Mangler også flygningner fra Widerøe som ikke kommer inn. Spurte på chatten til Spenn om det er problemer hos Norwegian. Ville selvsagt ikke si noe, men har hørt fra bekjent i Strawberry som sier at det er store IT problemer med samhandlingen Spenn/Norwegian/Widerøe
Det kan jeg levende forestille meg. Når man ser alle IT problemene SAS har, så må det være ett mareritt å skulle få de tre systemene til å snakke sammen.
Ja, men Norwegian selv er tipp topp på IT. At det lager litt ball å integrere det som sikkert er et legacy system hos Widerøe, er dessverre bare å forvente.
Ja, det har vært lite å klage på når det gjelder Norwegians IT systemer, det er vel heller gode gamle Widerøe som klusser det til ja.
Hvis man lager et IT-system som ikke har funksjonalitet for noe som helst, så skal det ikke så mye til for at det fungerer. Norwegian IT-funksonalitet er helt ubrukelig med mindre man skal kjøpe en gjøre en helt enkelt clean cut bestilling og så ikke forholde seg til den mer.
Er det slik at reiser bestilt hos reisebyrå, som feks Egencia og Berg Hansen, ikke gir fordeler man har opparbeidet seg i Norwegian reward? Har matched fra EBD til toppnivå i fordeler. Booket nå en t/r for å ha fullført de to flyvningene som kreves, men får ikke valgt seter selv om mine fordeler sier jeg skal ha fri valg av alle seter...
Takk for svar, da funker det ikke med Egencia tydeligvis. Noe herk, enda en grunn til å ikke velge Norwegian, men greit å ha fordelen da. Så får fullføre denne drittchallangen.
Har fått inn reward fra berg-hansen på alle reiser og fått fordeler. Men ikke fått noe registrert enda som nevnt over.
Reiste med WF SVG - BGO i dag. Alt var riktig her og fikk alle fordeler. Har du sjekket at det ikke ligger feil i WF appen? Hadde et par bookinger der som lå inne med EB og måtte endre manuelt til Reward, selv om Reward lå riktig i Berg Hansen.
OK. Har du levert mange store software-systemer? Kan røpe at det består i mer enn du er innom. Det er dessuten åpenbar tøys at de "ikke har funksjonalitet for noe som helst". Det kan alle se på norwegian.no Skal gi deg rett på ett punkt: Det var, i alle fall før, ikke mulig å avbestille kun 1 leg i en t/r flex bestilling på nett. Mulig de har endret, mulig de ikke har. Men det er eneste problem jeg har hatt, etter godt over hundre Norwegian legs om jeg bare teller siste 3-4 år.
La oss holde oss til sak og ikke person, men godt over gjennomsnittlig bevandret i hva som gjør et IT-system komplekst og hvor det går galt. Systemer som kan bygges mest mulig stand alone uten integrasjoner og enkel funksjonalitet = stor sannsynlighet for at går bra Systemer som skal samvirke med mye ymse rart annet og avansert funksjonalitet = stor sannsynlighet for at ikke går bra. Norwegian har åpenbart et mye enklere IT-system enn SAS særlig på integrasjoner, men også på funksjonalitet. Fint hvis man bare skal gjøre enkle ting herunder bare fly med Norwegian, men fungerer ikke ellers. Jeg avbestilte i sommer en kombinert tur med Widerøe og Norwegian fordi IT-systemene ikke snakker sammen lenge etter at Norwegian kjøpte Widerøe. At det fortsatt ikke fungerer viser at Norwegian IT-system ikke er bygget for å samvirke med andre flyselskapers IT-systemer. Det er bygget som et enkelt stand alone lavprisflyselskapsystem med basic funksjonalitet. Widerøe har snakket med andre selskaper i årevis.
hadde en tur/retur med Widerøe søndag/tirsdag og der kom det spenn fra flygningen i dag, så det gikk med engang etter reisen var ferdig. Etterregistrerte en widerøe reise fra midten av november på norwegian rewards og der kom poengene inn på spennkontoen 1des, 18 dager etter jeg registrerte det.
Har også nå fått 1 reise registrert av 10-12. Poengenne var helt feil. Reisen som ble registrert var utført nylig.
Noen som har skjønt Norwegian sin julekalender? Mulig jeg bare kløner, men jeg har oppdatert appen, ser julekalenderen (som man ikke gjorde før oppdatering), og kan se dagens luke. MEN - jeg kan ikke se hvordan jeg feks idag *svarer* på de 3 spørsmålene i quizen. Ser aldri spørsmålene, bare hva premien er og teksten hvor det står at det er 3 spørsmål å svare på EDIT: det var kommet enda en oppdatering siden den forrige rundt starten av desember, gitt... Vel, vel, da vet andre det om de skulle støte på samme problem. Funker nå.
Er det muligens noe krøll i integrasjonen mellom Widerøe og Norwegian? Skal booke en liten tur sørover, har Norwegian Reward Priority på Norwegian-profilen jeg bruker. Likevel vil bookingløsningen ha penger for setereservasjon.