Tastet litt inne på thai-airways siden og virket som det var billetter tilgjenglig direkte fra den datoen, så ja edit. Får direkte-flighter i incognito modus, vanlig så viser den stopover i København
CPH-BKK er kansellert på ubestemt tid, så det ser ikke bra ut for TG for tiden med all domestic grounded i Thailand også, og en konkurs som de akkurat har unngått. Jeg håper selvsagt at OSL-BKK starter opp igjen, men det er avhengig av at landet får kontroll på smitten og at masseturisme kommer igang.
Ser ut til at Oslokontoret er permittert/avviklet ifm at OSL-BKK ikke går lengre. Mailet dem en tid tilbake for å høre om oppdaterte regler på GUP-Award men har ikke fått svar. Håper at Ingrid & Co. kommer tilbake. Veldig god service der som ROP Gold. Anyway, om det er noen ROP Gull igjen her, på GUP Award, er det fremdeles slik at alle TG legs uavhengig av stop over fremdeles oppgraderes? Vet det kom noen regler på poeng awards der en ikke kunne ha stop over i begge retninger i Bkk.
Fikk i dag mail fra Ingrid at Oslo-kontoret legges permanent ned. Hun var innom og ryddet pulten sin. Trist, spesielt siden de gav meget god service, langt over det jeg fikk som diamant i SAS. Som regel låste de opp bonusseter for meg, noe som sammenliknet med SAS kun er forbeholdt Pandion.
Fikk endelig brukt en av flere Gold Upgrade(GUP) som har blitt liggende ubrukt gjennom pandemien. Kombinert med svært høye priser fra TG etter restruktureringen, og strammere regler for hvordan en kan oppgradere (Flex-Eco) har det ikke vært aktuelt før nå. Når det nå er helt hinsides priser (LH, QR samme) uansett havnet jeg i flex OSL-ARN-BKK t/r til 17K i økonomi. Og ytterligere 3K for å oppgradere til C. Imidlertid var det en glitch på TG sine sider som gjorde at jeg hele tiden fikk error når prisen innimellom droppet litt. Måtte ringe Thai kundeservice som fant billettene og riktig pris. Der gikk det et par timer, svært utfordrende Engelsk. Kan virke som de har outsourcet da to av dem jeg snakket med hadde en kinesisk accent. Måtte også ringe flere ganger for å kontrollsjekke flightene. Først må en betale for økonomibillett. Så sendes denne til til back office (ROP Award) for behandling/betaling, som nå visstnok tar 1 mnd (!!!). Det setter jo ting i perspektiv når vi klager på EB og treg utstedelse. Ja, man KAN få prisen ned i 12-13K med 4 flighter hver vei via Jordan og Bombay og flere lowcost selskap, separate billetter (hallo "kiwi.com" fra Finn) men det er jo helt latterlig. Rant: Kiwi.com selger altså en booking med separate billetter med 1-2t mellomlanding i Bombay hvor en må gjennom immigrasjon (kjøpe visum på forhånd) for så å sjekke inn igjen uten status.