Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

1. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, dette virker rart. Tipper de har noe feil i hele systemet sitt.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Mener å minnes det har vært en del klaging på Hertz og poeng.
    Jeg etterlyste poeng på onsdag, og 3 dager etterpå har jeg fått svar om at poengene er på vei.
    Det syns jeg var grei respons. Det som imidlertid er litt uklart, er hva jeg får. Skal bli interessant å se når det dukker opp, om det er level eller ekstra eller hva det er.
    upload_2025-1-11_22-22-38.png

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    En ting jeg lurer på med Hertz, de spør om man booker bil ifb jobb eller fritid. Jeg undres på hvorfor de spør om dette, og om det er negativt å si at det er fritid?

Noen som vet?

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg også lurt på..

5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Forskjellige forsikringer kan legges på eller fjernes med bedriftskoder. Har også opplevd kilometerbegrensning på bedriftskode med jobb som valgt bruk, men ikke fritid.

RoadKing liker dette
  6. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor står det at det er gratis ekstra sjafør?
    Gjelder dette kun booking gjennom SAS?

7. holmen

Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det i praksis er begrenset til at man må være i samme husstand?

Opplever forøvrig veldig varierende praksis på krav om førerkort for ekstrasjåfør. Noen sier det er greit og ferdig med det, andre steder krever de fysisk førerkort og fysisk fører.

9. holmen

Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Vi var ikke samme husstand på turen som jeg refererer til.

RoadKing liker dette
  10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Kan en etter registrere leier med Hertz, dei kunne ikkje legge inn nummeret mitt på TRD… Leia er ferdig men skulle fått det på min konto

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    snus_mumrikken liker dette
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,871
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilte en leiebil hos Hertz for lenge siden uten å være innlogget. Sendte en henvendelse til kundeservice og ba dem om å legge bestillingen til min konto.
    Fikk beskjed om at forhåndsbetalt avbestilling var avbestilt og lagt inn på nytt, med pay on arrival siden de ikke klarte å kjøre betalingen gjennom kortet som lå i min profil.

Ga beskjed om at jeg ikke ønsket å avbestille, kun knytte bestillingen til min profil. Fikk tilbakemelding om at det var sånn det måtte gjøres, og det var uansett for sent siden de hadde avbestilt (uten mitt samtykke).

Nå får jeg beskjed om at de har rotet det til og at prisen dermed er økt med 2000,-. De beklager, og tilbyr oppgradering av medlemskap til 5 star. Det er jeg ikke interessert i. Her er det Hertz som har avbestilt reservasjonen uten mitt samtykke. Hadde jeg fått beskjed om at man måtte avbestille og bestille på nytt for å knytte reservasjonen til bestillingen hadde jeg aldri akseptert da prisen jeg opprinnelig hadde var veldig god.

13. cntnry

cntnry Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Skal leie bil hos Hertz i på flyplassen i Athen.
    Ser i bookingen at det nevnes at man må fremvise pass, førerkort og kredittkort.

Noen som vet om det vanligvis holder med ID-kort i Europa?

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Nasjonalt ID kort er gyldig i EU/EØS, ingen andre land.

15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,381
    Bonuspoeng:
    183
    Hertz er jammen keen på å få tilbakemeldinger. Makan til mas!

IMG_9193.png

tobeornot999 liker dette
  16. holmen

Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe.. Samme opplevelse her.. Og i løpet av de 4 dagene jeg hadde leiebil, så fikk jeg 8 eposter med "informasjon". :rolleyes:

17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,320
    Bonuspoeng:
    183
    Når man har bestilt gjennom SAS sine sider og ikke forhåndsbetalt, da har man avbestilling helt opp til leieforholdet starter? Prøvd lete meg gjennom vilkårene, men finner det ikke.

18. holmen

Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Jeg fikk iallfall avbestilt og bestilt på nytt noen dager før avreise, for jeg måtte endre på lengden på leien.

Maggie liker dette
  19. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Leide en Type Nissan Pathfinder 7-setersuv (fikk Toyota Higlander) i San Francisco Ellis Street enveis til Sea. (ellis er et lite lokalkontor med lite biler). Bilen ble levert med 3/4 tank...

Precident Circle, men ingen fordeler utover at jeg slapp enveisgebyr (Amex Centurion). Relativt store prisforskjeller der flyplassen faktisk var billigst, men vi skulle nordover så ville vært omvei.

20. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Har siste året brukt AVIS en god del da de var vært gode på pris der jeg har reist og ikke minst på å gi bonus- og nivåpoeng via booking hos sas.

Men til Alta i november var Hertz rimeligst og best på poeng. Gikk derfor for dem. Første booking smooth. Fikk bare en sms fra agent tidlig på dagen om hvor bilen lå og at kode til nøkkelboks. Hentet bil med siste fly (kl. 21.30). Leverte bil dagen etter og par dager senere kom avregning på eksakt sum som på booking. Poeng kom ca 1 uke etter.

Dermed regnet jeg med smooth sailing ved nesten booking som var forrige uke. Ved mellomlanding i TOS får jeg sms av agent at han har prøvd å ringe. Kode til nøkkelboks og alt som før. Leverer tilbake dagen etter. Null stress.

I går kommer avregning som var 750 kr dyrere (leien skulle alene være 830 kr... Så nesten dobbel pris). Jeg sjekker kvittering. De har tatt gebyr for levering av bil utenom åpningstid. Åpningstiden er frem til kl. 16... Men de har jo streng tatt ikke levert bil, men benyttet nøkkelboks.

Sender en hyggelig, men streng, mail og ber om kreditering der jeg mener at de burde oppgitt dette i bookingen. For jeg valgte tydelig klokkeslett 21:30. Det burde kommet frem av tilbudet da. Hvis ikke går jeg videre og slutter å bruke Hertz...

I dag svarer de at de på goodwill fjerner og kreditere gebyret. Og at utleiestasjonen har sag at når jeg jeg haker av for at jeg godkjenner disse vilkårene, så har de all rett til å ta gebyret:
    image002.png

Men her har jo jeg brukt nøkkelboks. Ingen person har faktisk hjulpet meg. Same procedure as last time, og da fikk jeg ikke dette gebyret.

Strek i boken til Hertz for min del. Skal unngå dem for alt det er verdt på ALF fra nå av.

Takk for at dere gadd å høre på ranten min.... Godt jeg har et sted å lufte meg haha.

Last edited: 02. des 2025
    Spielhaug, obay and Maggie like this.

Del denne siden