Beklager hvis dette er besvart før. Har funnet en passende helg som gir greit uttelling med poeng vha ITA. Hvordan går jeg fram for å booke reisen? Klarer ikke å sette sammen riktig routing hos verken SAS, Expedia eller Berg-Hansen. Alternativene jeg finner er også langt dyrere. Hvordan går dere fram for å booke MR med routinger fra ITA?
Jeg ringte SAS og ba dem legge inn leg for leg. Til slitt minnet jeg de på at det ikke gikk Ann å booke på nettsiden deres og det ble uten servicegebyr
Har du tenkt på noen lovende dator for LHR MR @Misterix , Er vel EBG den 16. april, da SAGA`n setter seil til SAS med 20 store i lasten AmEx Plat har jeg vel også fått til da. Blir enda flere Lounger å besøke da.
Jeg har ennå ikke hatt eksempler som ikke lar seg booke på Berg-Hansen. Bruk dem, ta en avansert søk og legg inn trebokstavskoder med komma. Ser ut til å ikke gå men det faktisk fungerer utmerket for meg, opptil seks segmenter mellom tur/retur
Fant ut av det. Var et tidspunkt som ble feil ved konvertering av 12h til 24h. Sjekket noen flere dager og prisen varierte en del hos Berg-Hansen ifht ITA. Både i positiv og veldig negativ retning. Vanlig?
Min erfaring er at de på ITA stemte 98% av tiden på Berg Hansen, men kun etter at du er kommet på steg to der du velger klassene. Vel og merke pleier jeg å bestille kun Plus der.
Ettersom den biårlige helgeturen til AKL utgår pga min stay på 7 dager og nedgradering til 150% opptjening, lurer jeg på hva som er beste enkelt tur for å klokke inn gull. Med Amexkortet mangler man kun 25k grunnpoeng, men hva er den beste og billigste turen i C for å få det til? Etter hva jeg kan se gir turen til USA med TP C 20800 poeng og dermed litt for lite, men til en bra pris. Noen som har en bra tur i C som gir over 25k poeng tilen ok pris?
Ble nysgjerrig på hvor mange legs det er mulig å få mellom Skandinavia og Europa på en dag. CPH-HAM har kortest flytid, men for å komme ned på 2 bookinger la jeg også inn en tur til GDN. Ruta nedenfor krever 2 bookinger og posisjonering kvelden før. Er man villig til å splitte opp i flere bookinger (eller har andre triks i ermet) er det også mulig å klemme 3x t/r CPH-HAM eller 3x t/r CPH-GDN på en dag. Bare 30 min mellom flights, men det er vel samme bussen som går tilbake? 0t55m 18:55 - 19:50 Trondheim (Værnes) − Oslo (Oslo Lufthavn) SK 349 SAS 1t5m 1t10m 20:55 - 22:05 Oslo (Oslo Lufthavn) − København (Kastrup) SK 1475 SAS OVERNATTING 0t55m 08:10 - 09:05 København (Kastrup) − Hamburg (Hamburg) SK 1641 SAS (operated by Air Nostrum) 0t50m 09:45 - 10:35 Hamburg (Hamburg) − København (Kastrup) SK 646 SAS (operated by Air Nostrum) 2t25m 0t55m 13:00 - 13:55 København (Kastrup) − Gdansk (Lech Walesa) SK 759 SAS 1t0m 14:35 - 15:35 Gdansk (Lech Walesa) − København (Kastrup) SK 760 OP SAS 1t10m 17:05 - 18:15 København (Kastrup) − Oslo (Oslo Lufthavn) SK 1468 SAS 1t25m 0t50m 19:40 - 20:30 Oslo (Oslo Lufthavn) − Trondheim (Værnes) SK 370 SAS Spørsmålet er da om (operated by) Air Nostrum gir samme poengsum som SAS. I så fall vil denne ruta gi 9000 EBP, før eventuellt gull-/diamanttillegg. En annen utfordring er å finne en overkommelig pris, da min tilfeldige kveld+1 dag i august ble på henholdsvis kr 3800 og kr 6293 for booking 1 og 2, noe som ikke gir særlig god utelling på poeng per krone. Med multi-destination-søk kunne jeg ikke nødvendigvis velge billigste dag.
Jeg ville ikke splittet bookingen når du skal innom Hamburg! Air Nostrum flyr vel CRJ-900 og -1000 og da er du mer eller mindre garantert bussgate. De to siste gangene jeg har landet der, så har vi på vei med buss fra flyet til gate møtt bussene med passasjerer på vei ut til flyet. Begge gangene har jeg notert meg at MR til HAM er risikosport med mindre man legger inn god tid.
SAS har flere avganger til HAM, avhengig av når og hvor på dagen du starter er det fullt mulig å ankomme HAM rundt ett og vente til neste tur rundt 4 før man kommer seg videre. Da er det ingen stress med bussing osv.