Forslag til mileage run

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av oyvindm, 10. okt 2018.

1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Trykkern liker dette
  2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,746
    Bonuspoeng:
    183
    For å nærme deg 20.000 poeng på én reise (i SAS Plus) må du til LAX eller SFO. Disse gir 17.124 poeng inkludert gullbonus fra OSL via CPH. Litt mer om du starter annet sted og får inn en ekstra mellomlanding.

Flere muligheter for helgetur til tilbudspris i januar:
    Screenshot from 2023-11-23 22-06-55.png
    Screenshot from 2023-11-23 21-57-19.png

3. did1did

did1did Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Noen forslag til MR (mer presist SR), helst med 7 legs? Start og slutt BGO

4. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,412
    Bonuspoeng:
    93
    BGO-ARN-CPH-GDN-CPH-ARN-BGO?

did1did liker dette
  5. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,179
    Bonuspoeng:
    113
    TLL kan også være en mulighet (litt billigere en GDN for tiden, men også "bare" seks segmenter):

upload_2023-11-27_22-44-34.png

did1did liker dette
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,239
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trenger hjelp til kreative forslag her.

Med innstramminger på div opptjening av grunnpoeng trenger jeg en milage run og å bruke opp litt kreditt hos SAS.

Jeg vil fly fra Oslo til Paris (CDG, ORY), Lyon (LYS), eller Geneva (GVA).

Ut 18 oktober og bør være i Baune som er 3/4 timer å kjøre fra Paris for å sjekke inn kl 17.

Hjem søndag 20 oktober. Eller Mandag 21. Primært fra samme flyplass i og med at det blir leiebil for å komme til landsbygda utenfor Baune.

Noen god forslag? Målet er vel en grønn billett med ekstra drivstopp for å maksimere opptjening, og flest mulig legg på begge reisene.

Kan ikke si nøyaktig hva jeg trenger av poeng fordi jeg ikke kjenner SASMC inntjeningen min utover året.

7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Vi var i Beaune for en stund siden og fløy til CDG. Tok TGV derfra, 2t til Lyon. Snegletog (pun intended) videre ca 1t45m. Gikk smooth det. Ser at det går et tog fra CDG kl1203 som med bytte av tog i Lyon er fremme i Beaune kl1557.
    Flott by, trivdes kjempegodt der. Er du heldig holder de på med innhøstingen ennå!

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,239
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for god info.

Bryllupslokalet ligger 18km utenfor byen og det er ikke shuttle til alt som skjer der ute. Så jeg ender opp med bil uansett. Med mindre jeg finner noen å dele den med.. med da er det vel jeg som leier uansett.

Men hvis det blir CDG, skal jeg se på TGV for å slippe 4 timer i bil på motorvei ;)

Jeg hadde håpet å finne noen som høster/smaker/driver med noe på en gård der uten, utover alt det sosial.

9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Du er jo midt i verdens beste vindistrikt, så det skal vel la seg gjøre å finne noe sånt, ja ;);)
    Av nyskjerrighet, hva heter stedet?

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,239
    Bonuspoeng:
    293
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,975
    Bonuspoeng:
    293
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,239
    Bonuspoeng:
    293
  13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke så mye spenstig å velge mellom. Hvis du vil ha mye økopoeng, så må du reise SAS og da blir det max 2 legs (ARN/CPH-CDG/GVA) Da kommer du unna med ca 6000kr for 6250EB (med EBG).
    SAS flyr ikke til LYS. Brussels gjør det, med relativt fine tider, med da kun et stopp i BRU.
    Kobler du på LH, kan du fly ARN/CPH-MUC/FRA-CDG/LYS, som vel er max av legs du får på en formiddag.

14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du får tid, så er alle landsbyene mellom Dijon og Beaune spekket med nydelige rød burgundere, og sørafor Beaune like nydelige hvite burgundere. Fint å ha sjåfør :p Du kan enten kjøpe vin i Beaune sentrum, eller bare kjøre innom en vingård. Det er jo det kuleste, og det er nesten vanskelig å trå feil.

15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,239
    Bonuspoeng:
    293

Jeg finner OSL-CPH-CDG med retur til 7200kr i + eco som gir 3600 x2 grunnpoeng.

Reisen via FRA/MUC blir det jo LH til LYS og da vil SAS bare gi meg go smart. Så her regner jeg med at det blir dårligere poengopptjening?

Faktisk er OSL-CPH-GVA til 7k og 8500 grunnpoeng vel så attraktiv. Med gode reisetider

Er det noen måte for meg å komme meg via ARN eller et sted i NORGE til CPH også videre til Geneve?

Ulempen med Geneve er kanskje dyrere leiebil?

Edit: Glemte gullfordel på poengopptjening. Eller ligger den inne når en søker på SAS og får opp poengopptjening?

Last edited: 20. febr 2024
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,239
    Bonuspoeng:
    293
    Planen er vel å finne noen andre som liker vin og surre rundt.

Men må er det 3 tillstelninger på 3 dager her nede, Det er jo tross alt amerikanere på bryllupstur. Så det blir småtravelt uansett.

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,068
    Bonuspoeng:
    293
    Den skal ligge inne hvis du er logget inn og det er kun SAS-flighter. Det er mulig du klarer å tvinge inn en ekstra mellomlanding, men det spørs om prisen er gunstig. Jeg har inntrykk av at SAS har priset ut mange routinger. Du kan bruke ITA Matrix til å finne mer spenstige routinger og enten ringe SAS eller Berg-Hansen for å få det booket.

18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,239
    Bonuspoeng:
    293
    Har Sjekket ITA og Berg Hansen. Med mindre jeg overnatter noe sted får j ikke til fler mellomlandinger. Og da løper det kostnader på feriedager og hotell på topppen også.

19. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,265
    Bonuspoeng:
    183
    OSL-CPH 06:00-07:15 SK1461
    CPH-ZRH 07:55-09:40 SK601

ZRH-CPH 20:25-22:10 SK610
    CPH-OSL 23:00-00:10(+1) SK1474

5682 kr i Plus Pro Bio, klasse P ut og B hjem, som gir hhv. 3100 poeng og 3600 poeng, pluss gullbonus, så du får totalt 8375 poeng og noen klipp på Conscious Traveler-kvoten din.

Marginalt lengre med leiebil enn fra GVA, men det er gjort på 4 timer på primært motorvei. Du må stå opp ganske tidlig og kommer hjem på et ukristelig tidspunkt, men har plenty av tid til å både bli edru på søndagen og gjøre litt sightseeing/vingårder, og du rekker plenty med sightseeing og stoppesteder på fredagen med god tid til omveier.

Rundt 2000 kr for leiebil fra Hertz med EBG-kode, og du drar vel gjennom noen liter bensin. Polestar 2 finnes også til samme pris og har vel ish tilstrekkelig rekkevidde, og det gir sikkert litt besparelser i kroner og øre, og enda bedre miljøregnskap for egen del. Du kan jo i tillegg ta med noen flasker vin hjem, jeg har flere isopor-kasser med plass til 6 flasker hver du kan låne og stappe i en koffert, så blir det både gjenbrukspoeng og egen miljøvennlig befraktning.

Og hvis du har SAS-kreditt uansett du må bruke opp blir hele denne turen nesten gratis med litt kreativ matematikk.

upload_2024-2-20_21-18-11.png

Last edited: 20. febr 2024
    Flymunda, Kalsnes, Spielhaug and 9 others like this.
  20. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Er dette en ok milage run? Blir en kort natt i Gøteborg, men ble plutselig litt gira på en palmehelg tur

Er gjort søk innlogget med gull status.

IMG_1692.jpeg IMG_1693.jpeg

Del denne siden