Guide: Norwegian Reward

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Jørgen, 18. jan 2014.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et fint tilbud, om man uansett skal fly 12 t/r. Blir neppe særlig lukrativt om man må gjøre segment runs for å få en longhaul eco som i utgangspunktet er ganske rimelig.
     
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske mange begrensninger i uttak også:
    Den første er jo helt kokos da du får billetten først 4. januar 2016 og at den kun kan bestilles fra samme dato...
    Så er det påsken, sommerferien og juleferien.
    Man må altså reise utenom alle høytider, mens vinterferien og høstferien kan gå.
     
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Kudos til Norwegian :)
    Viser bare at de er innovative å tør og satse :)
    Før vi vet ordet av det så har Norwegian blokkert midtsete for sine foretningskunder på flex billetter, inkludere litt drikke, og med det sammen med nyere og freshere fly et mye bedre produkt en SAS Plus, iallefall innenlands.

    Når andre selskaper spinker og sparer så er det utrolig kult å se at Norwegian går motstrøms, og satser på bonusprogrammet sitt :)

    Jeg merker at den dagen gullkoretet hos SAS ikke blir fornyet så blir det mye mer DY på meg :) så kan kjos smile enda bredere ;)

    [​IMG]
     
    Scandipendler, Larata and Kjakan like this.
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Bare en liten heads-up:

    Jeg fløy for en sjelden gangs skyld med Norwegian i juni sammen med den bedre halvdelen, på fleksbilletter bestilt i februar. Disse faller under 20 % Cashpoints-regelen, så lenge de betales med et Bank Norwegian-kort, men spørsmålet var hvem som skulle ha disse poengene, ettersom begge billettene var betalt med mitt Bank Norwegian-kort. Som forventet, ble kun min billett kreditert, mens den bedre halvdelen ikke fikk noenting (hun har ikke et Norwegian Reward-nummer en gang). Jeg spurte derfor Norwegians Kundeservice om Cashpointsene, ettersom de tilsynelatende var knyttet opp mot betalingskort fremfor Reward-nummer.

    Moi: "Den reisende vil vel tjene poengene knyttet til sitt Reward-nummer, men spørsmålet er om de 20 % opptjening bestemmes av billett/reisende eller betaling/kortinnehaver. Får jeg som Bank Norwegian-kortinnehaver 20 % opptjening når jeg betaler en annen reisendes billett?"

    Bjørn Kjos: "Vores regler er lige blevet lavet om, men da bookingen blev lavet før den 17. juni går det stadig under de gamle regler, hvor den person der betaler med Bank Norwegian kort får alle cashpoints. Fra den 17. juni er det blevet lavet om så man KUN kan optjene for sine egne rejser".

    Altså, for fleksreiser bestilt før 17. juni tildeles altså Cashpointsene kortinnehaver uten hensyn til hvem som reiser. Nå har jeg riktignok ikke fått disse poengene inn på konto ennå, så vi får se hva de gjør i praksis...
     
  5. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har prøvd å kjøpe flexbillett for cashpoints og avbestilt den? Får man penger på konto eller "poengene" tilbake?

    Har en del poeng som går ut ved nyttår og har ingen store reiseplaner.
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Du får alle cashpointsene tilbake hvis du avbestiller :)
     
  7. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Er Norwegian lønnsomt å spare hvis man signer seg opp for Bank Norwegian og opptjener CP med dette? Eller lønner det å velge noe annet?
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs jo helt på reisemønsteret ditt, men jeg synes kortet er greit å ha uansett. For det første er det gratis, og for det andre er det gratis uttak av kontanter i utlandet. Eller, BankNorwegian tar ingen avgifter iallfall. Uttak får du ikke CP på, men jeg synes nå det er greit å ha med.

    Flyr en del med Norwegian så pleier som regel å samle inn nok til en eller to turer sørover på kontinentet.
     
  9. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    I går vant jeg en konkurranse for de ansatte på Hertz og får 2000 cashpoints på kontoen....hurra :)
    Så spørs det hvilke(n) ruter jeg skal blåse det bort på :D
     
    nickilolk and Travellingalf like this.
  10. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at poengene kommer tilbake.
     
  12. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Det var det jeg "fryktet".

    Lurte på å om det var mulig å ta en spansk en og kjøpe en flexbillett, avbestille og få igjen penger på konto.
     
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du betaler flexbillett med penger, så trekkes ikke beløpet fra kort før du rent faktisk bruker billetten. Ved kjøp av Flex med poeng, så hender det som oftest at poengene trekkes umiddelbart (men noen ganger ikke...), men når billetten ikke brukes, så tilbakeføres poengene - men da altså som poeng, og ikke cash.

    Det aller mest slitsomme med Norwegians flexbilletter, synes jeg, er at dersom du for eksempel i mars bestiller en flexbillett og angir at du vil betale alt med penger, så kan du ikke senere få gjort om dette til å betale hele eller deler av billetten med poeng. Du må basalt sett betale billetten med hva du oppgir når du bestiller den.
     
  14. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
  15. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Hatt det en god stund, men ikke vært veldig synlig. Er koblet mot kampanjekoden "UNDER26". Dama har brukt det en del, mye bedre tilgjengelighet enn hos SAS.
     
  16. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor sent kan man avbestille en flexbillett hos Norwegian? På nettsidene deres står det at man får "full refusjon ved kansellering/ubenyttet reise". Betyr det at hvis jeg ikke møter opp så får jeg refusjon, og at jeg ikke aktivt behøver å kansellere den?
     
  17. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Full flex hos Norwegian short haul trekkes ikke før den er flydd. Hadde en full flex-tur med de i fjor og da gikk det nesten en måned etter turen før den ble trukket. Så så lenge den ikke er flydd er det ingenting å trekke.
     
  18. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Tror det bare gjelder Norge el Norden? Jeg skal hjem fra Edinburgh og kortet ble belastet med en gang.
     
  19. knujoh79

    knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Norwegian legger vist til litt på sitt bonusprogram link
    ikke dumt å kunne få 15% cashpoint på lowfare med sete og fast track for de som flyr mye.
     
  20. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Maks bonus er 10%
     

Del denne siden