Guide: Norwegian Reward

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Jørgen, 18. jan 2014.

1. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,542
    Bonuspoeng:
    113
  2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må være en målrettet kampanje.
    De ville aldri sendt dette til noen som allerede bruker kreditten (og kanskje betaler renter) over tid.
    Men egentlig ganske risikabelt å sende til hvem som helst, for en fullt utnyttet kredittgrense overført til sparekonto kan utgjøre flere tusen kroner på 6 måneder.

3. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    501
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 07. febr 2024
    freddyen liker dette
  4. Telyset

Telyset Ben Redic Fy Fazan

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Nå som Norwegian går i samarbeid med Wideroe, og Strawberry. Vil det være noe gunstig å satse på fordelsprogrammet til Norwegian tror dere? Reiser mye fra Torp ifb med jobb, men syns ikke fordelsprogrammet til Norwegian er noe serlig i forhold til SAS eurobonus! Men blir slitsomt å reise inn til Oslo hver eneste gang bare for å tjene inn Eurobonus på flyturer :rolleyes:

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Norwegian gir deg håndfaste penger som du kan fly for når du vil, så jeg liker dem.

SAS gir deg mulighet til å reise på flights i *A, og rundt jorden om du vil. Så det spørs helt hva du ønsker å bruke oppspart bonus til.

Og med SAS må man nå ta sjansen på at poengene mister verdi pga overgangen fra *A om 2-3 måneder til Skyteam som er regnet som den dårligste fly-alliansen i verden (blant bare 3, men likevel)

Telyset liker dette
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,309
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har høyeste status hos Norwegian og reiser sammen med familien på én og samme booking. Er det riktig at det kun er jeg som får gratis setereservasjon? Og stemmer det at jeg må velge seter for alle i bestillingen for å kunne bruke min inkluderte setereservasjon? Helt bakerst i bussen koster 139 per person.

7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Samme opplevelse, og helt riktig. Også kun du som får fast track ifølge bookingen. Jeg avbrøt bestillingen der, booket hos SAS. Tror jeg kom på det samme om jeg hadde tatt alle tilvalg Norwegian ville ha ekstra betalt for (vi er 5 stk i familien).

RoadKing and Maggie like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Viktig poeng, man må se hele regnestykket.

DJasko liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer.

Uansett om du er Norwegian Priority, med alle fordeler.

Eller om du har samlet opp noen fordeler enkeltvis, feks gratis setevalg.

Disse fordelene er *personlige* og gjelder bare den ene passasjeren som har fordelen. Enig med det du antyder om at det kanskje ikke burde vært sånn, men dette er reglene.

Maggie liker dette
  10. saetershagen

saetershagen Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Har et spørsmål angående varighet på fordeler hos Norwegian som jeg ikke blir helt klok på. I følge medlemsbetingelser gjelder følgende:

3.8 Fordeler utløper 12 måneder etter den måneden hvori et medlem ikke lenger har nok kvalifiserte kjøp for at fordelene kan forbli tilgjengelige for medlemmet.

Som kjent så kan man ikke benytte fordeler på allerede bestilte flygninger, som er motsatt av SAS. Spørsmålet som jeg tror er stilt her tidligere uten noe godt svar. Spørsmål blir da man fordelene er gyldige på flygninger ut over 12 måneders perioden så lenge de var gyldige når du bestilte billetten.

Eks. i forbindelse med status match til Norwegian Reward Priority:

Norwegian Priority frem til 30. september 2025. Bestiller LowFare billett med reise januar 2026, har ikke opptjent nok flyinger til Norwegian Reward Priority. Hvilke fordeler gjelder da på den allerede bestilte billetten ved reise i januar 2026?

1. Alle som var gyldige ved bestilling
    2. Ingen (eller kun de som man har opptjent gjennom 12 måneder perioden)
    3. En annen kombinasjon. F.eks setevalg og bagasje som er lagt til bestillingen?

Noen som har svaret eller må jeg spørre Norwegian?

11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Hele Priority programmet er såpass nytt at du neppe finner noen som har erfaring rundt dette - fordi folk ikke har hatt programmet lenge nok.

Men:
    1)det ville vært merkelig og helt urimelig hvis de gikk inn og slettet er sete du har booket gratis mens du var Prio. Det bruker de nesten sikkert ikke tid/systemer på. Ikke regn med at du nødvendigvis kan skifte seter gratis, dog - for det trigger antagelig en ny sjekk på hva prisen skal være

2)fast track er litt lettere for dem å slette, ved utstedelse av BP. Min gjetting er at du får beholde det side det var inkludert i den kjøpte billetten

3)samme vil jeg tro gjelder bags. De følger med billetteringen, og blir neppe borte

freddyen liker dette
  12. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Får dessverre mer og mer Norwegian på jobbreisene mine, men cashpoints kommer aldri av seg selv.
    Trodde det var nok at jeg hadde bookingen i appen hvor jeg er innlogget? Nå må jeg jo etterregistrere hver gang.

13. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke nok å legge inn bookingen i appen, ditt rewardnr må ligge i selve bookingen også. Enkleste vil være å sjekke profilen hos byrået/løsningen arbeidsgiver bruker, her finnes det trolig en funksjon for å legge inn dette.

Flyrlavt liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Re-enable Norweigan Prio bekreftet idag.

Skulle bare mangle, fordi jeg oppfylte vilkårene for match pga Strawberry Platinum for life. Men har likevel tatt litt tid, mails og rot hos Spenn.

Endre med at de bekreftet at de gjorde en manuell godkjennelse av match, og anbefalte matching til leddet bak.

Først 3 dager etter det igjen, kom Prio mail + synlig i app.

freddyen liker dette
  15. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    1. Sitter på flyet nå fra PMI - TRF og fikk alle fordeler. Hadde Norwegian Priority frem til 31 aug.

16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Matchen mellom Strawberry Platinum og Norwegian Priority er tilbake i Spenn-appen!
    Ingen utløpsdato for kampanjen foreløpig, men den kan selvfølgelig plutselig forsvinne, I henhold til vilkårene.
    Passer bra for meg som har Norwegian Prio ut måneden og ikke turte å søke tidligere i frykt for å rote det til.

17. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    H
    Hvor finder man dette i appen? Kontoene er connected, men ser intet…

freddyen liker dette
  18. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    og for oss skarve strawberry-gull-kunder er det vel ingenting å hente?

19. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    93
    Bare et par uker til Widerøe hopper over til reward nå, men ser ikke noe info om det på nettsidene (ut over at det kommer). Noen som har sett noe info andre steder? De har jo noen ting som forsvinner, blant annet lounge, reward har jo ikke dette til sine "status"kunder.

freddyen liker dette
  20. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser det som kampanje nummer 2 i appen.
    Etter Hoka-kampanjen.
    Vær obs på at jeg aldri har matchet mellom Strawberry og Norwegian og at jeg har Android-appen.

Ingenting å hente, dessverre!

tobeornot999 and Schlandy like this.

Del denne siden