Guide: Norwegian Reward

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Jørgen, 18. jan 2014.

1. PederFTime

PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke som jeg kan finne. Er kun nevnt fordelen med Avis Presidents Club, men det har jeg fra før av uansett.

Står ikke noe om Strawberry Plat matchen, men om den ikke er aktiv lengre så er nok det svaret hehe. Har sendt inn epost hvertfall, så krysser fingrene for at den dukker opp i Spenn appen.

Attached Files:

MariusJS and freddyen like this.
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig tydelig i vilkårene at både bestilling og reiser må ligge innenfor periode på 60 dg etter man får tildelt match.

Forsåvidt litt I tråd med Norwegian ellers. De "tagger" billetten din med fordeler/vilkår idet du bestiller. Dermed kan man kjøpe billett på slutten av Prio periode, plukke gratis seter osv, og ikke miste disse fordelene selv om turen skjer etter Prio er utløpt. Eller i dette tilfellet samle "et klipp" ved bestilling som teller for å holde på statusen etter 60 dager.

RoadKing liker dette
  3. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Var nok fort den jeg blandet med da, ja :)

PederFTime liker dette
  4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om utløpsdato på cashpoints forlenges etter man ikke lenger har Norwegian Reward Priority? Eller vil de poengene som ville gått ut i mellomtiden forsvinne umiddelbart? Jeg fant dette i FAQ, men vet ikke om det skal tolkes den ene veien eller den andre:

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Det må bety at man faller tilbake på hovedregelen: 2 år regnet fra utløpet av det året de ble tjent opp.

Hvis de er holdt "i live" i 4 år pga Prio (som riktignok ikke har eksistert så lenge, bare et eksempel), løper de ut ved utløpet av Prio slik jeg leser dette.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er vel det som er mest sannsynlig. Hadde de forlenget gyldigheten tilsvarende SAS Eurobonus så hadde de vel også skrevet det

tobeornot999 liker dette
  7. viking93

viking93 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg matchet fra SAS gull til Norwegian priority for godt og vel 1 år siden. I vår matchet jeg fra Norwegian priority til Strawberry Platinum. Nå har jeg nettopp matchet fra Strawberry Platinum til Norwegian priority og fått 12 nye mnd, med fordeler.

Jeg har vært veldig fornøyd med Norwegian priority fordelene. Fast track, bagasje og rad 1 eller exit row uten ekstra kostnad. Eneste minus er at fast track, gratis setevalg ikke gjelder for +1.

Jeg hadde også booket et par reiser etter utløpsdato av første priority periode. Idag kunne jeg gå inn og velge sete f eks gratis (1A), så virker som jeg får alle fordeler også på disse bookinger.

Last edited: 15. okt 2025
  8. emilrossing

emilrossing Medlem

Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om jeg kan ta med ski inkludert som en av bagasjene når jeg reiser med Widerøe når jeg har Norwegian reward priority?

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen fått registrert noe spenn på en WF reise etter overgangen?
    14 dager siden overgangen nå og har hatt 3 reiser. ingen Spenn er registrert.
    Hadde første reise på dagen de var med i nytt samarbeid(16 oktober).

10. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Sliter med det samme

Xflipper liker dette
  11. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    På WF ja fordi vi håndterer det som vanlig kolli i systemet - på DY nei fordi de håndterer det som ski kolli.

Men ta det med en klype salt, for reglene henger etter fra EuroBonus og dette er ingen offisiell fordel men et smutthull i regelverket. Godt mulig det tettes i ettertid.

Earl, Spielhaug and kongenamundsen like this.
  12. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt flere passasjerer som har rapportert samme problem.
    Frem til forje uke var det en bug i amadeus som gjorde at hvis EuroBonus nummeret lå inne fra før 15. Okt, så ble det problemer med DY registeringen. Skal vistnok være fikset nå. Vet ikke om det har sammenheng med opptjeningen.

Earl, Xflipper, Spielhaug and 2 others like this.
  13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt 5 flyvninger med WF og ikke noe på konto enda. Spredd fra 16 okt til senest i går.

Last edited: 16. nov 2025
  14. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan fungerer egentlig statusmatch mellom Norwegian og Strawberry? Jeg søkte via Spenn-appen for rundt 3-4 uker siden, men har ikke hørt noe som helst. Tenkte det kanskje var en feil, så jeg søkte på nytt i går – men har fortsatt ikke fått noen bekreftelse, mail eller noe tegn på at søknaden er mottatt. Er det vanlig at det tar så lang tid? Må man bare vente og håpe de plukker opp søknaden etter hvert, eller burde jeg gjøre noe mer?

15. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Heller ikke hørt noe siden 10. oktober.

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Min egen erfaring er at ingenting skjer før man følger opp og får manuell behandling.

Har 2 ganger oppfylt vilkårene, med 1 års mellomrom (så statusen løp ut) - og hver gang skjedde absolutt ingenting uten at jeg kontaktet dem direkte. Selve application for match gir ingen mail kvittering, det er helt vanlig.

Andre her på forumet har andre erfaringer, så det er mulig noe er rart med min profil hos den ene eller andre parten.

Er Strawberry lifetime platinum, og har vært det i mange år før både Spenn og Strawberry ble funnet opp (mens det het Nordic Choice)

Flyr 20-25 legs med Norwegian i året, men det er akkurat for lite til å nå opp til de 32 som behøves uten match.

17. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Jeg venter noen dager til, og kontakter Spenn kundeservice hvis jeg ikke får noe respons.

18. pgaa

pgaa Bygdetulling

Likes mottatt:
    1,204
    Bonuspoeng:
    93
    Tok 3 uker for min del for det ble i orden, da hadde jeg spurt via Spenn-appen om de hadde noen formening om status på søknaden. Fikk egentlig aldri svar på den henvendelsen, men var på plass ett par dager senere etter henvendelsen.

Søkte via Spenn-appen, man burde fått en mail på at nå har du søkt, eller noe som i Spenn-appen som viste at man hadde søkt.. Siden en ikke har det, så er det ikke lett å vite egentlig om man fikk søkt, når søkte man osv heller..

Last edited: 03. nov 2025
    avis liker dette
  19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Fortsatt ikke en registrert en eneste flyvning.
    Har også etterregistrert den første som fant sted 16 oktober og venter 14 dager som forespeilet. Ingen respons.

Telefon til DY reward er også ute av drift. Noen råd til kontakt?
    Fikk beskjed fra DY på mail at matchen til Priority snart ryker om jeg ikke flyr med Norwegian eller Widerøes snart...

20. gabrigoal

gabrigoal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Samme her, fikk etterregistrert 2 flygninger på nett, dvs. det sto at dem ble registrert(?) etter utfylling og innsending av "skjema". Spent på om det blir mye knot med å få prio videreført. har enda 2 reiser som skal gjennomføres for 60 dagern går ut. alle 4 er klart innenfor vilkår.

Xflipper liker dette

Del denne siden