Guide: Norwegian Reward

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Jørgen, 18. jan 2014.

1. knujoh79

knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    Bonusen kommer i tillegg til ordinær inntjening.

"Husk at CashPoint boost kommer i tillegg til ordinær CashPoint-opptjening."

Så da blir det max 12 eller 15 %

• 2% CashPoints (5 % ved betaling med Bank Norwegian-kortet) på alle LowFare-billetter

2. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Kjekt at Norwegian tar et tak og oppgraderer Rewards-programmet, men ingen av disse bonusene er nyttige når du reiser på flex hvor du allerede har 20% opptjening og alle perks.

Men er det noen lavprisbilletter inni bildet på fritiden blir det noe annet.

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat her treffer Norwegian kjempegodt, tror jeg. Mine fritidsreiser med Norwegian (det blir noen i året) er i de fleste tilfeller med billig-billig-billetter (UNDER26-koden gir ofte priser på 299), og som oftest gidder jeg aldri å betale for setereservasjon - samtidig som jeg vanligvis irriterer meg litt over et sete altfor langt bak i flyet. 12 flyvninger i året som da gir gratis setereservasjon er for meg faktisk ganske attraktivt og en fin bonus for semi-lojalitet.

4. Glean ebg

Glean ebg Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Er det sånn at flex billettene til DY innenlands ikke blir trukket før insjekk?
    Må de avbestilles eller trekkes det ikke om du ikke sjekker inn.

5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er alltid like morsomt når en skal sammenligne disse lojalitets programmene. Tur til Chicago(2995kr) med gullkort gir 10 000 ebpoeng, som gir fire fullt avbestill bare billetter innenlands når SAS kjører halvpris kampanjer. = 3200kr-avgifter Eventuelt om det ikke er 50% av på poeng så kan man jo kjøpe baren billetter. Eller eventuelt 50% avslag og barne billetter ha har man 8 billetter til nesten 6000kr- avgifter. (Da regner jeg med ca 800kr per vei ( Tar utgangspunkt i at man har noen lange ruter inni mellom).

Flyr jeg med Norwegian får jeg igjen 2% av 3000kr-1000kr i avgifter =40kr. Da har man en innenlands tur etter 20 turer i utlandet.
    Nå vet jeg at Norwegian innenlands er litt billigere en SAS så kanskje vi kan si 15 turer.

Da har jeg ikke tatt med fordelen av lounge access, ekstra bagasje, prioritert innsjekk og boarding.
    Eventuelt CT-billett om man har Amex.

Poenget er bare at det er opp til hver enkelts bruk som avgjør hva som er gunstig.
    Uansett så er det bra for oss at SAS får konkurranse på innenlands lojalitetsprogram.

Last edited: 26. febr 2016
    RoadKing liker dette
  6. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
  7. wf789

wf789 Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk ingen ekstra cashpoint-opptjening på min 7. flyvning på søndag.

8. Tazoslo

Tazoslo Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Må si at jeg nå i forbindelse med 4.000.000 mailen jeg fikk fra Norwegian for første gang logget meg inn å kikket på rewardsgreiene deres. Da oppdager jeg at jeg har 3 rewards liggende, klare til bruk :eek: Da er valget enkelt; fasttrack, gratis bagasje og gratis sete.

For meg, som i all hovedsak tar mine 75 flyturer i året ifm pendling Oslo-Bergen, og som betaler dette selv, ble valget mellom flyselskaper nå enkelt. Fra nå av så blir det Norwegian. Jeg har allerede måtte bytte en del av flightene til Norwegian for at ankomst skal passe med offentlig transport. Det som holdt meg igjen hos SAS var man hadde fast track, lounge og kjappere hjelp med gull, samt at bagasje var med. Nå får jeg fast track og bagasje, samt nyere fly. Den loungen er lite verdt all den tid jeg kjører JIT prinsippet på flygninger og sjelden har tid til å sitte der (eller stå er vel det man som regel på gjøre).

Så fra nå av, etter at jeg har sikret meg gullkort i neste periode, blir det Norwegian for å spare penger, få nye fly og slippe å høre på salgsgnålet til SAS på morraflygninger. Der er det himmelsk hos Norwegian, mørkt og stille :cool:

Salgskampanjer fungerer faktisk! :D

Are, BangkokBob and Kjakan like this.
  9. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Få 25% rabatt på reise med Norwegian til Boston med koden "BOSTONREWARD25".
    Bestill før 28.april. Reis før 30.juni.

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Synd dette bare gjelder deg og ikke de i ditt reisefølge. Det hadde gjort det langt mer attraktivt. Spesielt med tanke på å reise med familie vil jeg forhåndsreservere seter og sjekke bagasje for hele bølingen.

Fredrik81 liker dette
  11. Tazoslo

Tazoslo Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Det kan du si, men så får man også stikke fingern i jorda og se på sannsynligheten for at man drar med SAS når man skal ha med hele bølingen på tur; forholdsvis liten pga pris

For meg så blir da Norwegian bedre fremover ettersom jeg nesten utelukkende flyr innenlands på JIT prinsippet. Ikke har jeg da brukt for lounge, og det blir fint lite EB poeng å bruke på familie, så da blir det også NAS når vi skal utenlands.

Kjakan liker dette
  12. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Valgte nettopp fast track som reward selv, men på lørdag la jeg merke til at "fast track" ikke var skrevet på boardingkortet. Siden det var lite kø på OSL stilte jeg meg like greit i den vanlige køen. Hva er din erfaring her? Funker selv om bp ikke er merket med "fast track", eller må man bare prøve og dermed risikere walk of shame?

13. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fingern godt planta. Sjekker sjelden DY før jeg kjøper reise.. Kjøper heller Plus på tilbud, har vært mye bra tilbud i det siste så har klart å komme meg billig unna der :)

jayeff liker dette
  14. Tazoslo

Tazoslo Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har gått på den smellen to ganger nå, gikk til innsjekking for hjelp (var BGO så ingen helpdesk). Der var det ingen hjelp å få, de mente problemet var at jeg hadde billigste billett....:confused:

MEN når jeg satt å kikket litt på informasjonen på telefonen så står det ved fast track; ikke valgt/kjøpt. DA begynte jeg å tenke, og testet ut ved første anledning. For å få det så må du legge det til ved bestilling, da kommer det opp i oversikten til høyre, med pris på kr.0,-. Litt kronglete, men er bare til å krysse av et par ekstra ting så er det på plass :D

RoadKing liker dette
  15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en flyreise i morgen som jeg ikke får vært med på og lurer på hva som er smartest hvis jeg skal ha noe som helst sjanse for å få den godskrevet i rewardprogrammet. Bør jeg sjekke inn i appen eller har ikke det noe å si for om den blir tellende? De roper meg vel ikke opp så lenge jeg ikke har gått gjennom sikkerhetskontrollen?

16. havlam

havlam Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Endring i vilkårene:

Norwegian Reward fornyer og forbedrer fordelsprogrammet sitt. Dette påvirker opptjeningen for deg som bruker Bank Norwegian-kredittkort.

Fra 16. juni skjer følgende med opptjeningen i kortet.

• Økt opptjening innenlands og på langdistanse – Opptjening for innenlandsreiser og langdistansereiser øker fra 2% til 5% på lavprisbilletter, og fra 10% til 20% på Flex-billetter.
    • Opptjening blir personlig - Ved betaling med Bank Norwegian-kredittkort tjener du poeng på egen reise. Øvrige reisende kan legge inn eget Reward-nummer og få sine CashPoints for reisen som om de betalte med kredittkort.
    • Poeng tildeles etter reisen - CashPoints tildeles heretter ikke ved kjøp av billetten, men etter gjennomføring av reisen.
    Det vil også komme mulighet for etterregistrering av poeng. Dersom noen andre har betalt reisen din, kan du etterregistrere poeng for din egen reise på din Reward-profil i inntil 30 dager etter den er gjennomført.

Du tjener fortsatt 1% CashPoints på all kortbruk. Kontantuttak i utlandet er som vanlig rente og gebyrfritt.

Vennlig hilsen

Bank Norwegian

Kjakan liker dette
  17. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    20% cashback på flex er jo rett og slett veldig bra. En middelsdyr billett mellom Bergen og Oslo gir nå en gratis billett på kampanje, samme strekning.

18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke dette har blitt nevnt tidligere, men er verd å merke seg:

Kan jeg bruke rewards hvis jeg bestiller via reisebyrå?
    Rewards som gir deg CashPoint boost er tilgjengelig ved booking av flybilletter med Norwegian i alle kanaler. Rewards som gir gratis setereservasjon, gratis Fast Track eller gratis bagasje er kun tilgjengelig når du bestiller flybilletter på Norwegians nettsider med din Reward-profil.

Mao. om du reiser på arbeidsgivers regning kan du ikke få rewards for fast-track, setereservasjon eller bagasje. Altså de tre du i utgangspunktet trenger..

19. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke helt sant. Det du mener er om du MÅ bestille gjennom et reisebyrå for at arbeidsgiver skal dekke det. I utgangspunktet må jeg også det, men bestiller ymse forskjellige steder avhengig av hvor jeg får best uttelling/pris. Og arbeidsgiver betaler villig vekk så lenge jeg kan fremvise kvittering osv.Så jeg er happy pappy da, vettu.

20. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Flisespikkeri, men ja det er det jeg mener.
    Nå har vel mange inkludert fasttrack og bagasje i sin avtale så er kun privatreisene som "lider".

Kjakan liker dette

Del denne siden