Det er alltid like morsomt når en skal sammenligne disse lojalitets programmene. Tur til Chicago(2995kr) med gullkort gir 10 000 ebpoeng, som gir fire fullt avbestill bare billetter innenlands når SAS kjører halvpris kampanjer. = 3200kr-avgifter Eventuelt om det ikke er 50% av på poeng så kan man jo kjøpe baren billetter. Eller eventuelt 50% avslag og barne billetter ha har man 8 billetter til nesten 6000kr- avgifter. (Da regner jeg med ca 800kr per vei ( Tar utgangspunkt i at man har noen lange ruter inni mellom).
Flyr jeg med Norwegian får jeg igjen 2% av 3000kr-1000kr i avgifter =40kr. Da har man en innenlands tur etter 20 turer i utlandet.
Nå vet jeg at Norwegian innenlands er litt billigere en SAS så kanskje vi kan si 15 turer.
Da har jeg ikke tatt med fordelen av lounge access, ekstra bagasje, prioritert innsjekk og boarding.
Eventuelt CT-billett om man har Amex.
Poenget er bare at det er opp til hver enkelts bruk som avgjør hva som er gunstig.
Uansett så er det bra for oss at SAS får konkurranse på innenlands lojalitetsprogram.
Last edited: 26. febr 2016