Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 27. febr 2019
    holmen liker dette
  2. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan får man status match fra Avis PC og hvilken fordeler får man her?
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg begynner
    Skal ha leiebil i Italia frå slutten av juli og ti dager. Har sjekka Avis, og det ligg på ca 5500 kr for ein liten bil, som eg får dobbelt oppgradering på.
    Hertz skal ha 5000,- Men når eg prøver å søke uten innlogging, så dukker det opp mykje meir. Eg finn då ut at SAS koda ikkje får opp desse bilene og eg bruker NAF kode, og får opp eit fantastisk utval:
    Orignalt utval: 2019-02-27.png

    Så kjem magien:

    Blei vist ein litt anna bil, og endte opp med ein Merc C klasse cab til 6600 kr. Lite Eurobonuspoeng, men det er ikkje kampanje om dagen.
    2019-02-27 (1).png 2019-02-27 (2).png
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Får man Hertz Gold om man er EBD?
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Hertz gold er vel grunnstatus, også er det five star og presidents circle.
    Det står ikkje oppført at ein får nokon fordeler med EBD, men det ser ut til at ein kan matche frå Avis, som ein får med EBD. Eg tok min frå NCC Gull, som gjekk på ein dag.
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Åhh, haha! jeg er helt blank, nybegynner på det med leiebiler og fordeler. rart å kalle laveste nivå gold tho :confused:

    Men Avis er ikke å anbefale eller vs Hertz?
     
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har stort sett vore nøgd med AVIS, og har fått nokre flotte oppgraderingar, men det har vore litt tilfeldig med bonuspoeng til SAS, og ofte så er pris ein årsak. Samt at eg skal ha nokre leiger i USA, og der er det no ingen eller tilfeldig med fordeler.
    kjem nok fortsatt til å bruke AVIS om dei er bedre i pris, og om ein får flust med EB-poeng!
     
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Takker! Da prøver vi på Avis også :D
     
  10. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg booker endel via Hertz og får opp valget:
    "Frequent Traveler-programmer:
    Scandinavian Airlines(SAS) EBxxxxxxx"

    Får aldri noen poeng på SAS kontoen min, og tikker stadig inn poeng på Gold plus rewards kontoen. Var i kontakt med hertz for en god stund tilbake, og de jobbet med å få dette på plass at det skulle fungere.

    Prøvde på nytt nå for å sjekke, men det fungerer ikke.
    Er det noen andre som får dette til å fungere?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk poeng ganske kjapt på leieforholdet jeg hadde med dem sist juli. Ikke noe problem.
     
  12. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Har du sjekket innstillingene på profilen din? Er det merket av for at man vil ha Hertz-poeng, så får man ikke noe EB-poeng....
     
  13. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Er hertz PC via cobranded kort og brukte dem overfor avis for første gang fra MUC. Ikke helt fornøyd med dette. Det første som skjer er at bilene blir priset ut betydelig billigere hvis jeg ikke er logget inn. Når jeg da i tillegg bruker EBG coden så blir bilen fantastisk billig, men bare når jeg ikke er logget inn som sagt. Det ender opp med at jeg bestiller bilen uten pålogging for så å ringe og ber dem kansellere og legger inn samme sak til samme pris i min profil. Dette er i flyertalk kjent som "hertz bomb".

    Når jeg ankommer flyplassen er ting bedre enn med avis PC, fordi jeg går rett til bilen uten å gå via skranken. Fikk en gediegen Upgrade (bestilte e klasse og fikk cadillac xt5 med alt av utstyr).

    Så stikker jeg til Østerrike og der dør bilen i garasjen. Ødelagt batteri skal det senere viser. Kontakt med hertz Tyskland gir massevis av motstridende beskjeder. Etter hvert kommer jeg via hertz Østerrike til en stasjon i intsbruck som er totalt Desinteresset. Angivelig bestilles det veihjelp, men den kommer aldri. Etter hvert fikser jeg dette selv med veihjelpen og tar med regning til flyplassen. Her får jeg refundert alt utestående. Ingen Hotline for PC medlemmer e. L.

    Kommer altid å velge avis hvis det er rimelig..
     
    Axxsv liker dette
  14. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Skal sjekke inne på profilen neste gang, men får uansett valget opp på hver eneste bestilling. Rart man kan gjøre valgene flere steder, men at når jeg velger EBpoeng så får jeg ikke dette. Tungvindt.
    Har til og med spurt hertz om det for lenge siden da ikke dette fungerte og de skjønte ikke hvorfor..

    Skal sjekke, og holde dere oppdatert!
     
  15. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Har generelt opplevd mye bra med Hertz og PC-status. Nå nylig ble selskapet jeg jobber i kjøpt opp av noen marginalt større med verdensomspennende virksomhet, og de har jammen meg noen solide avtalekoder - opplever jevnt over 20-30% lavere pris enn uten kode, så det gjør det jevnt over attraktivt å fortsette å leie med Hertz.
    Gode oppgraderinger i innland og som oftest i utland (Sør-Afrika var hederlig unntak), så inntil videre er jeg godt fornøyd.

    Får Avis PC nå også, så skal vel gi de et forsøk, men min opplevelse med Hertz har hittil vært solid.
     
  16. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    eys85 liker dette
  17. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Takker! Har ventet på kampanje
     
    BDUflyer liker dette
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det hjelper jo lite når de har en håpløs nettside som gir forskjellig bilutvalg avhengig av hvilken rabattavtale man velger. Nr 1 gir et utvalg og priser i USD, nr 2 gir et annet utvalg og priser i NOK og nr 3 gir bare Premium biler og priser i NOK
     
    Axxsv liker dette
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    ...og for min del ikke en eneste bil i Melbourne...
     
  20. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, med PC eller høyere holder det med en tlf til +47 22100000, referer til tilgjengelighetsgarantien og legg inn CDP/Kupongnummer manuelt.
     

Del denne siden