Forslag til mileage run

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av oyvindm, 10. okt 2018.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,968
    Bonuspoeng:
    293
    Artig rute :)

Skarven liker dette
  2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,009
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert mye bedre vær i i FAO, men du kan få mer poeng per krone med å dra til f.eks. HEL på samme datoer. Nesten 1,8 poeng/kr mot 1,2 poeng/kr på reisen du viser, inkl gull/diamant tillegg.
    upload_2024-3-6_21-22-27.png
    upload_2024-3-6_21-18-24.png

jgroneng, ina, Insomnia4u and 5 others like this.
  3. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Den var fin

4. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke direkte milage run, men jeg røyk på en tur til Los Angeles med retur fra San Fransisco i november i plus. 6300 t/r og doble poeng på mc. Blir ca 18 000 poeng og en fin tur langs vestkysten. Ryker fort noen tusen ekstra i overnattinger. Men tar det som en tur.

5. medkorki

medkorki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    jeg er EBS nå, med opptjening aug-juli.
    tenker å utføre noe MR tidligere i år. skal også få 20k poeng fra amex i august.
    jeg har funnet ber-krs med 2 stopp den 23. aug og tilbake på 24. da ny tur mellom ta krs-gdn med 2 stopp hver vei.

det koster ca 12000 nok å få 20000 grunnpoeng. (alle strekninger bestillt som sas plus pro bio)

den spørsmål er hvis jeg rekker det når det er bak to bak.
    kommer med 14.30 fly to krs, da 14.55 tilbake til osl på vei til gdn, da der er 11.25 ankomst neste dag til å fly 11.55 til osl igjen på veien tilbake til ber.

her noe andre forslag? helst å oppnå 20k grunnpoeng under en helg.

ps. har også funnet mål med TRD. nesten samme pris, men det er bare en usikkert steg da. ;)

Last edited: 17. juni 2024
  6. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Strategien hittil for min del har vært en snartur long haul med Plus, men i år trenger jeg egentlig bare å ta en dagstur i norden på Pro Bio. Er disse erfaringsmessig billigere når det er salgskampanjer, og da til CPH/ARN via en annen flyplass? Tenker jeg kan gjøre unna alt på en dag og jobbe i loungene.

7. andresiniesta

andresiniesta Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Hei :)

Trenger 13250 poeng før kvalifiseringsperioden utløper 30/11/2024 for å beholde gull status, er dette noe som er lett å få til ved å ta en liten tur i Europa? :)

Av kort har jeg bare DNB Saga MC nå, mener jeg har hatt SAS Amex Elite for å få 20 000 poeng, men er litt usikker...

8. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,412
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, spørsmålet er bare hvor du reiser fra og hvor mye du ønsker å legge i det. Og om du må gjøre det på én tur. Men f.eks. BGO-OSL-CPH-HAM-CPH-OSL-BGO i SAS Plus Pro Bio ser ut til å gi deg 12.5k med gullbonus.

andresiniesta liker dette
  9. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
  10. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,970
    Bonuspoeng:
    183
    To Enveis SAS Plus BIO, så får du 10.000 EBB om du flyr etter første September + 100 ekstra Bio på hvær enveis billett, også ser du en video og donerer 5000 EBB poeng til en organisasjon i Concsuis traveler programmet. Det komboen sikrer deg 15.000 poeng! Grunnen til at tur-retur reisen blir delt opp i to reiser gjør at det blir mye billigere å få det ene steget mot de 5000 poengene programmet gir deg.

Er du kjappere på trekkeren, og får reist til GDN på SAS PLUS BIO før første september, får du 12.500 poeng for flyvningen. Da betaler 1000 ektra for å sikre de siste poengene, og har du veldig mange EBB så kan du veksle inn 10.000 poeng i bytte mot 1000 grunnpoeng, det vil også flippe deg over streken. En reise før 30 November i SAS Plus eller som gir deg de resterende 750 poengene vil også gjøre susen.

Last edited: 10. aug 2024
    andresiniesta liker dette
  11. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Tygger på 10segment for diamant her. Hvordan er det å kjøre 2 stk enveis til GDN å snu i døra? Fortsatt innafor?

12. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har gode forslag på mileage run der målet er flest mulig legs, ikke poeng, og naturligvis til lavest mulig pris med utgangspunkt fra TRD :) Tenker det kan være gode muligheter nå mens SAS kjører kampanje. Kvalifiseringsfrist 31/1.

13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    GDN og DUS har tradisjonelt vært gode kandidater, via OSL og CPH/ARN. Legger du på plus-billett får du også ganske mye statuspoeng
    Ellers kan du jo prøve å finne noen innenriks med 2 mellomlandinger TRD-BGO-SVG-OSL feks

Shankly liker dette
  14. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger tips :)

Etter et langt år med lite reising er endelig turen for en liten mileage run!

Avreise 1. september på morgenen: Bergen eller Stavanger
    Destinasjon: Et sted i Europa eller i Norge
    Retur: 2. september, bør være i Bergen/Stavanger før 2000 på kvelden.

Dilemma: Bør jeg bestille med mål om å bli "conscious traveler" eller kun se etter poeng? Jeg mangler omtrent 5000 poeng på gull og har bare ut september på meg.

15. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,970
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke så lett, for med SAS Plus Bio for 5-6000 kroner hvær vei, så får du ca 400 poeng, på enkelte dager så får du kanskje 800 poeng, så du bør fly KLM på milage run i stedet for. Det har vært en forbedring i programmet til SAS nå, så en får mye mindre poeng for å fly nå!

Milage run.png

Skarven liker dette
  16. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    757
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke fulgt godt nok med med hva som er endringene over til Sky Team. Jeg trenger poeng for å opprettholde gullstatus og da er det vel ikke mulig å fly noe som helst annet en SAS?

Jeg forstår ikke noe av logikken lengre. BER-STV er en rute der noen gir 500 poeng og så velger jeg en annen avgang så gir den 4500.... Noen som vet hva som er årsaken?

upload_2024-8-26_15-21-14.png

upload_2024-8-26_15-22-11.png

NoLimit liker dette
  17. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,970
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok ei forbedring av programmet på gang tipper jeg.

Skarven liker dette
  18. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,521
    Bonuspoeng:
    93
    500 poeng i det siste bildet er bare for Bioen (det er bare poeng som legges på den vanlige utregningen).
    Hvis du ser på SAS plus pro, så mangler det poeng, som betyr at systemet i bakhånd ikke har klart å beregne hvor mye poeng du skal ha.
    Prøv på nytt, eller fin ut hvilen booking klasse det er og se poengoversikten så finner du fort ut hvor mye poeng du får.

Lars J, Henrik and Skarven like this.
  19. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,662
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke vært på den nye flyplassen i Berlin, men hvordan tror dere en MR og bytte på samme fly der ville ha vært?

upload_2024-9-3_13-8-16.png

upload_2024-9-3_13-8-52.png

Insomnia4u liker dette
  20. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Null problem. Rett ut og inn igjen. Gjorde samme vendingen i fjor.

Insomnia4u and obay like this.

Del denne siden