Tastet litt inne på thai-airways siden og virket som det var billetter tilgjenglig direkte fra den datoen, så ja edit. Får direkte-flighter i incognito modus, vanlig så viser den stopover i København
CPH-BKK er kansellert på ubestemt tid, så det ser ikke bra ut for TG for tiden med all domestic grounded i Thailand også, og en konkurs som de akkurat har unngått. Jeg håper selvsagt at OSL-BKK starter opp igjen, men det er avhengig av at landet får kontroll på smitten og at masseturisme kommer igang.
Ser ut til at Oslokontoret er permittert/avviklet ifm at OSL-BKK ikke går lengre. Mailet dem en tid tilbake for å høre om oppdaterte regler på GUP-Award men har ikke fått svar. Håper at Ingrid & Co. kommer tilbake. Veldig god service der som ROP Gold. Anyway, om det er noen ROP Gull igjen her, på GUP Award, er det fremdeles slik at alle TG legs uavhengig av stop over fremdeles oppgraderes? Vet det kom noen regler på poeng awards der en ikke kunne ha stop over i begge retninger i Bkk.
Fikk i dag mail fra Ingrid at Oslo-kontoret legges permanent ned. Hun var innom og ryddet pulten sin. Trist, spesielt siden de gav meget god service, langt over det jeg fikk som diamant i SAS. Som regel låste de opp bonusseter for meg, noe som sammenliknet med SAS kun er forbeholdt Pandion.
Fikk endelig brukt en av flere Gold Upgrade(GUP) som har blitt liggende ubrukt gjennom pandemien. Kombinert med svært høye priser fra TG etter restruktureringen, og strammere regler for hvordan en kan oppgradere (Flex-Eco) har det ikke vært aktuelt før nå. Når det nå er helt hinsides priser (LH, QR samme) uansett havnet jeg i flex OSL-ARN-BKK t/r til 17K i økonomi. Og ytterligere 3K for å oppgradere til C. Imidlertid var det en glitch på TG sine sider som gjorde at jeg hele tiden fikk error når prisen innimellom droppet litt. Måtte ringe Thai kundeservice som fant billettene og riktig pris. Der gikk det et par timer, svært utfordrende Engelsk. Kan virke som de har outsourcet da to av dem jeg snakket med hadde en kinesisk accent. Måtte også ringe flere ganger for å kontrollsjekke flightene. Først må en betale for økonomibillett. Så sendes denne til til back office (ROP Award) for behandling/betaling, som nå visstnok tar 1 mnd (!!!). Det setter jo ting i perspektiv når vi klager på EB og treg utstedelse. Ja, man KAN få prisen ned i 12-13K med 4 flighter hver vei via Jordan og Bombay og flere lowcost selskap, separate billetter (hallo "kiwi.com" fra Finn) men det er jo helt latterlig. Rant: Kiwi.com selger altså en booking med separate billetter med 1-2t mellomlanding i Bombay hvor en må gjennom immigrasjon (kjøpe visum på forhånd) for så å sjekke inn igjen uten status.
Da blir det vel fart i denne tråden igjen etter hvert når halve forumet har sikret seg gullstatus hos ROP.
Haha, ikke sant. Og TG flyr direkte igjen. På en veldig bra måte vil jeg si. Som alltid før også, sinnsykt rotete men happy smiley service om bord - og flytider er egnet til å ligge ned, sove og gi helt blanke i service underveis. I begge retninger direkte mellom OSL og BKK og tilbake Om du flyr C, er crewet super nære om du vil, underveis. På A350. Bare å gå til galley foran (eller pling bjelle hvis du er lat), så fikser de alt fra nattmat til drinks med et stort smil.
Kan legge til at min nye Gold ROP medførte at Cabin Service Manager kom innom setet før avgang, titulerte meg "Mistel xxxx" (Thai-"R" der) for å si en-til-en velkommen på hver flight nylig. Han la til at hvis det var noe som helst, så måtte jeg ta kontakt med han direkte. Så langt jeg kunne se, gjorde han seg tilgjengelig og var synlig i biz kabinen hele tiden. SAS burde gått på smile- og service- kurs hos disse folkene. Istedet for gjemme-seg-bak-gardinen kurset som er obligatorisk i SAS
Ja, ville vært rart om de ikke gjorde det samme med andre *G også. Sentralt poeng med alliansen er jo å behandle hverandres eliter som om de var elite hos selskapet de er "gjeste-elite" hos på en gitt tur.
Jeg har vært ROP Gold i fem år nå, og flyr endel økonomi. Purser kommer alltid bak og tiltaler meg med navn, informerer om flighttid og ev delay, spør hvilket måltid jeg vil ha, og om jeg vil ha noe spesiell drikke. Dette skjedde aldri i min EBD-tid og er en spesifikk Gold-service fra TG.
Ikke bare det, men alle har jo fått en upgrade voucher også. Tricks&trades welcome! Trenger neppe egen tråd da det ikke var mye spam i denne.
I tillegg til GUP-voucheren er det også en 50% award voucher. Problemet er å skaffe nok poeng til en award. Noen som har noen tanker? TG selger poeng, men det er ganske dyrt.
Ser blant annet at Citi poeng kan overføres til ROP. Ganske ok priser på F award også, i alle fall på BKK-TYO. Blir bare 34 000 med 50% voucher.
Den het tidligere Birthday award, som egentlig skulle gjelde den mnd du hadde bursdag, men som likevel gjalt hele året. GUP = Gold Upgrade Husker ikke hvilke tre bokstaver award har, men flyertalk har mye info. Man får vanligvis én GUP hvert år.