Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

1. feitfisk

feitfisk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde nøyaktig samme opplevelse på MIA nå i mars. "Førerkort utgått" og PC-nivå ikke anerkjent.

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,381
    Bonuspoeng:
    183
    Ser man dette inne i appen, da eller?

3. feitfisk

feitfisk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke som jeg kjenner til, jeg ble opplyst om dette først da jeg sto i "utsjekk-gaten" og de skannet bilrute og sjekket førerkort.

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,072
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også hatt samme problem hvis kredittkortet er utløpt tidligere. Sørg for at alt er oppdatert før avreise så blir det mest mulig smidig.

5. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Nei du ser ingenting, hos oss bare dukket det opp på skjermen at vi skulle gå til skranken, fikk beskjed om at det var suspandert uten begrunnelse og at vi ikke fikk PC-fordeler. Klarte å grine oss til å bytte bil via Ultimate Choice etter det var åpnet opp via en lengre tlf-samtale med Hertz sentralt. Der fikk vi også begrunnelse.

6. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Er det flere som har bestilt hos Hertz med den nye kampanjen hos SAS hvor man opptjener både ekstrapoeng men også Eurobonus status poeng (50% av ekstrapoeng) ? Hadde leie fra Gardermoen sist helg og skrev inni bookingen både SAS nr og Hertz nr (er president medlem) men Hertz på OSL hadde ikke gjenkjent bookingen med Hertz nr mitt og derfor fikk jeg ingen fast track for uthenting og måtte oppgi alle detaljer manuelt, samt hadde pt ikke rett til noen oppgradering. Er det korrekt ? Skal leie fra SVG nå i helga og vil unngå dette igjen.

7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,433
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd det samme i Danmark, men der var det ingen kø, så det var ingen forskjell. Alt, inkl førerkort, måtte legges inn på nytt. Det var noe knot i systemet. Men, jeg har fått poengene på EB kontoen allerede. Usikker på om statuspoeng også kom inn, står ikke som separat linje i SAS appen i alle fall.

redigert: Har nå tatt ut statuspoengene i excel og summert. Tallet stemmer med det som er oppført som sum, ergo, Hertz har ikke utbetalt statuspoeng uten at det vises.

Last edited: 25. april 2024
  8. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    93
    Hertz statuspoeng skal vises i oversikten når de kommer. Jeg har hatt 2 leieforhold som skulle gi statuspoeng, har fått for den ene, mens jeg kun har fått ekstrapoeng på den andre.

Flyingdutchman liker dette
  9. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Har man da krav på statusfordeler som Hertz President medlem (oppgradering og mer) når man booker gjennom SAS ? I skjemaet der blir man også bedt om å oppgi Hertz Gold nummeret. Jeg skrev det inn men likevel ble dette ikke anerkjent ved uthenting.

10. globetraakkers

globetraakkers Reiseavhengig

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Hertz SFO er svært utspekulert.

Ikke ved en eneste anledning har SFO vedkjent vår PC. De gir heller ikke PC biler fra PC området, dersom du skal levere på annet sted.

Ikke opplevd tilsvarende problem noe annet sted.

Når vi har bedt om å få snakke med en manager, så har alt ordnet seg på sekundet.

Dette er en business model de kjører på med noen steder.

11. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,684
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk dette svaret fra kundeservice:

Hello,

There is no error, you just can't use reward and promo from Hertz and SAS at the same time.

If you had made a reservation without the SAS promo, then you could've added the Gold number, but since the SAS promo was selected then it wont let you add the Gold number due to the reason explained.

Wish you a nice day!

12. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som jobber for Hertz her på forumet som vet hvordan man kan kreve inn eurobonus poeng etter leie av bil hos dem?

Har prøvd å ringe inn og diverse mailer men uten noe hell.

13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    De som har bestilt leiebil via Hertz og fått poeng hvordan fremgangsmåte har dere brukt?

Skal booke leiebil for en ukes opphold i Barcelona - dette skal visstnok gi 3 000 ekstrapoeng og 1 500(50%) statuspoeng i følge sas.no

Forsøker og booke via SAS.no nå, men får ikke lagt inn EB nummer da det ikke er mulig å plotte inn noen ting i dette feltet.

Jeg ser det står at man må passe på og være logget inn, så mulig det blir riktig automatisk når jeg er pålogget sas.no?

Skjermbilde 2024-05-23 103505.png

EDIT:
    Ser at om jeg ikke trykte på bestill leiebil inne på PNR, men går til https://www.sas.no/reservere/bilutleie/ så ser det ut som nummer kommer opp korrekt

14. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    93
    Bare pass på å være pålogget så går det fint (i de fleste tilfeller).

15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,381
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk kun 500 statuspoeng og 1000 poeng selv om jeg booket på den kampanjen som gikk til 7.mai. (2-5 dager 3000 poeng+1500 statuspoeng)
    Det KAN ha noe å gjøre med at jeg la inn Hertz President Circle medlemsnummer i skranken når jeg henta bilen, så lærdommen er vel å ikke røre slike kampanjetilbud

cntnry liker dette
  16. cntnry

cntnry Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Har nesten samme erfaring som deg. Leide i 10 dager og skulle fått 8000 poeng + 4000 statuspoeng, men har bare fått 1500 + 750.
    Jeg la ikke inn mitt Hertz PC medlemsnummer ved henting, tenkte ikke på at det ikke var registrert…
    Har sendt epost til [email protected], og venter på svar

17. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Da hadde jeg tydeligvis flaks da jeg hentet bil på SFO i februar. Jeg skulle levere bilen på SEA, men fikk likevel velge fritt.

18. Bonusduk

Bonusduk EBD

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    93
    Har statusmatchet fra Strawberry Gold til Hertz President Circle, og vurderer å leie en bil fra Hertz VIA Autoeurope pga prisen er tilnærmet halvert.

Sprøsmålet er om man ved booking via AutoEurope kan få fordelen fra President Circle ved henting av bilen. Tenker da spesifikt på forbi-køen-og-rett-i-bilen

Noen som har testet? :)

Last edited: 18. juni 2024
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som kjenner til hvor lang tid det tar før en leie med Hertz via SAS gir EB-poeng?
    Leverte tilbake bilen 12/6 og ikke mottatt noen EB poeng ennå.

20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    indahla liker dette

Del denne siden