Guide: Norwegian Reward

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Jørgen, 18. jan 2014.

1. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for god oppskrift, men jeg kjørte meg litt fast underveis. Skal jeg velge "meld deg ut av Spenn" under innstillinger, eller kan det gjøres på en mindre drastisk måte?

upload_2026-1-9_13-52-14.png

2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,253
    Bonuspoeng:
    293
    De skriver tydelig at man må vise appen for å få gratis var drikke.

Ikke så veldig plagsomt, vil jeg si. Gjør det 20ish ganger i året.

Dersom flyet ikke har fungerende WiFi, og appen derfor ikke vil vise profil-siden er det litt mer tricky...

3. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,253
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Det er ikke dramatisk. Du beholder kontoen hos Spenn.

Faller samtidig tilbake på å bruke/tjene Cashpoints istedet.

benair liker dette
  4. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,857
    Bonuspoeng:
    113
    Null problem uten wifi. Kommer opp i appen under profilen

tobeornot999 liker dette
  5. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,045
    Bonuspoeng:
    93
    Det har blitt fikset nå. Funker bra i flymodus. Testet igår.

tobeornot999 liker dette
  6. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,253
    Bonuspoeng:
    293
    Pleide å være et problem. Bra det er løst :p

De ga meg alltid gratis Starbucks uansett. Må ha en troverdig fremtoning :D

7. hermetic

hermetic Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ny i forumet - og har ikke klart finne tidligere poster som går direkte på temaet:

Problemstilling: benefits legges ikke til ved bestilling av billetter

Har i løpet av det siste året karret meg godt forbi de 32 reisene som skal gi priority og alle benefits. Dette fungerte greit frem til de 32 første reisene, men så snart jeg gikk over på priority legges ikke benefits til ved kjøp av billetter.

Riktignok står innsjekket bagasje til kr 0/null (men bare ved avhuking, ved betaling har den full pris) og ved setevalg står det at setevalg er inkludert, men prisen legges likevel til. Håndbagasje og fast-track har pris gjennom hele bestillingsprosessen. Kundeservice viser bare til at alt legges til ved innsjekk, men for min del har det resultert i seter på rad 20ish, som sjeldent er en fordel... De har også fjernet og lagt til alle benefits manuelt på profilen min, uten at det har gjort noen forskjell.

Noen som har erfaring med lignende? Eller som har tips til hvordan man kan komme seg frem til et sted noen på priority-kundeservice som tar slike problemstillinger på alvor?

8. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,253
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forumet!

Kanskje selvsagte spørsmål, men har du sjekket:

1) at telleren på https://www.norwegianreward.com/ er enig med deg i at du har bikket over 32 flights? Noen flights kan feks ved en feil ikke ha blitt registrert, og må etter-justeres. Obs, 32 flights måles i 12 mnd løpende perioder, følger ikke kalenderår.

2) hvis telleren er enig med deg, skal det stå (fortsatt på websiden jeg linket til) at du er Priority frem til en gitt dato. Dukker den teksten opp?

3) hvis ja, dukker symbolet for Priority opp i appen? Skal se slik ut, foran teksten som sier reward nummer når du går til profil-siden i appen:

Screenshot_20260115_172005.jpg

4) hvis du kan si ja på alt, høres det ut som noe er rart med selve profilen din, og du trenger manuell hjelp fra kundeservice. Hvis første kundebehandler er dårlig, prøv igjen, og treff på en annen. Norwegian er generelt ganske bra på kundeservice, men ikke alle agenter er like oppegående selvsagt.

Hos meg kommer alltid fordelene, uten at jeg trenger å velge de aktivt.

Alt som skal være gratis, er gratis inkl bagasje, prio boarding og setevalg. De dukker opp med kr 0 av seg selv gjennom booking prosessen.

hermetic, eventyrer and Staralliance like this.
  9. hermetic

hermetic Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar! :) I tillegg kan jeg nevne at kundeservice har bekreftet at jeg står med "level 5", som var ment som en bekreftelse på at "alt ser riktig ut hos oss".

1: Telleren sier 34, som er riktig fra dato til dato. For perioden februar 2025 til januar 2026 teller jeg til 32.
    2: Finner IKKE noe felt som angir til hvilken dato jeg har priority
    3: Ja, priority-symbolet er på plass.

4: Hvordan treffer man så en oppegående agent...? Jeg har vel fire forsøk så langt. Et forsøk endte på et ett eller annet fremmedspråklig call-center som ba meg ta priority-henvendelser via live-agent på chat. De siste henvendelsene har jeg tatt via live-agent på chat.

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,194
    Bonuspoeng:
    113
    Står også som *P og alt ser korrekt ut sier dem.
    Får ingen fordeler med WF. Har ikke testet med DY enda. Vanskelig å få god hjelp annet en bare ettersende kvitteringer...

11. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,253
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje punkt 2 er problemet? At du ikke har fått en sluttdato satt automatisk i profilen din?

På forsiden av Reward-siden på webben (gå dit, ikke let i app - for der står det ikke), skal det være en seksjon rett under telleren. Den sier at du er Prio, og har en knapp som sier "les mer".

Om du trykker knappen, skal dette komme opp. Inkl sluttdato nederst:

Screenshot_20260116_070031_Chrome.jpg

12. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,253
    Bonuspoeng:
    293
    Når alt dette er sagt, jeg presis 0 erfaringer fra WF som Prio.

Bruker bare Norwegian main-line. Dem reiser jeg til gjengjeld mye med :p

13. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93

Jeg hadde tilsvarende problem for ca et halvt år siden. Tok da kontakt med kundeservice Reward på chat, og de sa at de måtte "re-aktivere" Prio på profilen min, og det gjorde de med umiddelbar virkning. Endring skjedde i appn 1 minutt etterpå.

14. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,263
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg matchet fra EB til DY, gjennomførte to nødvendige flyvninger innen fristen, men har alikavel mistet alt av fordeler med DY. Jeg har derfor unngått å booke DY så langt i januar, og når jeg sender inn skjema på nettsiden med spørsmål får jeg ikke svar (sendte inn ett før jul, og et nytt 2. januar - fikk bekreftelse på innsendelse på mail). Ringer jeg og velger Norwegian Reward legger de på.

Har noen tips til hvor jeg kan oppnå kontakt? Har noen andre opplevd at status ikke forlenges til ett år etter gjennomførte flyvninger?

15. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,253
    Bonuspoeng:
    293
    Matchet selv fra EB til DY for halvannet år siden. Aldri noe problem rundt oppgraderingen eller bruken av Prio. Oppfylte fly-kravene selvsagt.

Da EB match gikk ut på dato, fornyet jeg Prio med match fra Strawberry platinum lifetime. Da måtte de håndtere alt manuelt etter at jeg ikke hadde fått noe svar på mange uker. Det var Spenn kundeservice som ordnet opp, selv om de sikkert må ha hatt noe hjelp fra Norwegian reward sin side også.

16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,326
    Bonuspoeng:
    113
    Gjorde match for halvannet år siden, og ny nå i høst. Gjennomførte 2 flyvinger i desember og Prio er registrert.

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,194
    Bonuspoeng:
    113
    Chatt har fungert greit for meg ved kontakt. Det er eneste måte å komme i kontakt med DY reward. Jeg gjorde som du og mistet status siden de ikke registrerte WF korrekt. De satte meg tilbake til DY priority på chatt umiddelbart.

Staralliance liker dette
  18. hermetic

hermetic Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Update og "løsning":

Før jeg rakk å komme i kontakt med Reward-Kundeservice fungerte plutselig alt! Eneste forandring var at en av mine flygninger gikk ut på dato, og jeg gikk ned til 33 flygninger siste 12 måneder. Om det er en sammenheng aner jeg ikke, men... nå får jeg bare være happy med at ting "falt på plass". Med eller uten støtte fra Norwegian.

Manglende fordeler på reiser som allerede var bestilt får jeg ta etterhvert.

19. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,253
    Bonuspoeng:
    293
    Bra det løste seg!

Norwegian gir ingen fordeler på reiser som er bestilt mens man ikke er registrert som Prio.

Så der bør du ta diskusjonen med dem i forkant hvis du trenger fordeler som ikke ble "hektet på" da du bestilte billetten. Og vise til at det var en feil hos Norwegian som gjorde at du ikke var reg som Prio selv om du fylte kravet. Antar det er en oppoverbakke i møte, der...

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,041
    Bonuspoeng:
    183
    Nå ble jeg usikker siden det er en stund siden jeg fløy DY.
    Setevalg, det får man frem ved innsjekk uansett status? Og uten å betale for setevalg ved innsjekk?

Del denne siden