg snakket med i første runde... han var litt rar når han sa at det var litt pussig SAS fant tilgjengelighet og ikke han...

    Uansett, dette funket som bare det og endringen ble utført helt i tråd med hva SAS-agenten la inn!
     
    chrt, Jomik, RoadKing and 7 others like this.
  11. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    såpass ja, herlig! kort tur da antar jeg.. eller heldig med Corona-hysteri? :p

    NRT-SIN SQ637 går jo med A380 versjon 3 kabin, tror ikke det er noe straff å sitte på biz der heller, den ser lekker ut :cool:
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer med det som garantert blir en topp tur! Hva legger du i å "selge ned"? La agenten bare til setene på bookingen din, eller ble det gjort noe annet?
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre 777-300ER ifra slutten av oktober :( Var en A380 v3 når jeg booket men ble gjort om :p
     
  14. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for det, det er nesten en fulltids jobb å spikre sammen reiseruter slik tilgjengeligheten i LH F er nå. Litt usikker på hva agenten egentlig mente med å selge ned, men det var slik han ordla seg. På en eller annen måte må jo billettene ha blitt reservert på eksisterende reservasjon, spørsmålet var jo bare hvor lenge de ble holdt av. Jeg snakket vel med Tallinn ca 30 minutter etter gulltelefonen reserverte.
     
    Gullars liker dette
  15. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    æsj, så det samme for feb 2021 nå... blæh :p jaja, hva gjør man vel ikke for å få F og private room ut av SIN :p
     
    paramberg liker dette
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Spesifikt den 30. januar fra HND/NRT til SIN, samme hvilket selskap eller avgang. Får kun opp Eco med United.com søket.
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Kan anbefale å sjekke *A-søket til SAS/awardhacks.se om man er ute etter SQ C:

    Screenshot_20200304-140740.png
     
    Xflipper liker dette
  18. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    På KrisFlyer får jeg opp 2 Saver billetter på SQ635 HND-SIN 22:50, så den skal gå an å booke for EB...
     
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en avgang som ikke kommer opp, Tallinn mener det er married segments. Må beholde den avgangen for å rekke F fra SIN til FRA, de andre som er tilgjengelige nå kommer utenfor 24t regelen.

    Var det ikke slik at våre venner i Singapore Airlines kunne "unmarrie" segment?
     
  20. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Har SQ gått ut med info om att krisflyer saver biljetter är tillgängliga för EB? Eller er det en antagelse för att det ett par gånger har funkat?
    /M
     

Del denne siden