Guide: Norwegian Reward

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Jørgen, 18. jan 2014.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man overføre cashpoints fra en konto til en annen? Leiter og leiter på siden men finner ingen ting om dette. Hvis ja, noen som har link?
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men hvis du lager en familie/vennekonto så havner alle sammen på hovedkontoen.
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Også poeng jeg har fra før av?
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det var det de fortalte meg.
     
    Misterix liker dette
  5. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Har Norwegian hele tiden hatt Viatrumf-konkurrent??

    Reward eShop.PNG
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke som jeg har fått med meg. God opptjening var det også på noen ting. Det er ikke hver dag du kan kjøpe ti boksere og få med en flybillett på kjøpet.
     
    Chornelius liker dette
  7. saetershagen

    saetershagen Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    33
    De har i alle fall hatt Norwegian Reward eshop i mange år. Jeg har opptjent en del poeng der og greide en gang å få 2.500 kroner cashback på et kjøp til 14.000 kroner (julekalender).
     
  8. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Har noe spørsmål når det gjelder cashpoints
    Tenkte å kjøpe en t/r flex billett til oslo til 699 kr , står jeg får tilbake 20%
    cashpoints altså 20 % av 699 korrekt ?
    visst jeg delebetaler med cashpoints får jeg da refundert cashpoints tilbake til min konto ?
     
  9. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Du får kun cashpoints af billettens pris og ikke af afgifter etc. Det er vigtigt at have med i ligningen. ;)
     
    wilco liker dette
  10. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Har prøvd å lete frem på norwegian sin side, men finner ikke helt ut hva som er korrekt.

    Når man bestiller en Flex billett så får man 20% Cashpoints, men hvis man betaler med Bank Norwegian kortet får man fortsatt da bare 20% eller 40%? for på Bank Norwegian sin side, så står det at man får 20% på Flex billetter.
     
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Nei det eneste du tjener på å bruke bank-norwegian ved bestilling av flex-billeter er at du slipper kortgebyret. Det som står på banknorwegian er egentlig ganske misvisende.
     
    kristtorp liker dette
  12. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar @OttoL ! Må si at det er veldig missvisende!
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere fikk man kun 10% på flex billetter som ikke var betalt med Norwegian Visa. Teksten henger nok igjen fra da.
     
    OttoL liker dette
  14. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
  15. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Har sett over Reward-siden/portalen og dette er min konklusjon:

    • Portalen har stort sett dårligere rabatter enn Remember Reward og litt dårligere enn ViaTrumf (med noen unntak). I motsetning til Remember Reward kan man her bruke hvilket som helst kredittkort (f.eks. 1% ekstra med Bank Norwegian), så man kan derfor lukke gapet noe. For min del kommer jeg ikke til å bruke dette da man får rabatten i rene norske kroner hos Remember. De krediterer også manglende beløp selv om man selv har rotet det til (ekstrem kudos), noe jeg ikke har opplevd hos noen andre.

    • Hvis man tilfeldigvis abonnerer på Finansavisen, Kapital eller Interiørmagasinet er det 25% rabatt som er grei å ta med seg. Det samme gjelder 2000 CP på å tegne Rikspakken, 1000 CP for alarm, 500 CP på bredbånd, men dette er naturligvis ikke noe man tjener noe på å skaffe seg med mindre man likevel skal ha det => Ikke interessant.

    • 500 CP på første kjøp (over 500 kr) hos Kolonial virker som en bra deal. I praksis gratis mat på første ordre om man ligger på rett over 500 kr. Har man familiekonto kan man vel kjøre denne på hvert medlem i familien og gange opp? Om ikke får man uansett 500 CP til hver. I tillegg til 3% på kjøp med Bank Norwegian. Hadde de hatt levering på vestlandet/når de får levering på vestlandet skal jeg benytte meg av denne.

    • 20% på Flex og 5% på Lowfare (med Bank Norwegian) kommer automatisk, og er egentlig ikke så mye å vurdere om man skal benytte seg av.

    • Den desidert dårligste dealen er Norgesenergi. Her blir man bundet i 9 måneder, og må betale 405 kr i "Sparepakke", 351 kr i "Vintertrygghet" og 423 kr i fastavgift. Påslaget på 3,9 øre er ikke horribelt, men langt fra de billigste. Når man i tillegg må betale 1179 kr for "ingenting" blir det svært dyre CP.

    • Talkmore gir 500 CP dersom man ikke har vært kunde på 3 måneder. Siden man ikke kan kombinere dette med andre tilbud er dette som regel ingen god deal. Man vil tjene minst like mye på å bli vervet (da får man 2 måneder gratis).

    • Den største overraskelsen er "Rocketmiles". Denne hadde jeg ingen forhåpninger til, men viste seg faktisk ikke å være så ille. Prisen er de samme som på Booking.com, som man får 4% på fordelsportaler. Her får man får minimum 100 CP pr natt, så når rommene er billige blir rabatten veldig stor. De har også noen hotell med minst doble CP, så når jeg har sjekket de mot hotels.com har rabatten blitt mer enn selv med 8% rabatt på kredittkortet + hver 11. natt gratis på hotels.com. Man får også ekstra CP på første bestilling. Denne er for øyeblikket 200 CP, men har sett både 300 CP (juni) og 350 CP (juli), så dette tilbudet varierer tydeligvis. Kommer nok til å benytte meg av denne en gang.
     
    Last edited: 11. aug 2017
  16. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    20% cashpoints (eks. skatter og avgifter) på Lowfare/Lowfare+ til noen destinasjoner for medlemmer av Norwegian Reward ut uken. F.eks. kan man få Lowfare+ OSL-LAX t/r for ca 2850 kr med rabatt (mot 3260 kr med 5% cashpoints). Eksemplene i mailen sier alle fra OSL, så usikker på om dette også gjelder fra andre flyplasser som flyr direkte til noen av disse destinasjonene.

    Bestill innen 08.10.2017.
    Reiseperiode 01.11.2017 til 14.12.2017 for rutene til London Gatwick, Praha, Berlin, Warszawa.
    Reiseperiode for ruten til Los Angeles er 01.11.2017 til 18.03.2018, med unntak av perioden 18.12.2017 til 07.01.2018.

    20 % CashPoints opptjening gis kun på direkteruter og gjelder tur-retur dersom ikke annet er nevnt. CashPoints godskrives medlemmets Reward-konto etter gjennomført reise. Maksimal CashPoints opptjening er 20 %. Det gis ikke barnerabatt på kampanjepriser.
     
  17. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Står dette tilbudet noe sted på Norwegians nettsider?
     
  18. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, tror det er kun de som har valgt å motta nyhetsbrevet som får det. Men det står ingenting i vilkårene om at man f.eks. må trykke seg inn via mailen eller noe sånt for å kunne delta. De refererer faktisk til billetter bestilt gjennom reisebyrå også, så da vil jeg tro at det gjelder for alle.

    nas1.PNG nas2.PNG
     
    vegasbaby liker dette
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg kjøper en billett delvis med cashpoint og penger får jeg da cashpoints for hele beløpet. Med andre ord vil de lønne seg å ikke betale med CP ved kjøp av Flex billetter.
     
  20. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jeg opptjene CashPoints ved kjøp av flybilletter som er betalt med CashPoints?

    Nei, men hvis du delbetaler en billett med CashPoints, får man opptjent CashPoints på det beløpet av billetten som er betalt med kredit-/debet-kort.

    Link
     

Del denne siden