Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Har en leiebilbooking hos Hertz gjennom SAS sin portal som ikke dukket opp på innlogget profil, og ikke med noe statusanerkjennelse på bookingsiden heller. Spurte Hertz og de har forklart følgende - skal prøve å booke den på ny og satse på at det svinger.

Tolker det som at jeg da kan få PC-fordeler og nivåpoeng hos SAS, som jo er fiffig.

Denne er nok ikke lagt inn med ditt Hertz medlemsnummer når du opprettet reservasjonen. For å få koblet opp reservasjonen mot medlemsskapet ditt, må denne kanselleres og bookes om. Jeg ser du har booket det gjennom SAS, og at du kanskje får flere statuspoeng eller at du har en eller annen kampanje lagt inn hos SAS? Da må isåfall denne bookes om gjennom SAS portalen.

Til info tjener du kun opp poeng hos en av oss per leie, så det og få lagt inn medlemsnummeret ditt hos Hertz vil kun gi deg fordelene som kommer med medlemsskapet annet en poengopptjenelse.

Det er fri kansellasjon på den reservasjonen som er gjort her.

Jeg sender ved skjermbilde på hvor du legger inn medlemsnummeret ditt på SAS sine sider nedenfor, det står da på siste siden før du fullfører reservasjonen:
    upload_2025-12-3_8-12-5.png

2. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    Det fungerer å legge inn ved bookinger via SAS hos både Hertz, Avis og Sixt. Altså at man får poeng hos SAS og statusen hos dem.

Preference liker dette
  3. 415thNightFighter

415thNightFighter Nytt Medlem

Likes mottatt:
    217
    Bonuspoeng:
    33
    Har nettopp reservert en bil hos Hertz på julekalenderen til SAS og lander seint på flyplassen der jeg skal hente bilen. Og selvfølgelig er det stengt, leser da i vilkårene at:

SELF SERVICE KIOSK AVAILABLE THIS LOCATION

"Servicetillegg utenfor åpningstid Vær oppmerksom på at det vil bli belastet et ekstra gebyr på NOK 625,- (inkl. mva) for henting av bil utenfor åpningstid på alle utleiestasjoner i Norge."
    Denne informasjonen framkommer ikke før du har mottatt "Min Hertz-reservasjon L123456789" mailen fra de.

Når jeg spør Chat-botten får jeg til svar: "Det skal vises en pop‑up‑melding med gebyr når du velger henting utenfor åpningstid, også ved bruk av self‑service‑kiosk." Men det eneste som er beskrevet i pop‑up‑meldingen selve utleverings prosessen ved bruk av nøkkelboks.

Jeg kommer til å ringe Hertz å spørre om dette og hvis de vil at jeg skal betale ekstra for å benytte nøkkelboks blir nok denne reservasjonen kansellert.

Ref:

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93

Jeg sendte Hertz et svar og lurte på om dette gjaldt nøkkelboks henting. Fikk til svar følgende:

Hei,

Helt rett. Er det ikke personal til stede for å gi ut eller ta imot bilen etter stengetid så skal du ikke belastes for "Utleveringstillegg utenfor åpningstid".

Dette var en feil fra stasjonen. Vi beklager dette!

415thNightFighter liker dette
  5. eisa01

eisa01 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8

Del denne siden