Har sett over Reward-siden/portalen og dette er min konklusjon:
- Portalen har stort sett dårligere rabatter enn Remember Reward og litt dårligere enn ViaTrumf (med noen unntak). I motsetning til Remember Reward kan man her bruke hvilket som helst kredittkort (f.eks. 1% ekstra med Bank Norwegian), så man kan derfor lukke gapet noe. For min del kommer jeg ikke til å bruke dette da man får rabatten i rene norske kroner hos Remember. De krediterer også manglende beløp selv om man selv har rotet det til (ekstrem kudos), noe jeg ikke har opplevd hos noen andre.
- Hvis man tilfeldigvis abonnerer på Finansavisen, Kapital eller Interiørmagasinet er det 25% rabatt som er grei å ta med seg. Det samme gjelder 2000 CP på å tegne Rikspakken, 1000 CP for alarm, 500 CP på bredbånd, men dette er naturligvis ikke noe man tjener noe på å skaffe seg med mindre man likevel skal ha det => Ikke interessant.
- 500 CP på første kjøp (over 500 kr) hos Kolonial virker som en bra deal. I praksis gratis mat på første ordre om man ligger på rett over 500 kr. Har man familiekonto kan man vel kjøre denne på hvert medlem i familien og gange opp? Om ikke får man uansett 500 CP til hver. I tillegg til 3% på kjøp med Bank Norwegian. Hadde de hatt levering på vestlandet/når de får levering på vestlandet skal jeg benytte meg av denne.
- 20% på Flex og 5% på Lowfare (med Bank Norwegian) kommer automatisk, og er egentlig ikke så mye å vurdere om man skal benytte seg av.
- Den desidert dårligste dealen er Norgesenergi. Her blir man bundet i 9 måneder, og må betale 405 kr i "Sparepakke", 351 kr i "Vintertrygghet" og 423 kr i fastavgift. Påslaget på 3,9 øre er ikke horribelt, men langt fra de billigste. Når man i tillegg må betale 1179 kr for "ingenting" blir det svært dyre CP.
- Talkmore gir 500 CP dersom man ikke har vært kunde på 3 måneder. Siden man ikke kan kombinere dette med andre tilbud er dette som regel ingen god deal. Man vil tjene minst like mye på å bli vervet (da får man 2 måneder gratis).
- Den største overraskelsen er "Rocketmiles". Denne hadde jeg ingen forhåpninger til, men viste seg faktisk ikke å være så ille. Prisen er de samme som på Booking.com, som man får 4% på fordelsportaler. Her får man får minimum 100 CP pr natt, så når rommene er billige blir rabatten veldig stor. De har også noen hotell med minst doble CP, så når jeg har sjekket de mot hotels.com har rabatten blitt mer enn selv med 8% rabatt på kredittkortet + hver 11. natt gratis på hotels.com. Man får også ekstra CP på første bestilling. Denne er for øyeblikket 200 CP, men har sett både 300 CP (juni) og 350 CP (juli), så dette tilbudet varierer tydeligvis. Kommer nok til å benytte meg av denne en gang.
Last edited: 11. aug 2017