Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

1. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    12,107
    Bonuspoeng:
    183
    Du legger inn medlemsnummeret hos Hertz på SAS bookingside og får medlemsfordelene. Har fungert fint for meg. Samme med Avis og Sixt.

indahla, Preference and Maggie like this.
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,862
    Bonuspoeng:
    293
    Takk!

Booket nå via SAS og la inn medlemsnummeret.
    Etter bookingen fikk jeg mail med mulighet for å "sjekke inn". Klikk på linken ga samme svar som tidligere når jeg har booket direkte via Hertz:
    "Du er medlem av Gold Plus Rewards eller Platinum. Din reservasjon er allerede sjekket inn."

Spielhaug liker dette
  3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    28,162
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde bestilt bil til 410 euro, men Hertz valgte å trekke 555. 100 euro for ekstra sjåfør (som skal være gratis som president) og resterende 45 aner jeg ikke hvor de kom fra.
    Kontaktskjema funker meget dårlig på mobil, men fikk det til på PC etter hele 7(!) bildeoppgaver for å bekrefte at jeg ikke er en robot. Har heldigvis for vane å ta skjermbilder underveis og kopiere evt saksnr som dukker opp. Noe som viste seg nyttig siden de ikke har sendt en bekreftelses e-post.
    To be continued.

4. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    768
    Bonuspoeng:
    113
    Hente: sfo
    Levere: Marina del Ret
    Antall dager: 4
    Status: Precident
    Bil bestilt: Volvo XC60
    Bil fått: samme
    Pris: 241 dollar

Vurderte frem og tilbake om skulle gå for Volvo eller Mercedes GLE. Hadde håpet på oppgradering til XC90, men vanskeligere med enveislei. De hadde mange Volvo xc60 og 90 samt Mercedes GLE som var reserverte.

5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    28,162
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk i dag mail fra Hertz at de beklager og at de skjønner at jeg som PC medlem har forventninger til bedre enn dette :D
    Differansen føres tilbake til kredittkortet og det kan ta 7-10 dager.

6. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er President Circle hos Hertz etter status match mot avis. Da jeg hentet en bil for et 30 dagers leieforhold på flyplassen i Malaga får jeg beskjed om at «gold/president» ikke er registrert på booking. Syns dette er rart da jeg let la inn nummerert (booket via sas) og reservasjonen dukket opp på min profil (hvor det også står at jeg we president).

Jeg ble henvist bakerst i køen. Jeg prøvde å vise han appen uten at han virket veldig interessert i dette og ba pent om en så stor bil som mulig ettersom det hadde blitt mer baggasje enn planlagt. Han sa maks oppgradering fra min Seat Ibiza eller lignende var en Ford Puma. Endte til slutt opp med en upsell på 310 EUR for en Cupra Terramar.

Er det flere som har opplevd at status ikke registreres? Er dette SAS eller Hertz?

Har en leie til på ca. en uke rett etter denne, men har booket med et billigselskap som back up da jeg ikke likte opplevelsen.

Har hatt to bookinger i Norge i løpet av sommeren også hvor jeg ikke har spurt om status er registrert. Har ikke fått følelsen av noen voldsom upgrade her heller. Lurer på om det kan være en systematisk feil.

Cumulus liker dette
  7. baniii

baniii Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Har også en fremtidig leie via SAS hos Herz på LAX, valgt grunnet muligheten til å gå rett i bilen som president. Veldig interessert i å vite om status ikke registreres riktig....

Jeg ser i den lille skriften på bookingen at følgende står:

VIKTIGE MELDINGER
    • Gold service ikkebekreftet
    • SPECIAL REQUIREMENTS FOR RENTERS UNDER 25
    • COUPON WILL APPLY BASED ON AVAILABILITY
    • Reiser til USA krever maskinlesbare pass 26 2005
    • VALID LICENSE & INTL ONE ISSUED UNDER 1949 CONVENTION& PASSPORT
    • Prisen kan kreve identifisering ved henting.
    • MOBILE GOLD ALERTS AVAILABLE AT THIS LOCATION
    • HERTZ LAX NOW OFFERS ULTIMATE CHOICE(TM). YOU CAN PICK YOUR CAR

Så duno.

eventyrer liker dette
  8. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,677
    Bonuspoeng:
    113
    AGP har gått fra å være et utrolig "vennligsinnet" kontor til å bli rigide og lite fleksible. Min rabattkode gir meg oppgradering til "Best Available Vehicle" uavhengig av min PC-status. Har gang på gang måttet argumentere meg gjennom skrankepersonalets rigiditet, der de det ene øyeblikket hevder det ikke er biler tilgjengelig for så å tilby meg betalte oppgraderinger.
    Dog: God oppgradering sitter nok langt inne for en 30-dagers leie uavhengig avutleieselskap.

eventyrer and Cumulus like this.
  9. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    33
    Forstår at jeg ikke i utgangspunktet kunne forvente en stor oppgradering. Men man kommer jo veldig skjevt ut når status ikke engang er registrert. Jeg kommer nok til å kansellere neste booking.

Har til sammenligning kun gode erfaringer med Avis generelt og spesielt på AGP.

Del denne siden