Kan melde om at mileage run til Roma gav 6000 friske kjærkomne poeng på konto Men nå har jeg et nytt spørsmål som helt sikkert er besvart 100 vis av ganger før. Vil en reise med Aegean Arlines gi en kvalifisert reise eller nivåpoeng? Det er SK nummer på flight og reisen kjøpes av SAS. Kan også se ut som om nettsiden nå ikke viser poeng på noen reiser lengre. Er dette en feil?
Er du sikker på det? På nettsiden til SAS står det at du tjener poeng på ruter med SK nummer hos Skyteam partnere. Aegean er jo ikke i Skyteam. "Tjen poeng på flygninger markedsført av SAS og drevet av andre SkyTeam-partnere Fra 1. september 2024: Du vil opptjene både Bonuspoeng og Nivåpoeng på flygninger som markedsføres av SAS (flynummer som starter med SK) og drives av en SkyTeam-partner i henhold til tabellen nedenfor. Antall poeng avhenger av reiseklasse, bookingklasse og hvor langt du flyr."
Da var dette ikke så enkelt likevel. Aegean er jo ikke SkyTeam som som du skriver. Må nok ringe SAS og spørre, dette var rart. Men hvordan skal dette egentlig være? For meg ser det ut som du nå får nivå poeng hos alle SkyTeam partnerene, men du får kvalifisert flygning i tillegg når du flyr SAS. Er dette korrekt tolket ut fra denne saken her?
Dette har blitt ganske dårlig hos SAS etter overgangen til SkyTeam, men det er visst slik det skal være. Står bare "Tjen EuroBonus-poeng nå" der man tidligere så antall poeng: Spurte SAS kundeservice: Må sjekke bestillingsklasse via (i) på hvert alternativ og så se i tabellen hos SAS: https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/scandinavian-airlines/
I ferd med å bestille en MR: teller Finland som Europa og ikke Skandinavia i SAS sin tabell? https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/scandinavian-airlines/ Antar det, men vil dobbelstsjekke...
Trenger 8 952 nivåpoeng innen utgangen av mnd for å opretteholde status. Om jeg skal kjøpe alle poengene koster det meg 9000 SEK, så mistenker kanskje det finnes en milage run som kanskje er bedre? Noen som har noen anbefalinger?
Før i tida var det mulig å booke flere ruter fra OSL med tre "leg's", noen som har klart å finne det i det siste?
Spørs hvor og med hvem du vil reise, det Feks null problem å legge til leg etter leg etter leg på ba.com, og via London kommer du deg til hele verden hvis du som meg liker OneWorld over Sky Team. Siden dette er mileage run tråden, regner jeg med at du vil betale turen og ikke bruke poeng. De gamle klassikerne også hos feks SAS finnes fortsatt, og dukker opp langt nede i listen på vanlige websøk. Gdansk, feks. Skal du ha noe litt mer spesialisert, er Google flights et godt sted å starte.
Ja, ser at det var lite spesifikt fra meg Tenkte å fly rene SAS flygninger for penger for å nå gull-status. Jeg klarer ikke å finne de gamle klassikerne til Gdansk som jeg gjorde tidligere…. Får «bare» opp via ARN eller CPH, ikke begge…
Ser etter akkurat det samme, og har til og med forsøkt å lære meg ITA Matrix for å få det opp, men det kan se ut som om SAS nå priser OSL - ARN - CPH - GDN helt latterlig høyt (typ 44k T/R i Plus). Hvis noen har forslag eller tips til milage runs jeg kan søke opp fra OSL/TRF så deler jeg gjerne resultater her
Ny periode fra 1.mai, så booket en MR til GDN denne uken. Endte opp med å kansellere, da Solkysten lever opp til navnet sitt og det fremstod veldig irrasjonelt å bruke en hel dag på å fly narrow-body i stedet for å nyte finværet hjemme Bruker denne tråden til å heller spørre når i perioden dere som pleier å ta en MR gjør dette? Selv tenkte jeg det kunne være greit med en flying start, men jeg skal jo uansett fly inn en del "vanlige" poeng. Tar dere det mot slutten av perioden heller når dere ser dere trenger poeng for å nå gull/diamant?
Tar en tur til MIA / SFO / LAX i Plus tidlig i perioden, da jeg vet jeg uansett kommer til trenge poengene. Booker når det er på tilbud, og betaler gjerne med poeng. Får ca 8 øre per poeng da. I desember tok jeg en tur til MIA; tror jeg betalte et sted mellom 60 og 65k poeng og fikk om lag 20k tilbake. Netto ble det altså billigere enn bonusbillett, og fikk vel noe slikt som 15-16k nivåpoeng.
Hvor legger man inn flyselskap i ITA Matrix? Designet er annerledes enn fra guiden som er lagt ut her
Trykk på Adcanced Controls, så legg inn i Routing Codes. F.eks så er SAS = SK. Trykk på spørsmålstegnet så ser du alle mulige kombinasjoner.
Ok, men dere som drar til USA legger vel i det minste inn en overnatting eller to, har jeg inntrykk av. Jeg flyr gjerne til Gdansk igjen, men da helst med et par overnattinger
Jeg prøver først å maksimere opptjening på reiser jeg uansett skal på, deretter når det er salg ser jeg om der er noen muligheter for en helgetur i Europa med god opptjening per krone. Bestiller også alle innenlandsreiser i SAS Plus Pro i god tid på forhånd mens prisen er ok, og så bytter jeg ev. til bonus-billett nærmere avreise om jeg ser at jeg uansett vil tjene nok poeng. Har så langt ikke hatt behov for å reise på noen ren MR. Gdansk er fin sånn om hovedpoenget er flygningene, da hotell og mat er rimelig der. Har også hatt rimelige helgeturer til Berlin, München og Düsseldorf/Köln.
Ser litt på en MR, men virker som flere har nevnt over her at det ikke lenger gir så god uttelling for poeng/kr. Ikke funnet noen 3-legs ruter, ser ut som GDN fortsatt er et av de beste alternativene fra OSL via CPH. Noen som har funnet noen andre gode alternativer?