Guide: Norwegian Reward

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Jørgen, 18. jan 2014.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer ikke med det som ble sagt tidligere i tråden:

    Dermed forstår jeg det slik at eneste måten å få ekstra 4% cashpoints på er å betale med nettbank (hvis man bestiller flex-billett).
     
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    "På denne kampanjen tjener du 4 % CashPoints ekstra ved å betale direkte fra din nettbank."

    Denne kom sammen med onsdagssalget til Norwegian. Jeg har aldri sett tilbudet tidligere. Jeg vet ikke om dette er eller blir en permanent ordning.

    Tilbudet er spesielt gunstig ved kjøp av Flex-billetter hvor bruk av BNVisa ikke gir ytterligere rabatt. På LowFare tjener du 2% ekstra cash points ved betaling via nettbank kontra BNVisa.
     
    Last edited: 21. febr 2020
    Gullars liker dette
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har vel å gjøre med at kredittkortselskapene holder igjen pengene slik at det blir dårlig cashflow for Norwegian: https://e24.no/naeringsliv/i/xPeaoR/hvorfor-kredittkort-er-blitt-et-problem-for-norwegian
     
    Gullars, trygveat and freddyen like this.
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det egentlig meningen å kansellere en reise som er omrutet og den nye rutingen ikke aksepteres? Jeg vil ikke gjøre noe galt.
    Jeg får kun to alternativer:

    Å akseptere endringen
    Å endre forslaget til omruting

    Den ordinære "knappen" for å kansellere gir varsel om at " billettene du er i ferd med å kansellere er ikke refunderbare".
     
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Norwegian har frekkhetens nådegave, det er helt sikkert.
    Den enkelte kunde må altså spesifikt be om å få forlenget gyldigheten på cash points som ikke kan brukes nå som Norwegian har sperret for poengbestilling.
    Med 2 ukers frist! Det er kun én grunn til at de ber om et "samtykke" for noe så selvfølgelig! Her tipper jeg mange poeng vil gå tapt!

    upload_2021-3-24_18-48-53.png
     
  6. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Samtidig øker kanskje det sjansen for at vi som har bekreftet forlengelsen faktisk får glede av cashpointsene hvis mange nok tabber seg ut og ikke følger med i timen...
     
    trygveat, holmen and freddyen like this.
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg stusset også veldig på e-posten. Det finnes ingen måter å få ut poengene, men vi er så supersnille å forlenge utløpsdato... Kanskje det ikke blir mulig innen den nye datoen heller.
    Jaja, hadde jo ansett poengene som tapt uansett, så det er bare vente på slutten.
    Har jo et hav av Eurobonuspoeng også som må brukes opp, så snart har jeg for lite tid når verden først åpnes opp :p
     
  8. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Er det mange her inne som bruker Norwegain Reward egentlig? Jeg har jo skjønt at forumet generelt er for folk som helst vil fly langt i biz. Jeg er vel blant mindretallet som helst bruker minst mulig tid på flyplass/lounge og selve flyreisen.Vil bare komme fortest mulig frem og ha en kul ferie liksom. Ønsker å bruke poengene til kortreiste ferier i europa, gjerne direkteruter. Har 300 k poeng og en ct nå og holder på å få aldeles mark av hvor håpløst det skal være å finne billetter til steder jeg ønsker å dra i søreuropa, uten å f.eks bruke 14 timer og 2 mellomlandinger for å komme meg hjem fra Kreta eller Rhodos eller Santorini eller lignende.... Helt håpløst å finne billetter for 4 til de stedene jeg ønsker å dra på de datoene som passer neste sommer.

    Finner jo fine biz billetter for 2 til Seychellene og Mexico og Japan og Bangkok og alt dette. Men har rett og slett ikke lyst til å resie på desse turene. Så sitter vel med en følelse av at EB poengen ikke gjør allverden for meg og jeg kanskje burde gå over til Norwegian Reward.
     
    SteffenEB liker dette
  9. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    M
    Med eurobonus må du generelt være mer fleksibel på reisedatoene dine. For hver ekstra faktor som legges på reisen din blir det vanskeligere å finne en tur. Å finne ledige seter til 4stk midt i fellesferien er og vil være vanskelig. Om dere kun skal ha 1-2 ferieturer i året innen europa og ikke bryr dere om å fly biz så kan dere antakeligvis finne større verdi i Norwegian Reward. Med litt innsats bør det ikke være vanskelig for en familie å samle 5000 + cashpoints over et år.
     
    tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bare svare for meg selv, men jeg går for flere valg sammenlagt:

    BA på lang-reiser vestover, og får Sapphire status i Oneworld ganske lett (tilsvarer gull på SAS feks) ved noen T/R'er til USA. Fin status å ha også når man dumper innom Finnair og andre selskaper i samme alliansen, og gir lounge-inngang osv.

    SAS på diverse flights i Europa og innenlands. Tar stort sett ut poengene i lange business flights med dem. Men de billettene er vanskelige å finne, og man kan sjelden fritt velge tidspunkt for reisen....

    Norwegian Cashpoints på all oppsamling av turer med dem, og det blir ganske mye points ut av det om man flyr litt i full flex (20%, om man har reward'ene pga mye flights med Norwegian fra før av). Det fine med Cashpoints er jo at de reelt erstatter penger, og du reiser med dem presis når du vil uten å måtte lete opp reward flights.

    Så oppsummert vil jeg se at hvert program har sine fordeler. Og så må man velge det beste ut fra eget reisemønster.
     
    SteffenEB and eventyrer like this.
  11. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Ja dette har jeg også begynt å ta inn over meg. Man er ikke avhengig av å finne ledige bonusbilletter, men kan reise dit man ønsker når det passer, så sant ikke flyet er fullt. Og det er det jo aldri om man er ute i god tid.
    Har som nevnt ikke større ambisjoner for reisene enn kortreist europaferie med sol, varme, god mat og drikke. Uten å bruke en hel dag på flybytter og lounger for å komme frem.
    Blir helt svett av å lete etter passende Eurobonus billetter og tanken på å bare bruke poeng til å kjøpe Norwegian billetter hvor og når det passer meg uten å bruke mer tid på dette frister mer og mer for hvert eneste nederlag på Awardfares.
     
    tobeornot999 and SteffenEB like this.
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vil si at dette er nok ganske typisk for menigmann.
    En del av de som frekventerer dette forumet, meg inkludert, gjør det nettopp fordi vi ønsker sinnssyke reiser til obskure destinasjoner.
    En del av moroa er jo nettopp det å finne reisen og hele prosessen rundt.
    Min filosofi er at jeg bruker poeng på reise jeg ikke ville betalt for, typisk da business eller first til langt langt unna.
    Men at de fleste ikke er slik? Helt klart.

    Det er dette vi kaller "Bonusfeber" :D
     
  13. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Jo jeg har vel begynt å skjønne at dette forumet ikke er helt for sånne som meg sånne som flyr bare for å komme frem og aldri ville funnet på å dra til Gardermoen så god tid i forveien at jeg har tid til å gå i loungen

    Men altså…; med 300k poeng og en ct burde det vel egentlig være lettere å få til en beskjeden tur i Eco for en familie til sydligere strøk. Så det frustrerer meg en del at såpass «vanlige» flyturer er så vanskelig å få til med Eurobunus.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg digger gjerne en omvei for å få mest mulig fly for penga, men jeg har bedre ting å foreta meg enn å sitte å høre på dårlig musikk i timesvis bare for å få høre "tyvärr", så jeg er helt enig med deg, og har kuttet ut Amex CT. Gidder ikke.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    For guds skyld.. Jeg drar heller ikke tidlig på flyplassen for å lounge..
    Men jeg har 100+ flights pr år, så vil ha det så effektivt som mulig.
    Men å finne reise I eco med CT burde stort sett ikke være noen case.
    Nå er jo SAS I en usedvanlig stram knipe, men normalt ville jeg tro det skulle være ganske greit å finne reise.
    Når det er sagt, SAS sin søkemotor er ræva.. Rett og slett.. Ekstremt mye bedre reiser som finnes enn hva den presenterer...
     
  16. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Er det egentlig så vanskelig? Kjapt søk nå viser mye ledig til blant annet SFO, LAX, PMI, AYT, ZNZ og mer med både 5 og 6 ledig i economy de kommende dagene. Det er faktisk mye å velge i her. Du skal jo så absolutt ikke slite med mangel på vinterjakke på de destinasjonene.
     
    tobeornot999 liker dette
  17. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Europa i skoleferien neste sommer, helst uten mellomlandinger?
     
  18. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    skjønner jo det om man flyr mye utenriks med ventetid på flyplasser osv. flyr selv rundt 60 leg i året. I hovedsak innenlands og en god del av det widerøe som ikke gir EB en gang. Derav bare søkvkort. Men gullkort har jeg egentlig ikke særlig bruk for i det daglige. Kommer stort sett så seint jeg kan i forhold til avgang. Flyr bare med underseat bagasje og security på Gardermoen går som regel veldig kjapt så fast track savner jeg egentlig ikke.

    Men nok om det, frustrasjoen med bonusbillettene går mest på at det er vanskelig å finne de bilettene jeg ønsker, og da spesielt i skoleferien. Derfor virker Cashpoints veldig attraktiv siden man ikke er avhengig av egne bonusbilletter legges ut.
     
    Are and Spielhaug like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    100% enig.
    Skoleferie og enkel reise i Europa er vanskelig..
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, skal selv tilbake fra London idag på slutten av skolens høstferie.

    Alle 6 Norwegian flyene mellom LGW og OSL er stapp fulle uten 1 ledig sete selv til full flex pris.

    Bra jeg sikret plasser for en god tid siden :)
     
    Are liker dette

Del denne siden