Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Forsikringsselskapet viser lite nåde hvis man kjøre med sommerdekk på vinterføre. Blir fort avkortning hvis det skjer noe. Så helt rett vurdering å bytte bil, selv om det ble en mindre bil.

2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Tjen opptil 10.000 poeng med Hertz
    TJEN EUROBONUS EKSTRAPOENG HOS HERTZ

Gled deg til en tidlig julegave fra Hertz og tjen opptil 10 000 EuroBonus Extra-poeng når du bestiller leiebil på din neste reise. Enten du skal kjøre hjem til jul eller trenger en leiebil til ditt neste reiseeventyr, gjelder tilbudet på alle biler, inkludert elbiler.
    Bestill bilen innen 17. desember.
    Tilbudet gjelder for bestillinger frem til 31. mars 2024.

Hei folkens,

er det noen som vet vilkår (utenom datoene) for denne kampanjen? og tjener man uansett 10 000 poeng ved bestilling uansett dager?

3. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    876
    Bonuspoeng:
    93
    • 5,000 EuroBonus Ekstrapoeng for leier på 2-5 dager
    • 10,000 EuroBonus Ekstrapoeng for leier på 6 dager eller lenger

SVG_flyer liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,544
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg ikke linken foran meg, men vil tro vilkårene står der når du går inn på linken?

Og nei, du får nok ikke 10k poeng uansett, det står opptil 10.000 poeng, så da får du nok mindre hvis du bestiller en bil for én dag.

5. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Nei det stod ikke noe når de 10 000 poengene slår inn, etter hvor mange dager du bestiller lissom. Merkelige saker. Tror alle fikk den linken fra SAS den 14. desember av de som meldte seg til jule kalenderen.

6. Korsvoll

Korsvoll Nytt Medlem

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    28
    Står ganske klart inne på kampanjesiden hvis man trykker seg inn på linken:
    Gled deg til en tidlig julegave fra Hertz og tjen opptil 10 000 EuroBonus Extra-poeng når du bestiller leiebil på din neste reise. Enten du skal kjøre hjem til jul eller trenger en leiebil til ditt neste reiseeventyr, gjelder tilbudet på alle biler, inkludert elbiler. Bestill bilen innen 17. desember. Tilbudet gjelder for leier frem til 31. mars 2024.
    Dine spesielle fordeler:

• 5,000 EuroBonus Ekstrapoeng for leier på 2-5 dager
    • 10,000 EuroBonus Ekstrapoeng for leier på 6 dager eller lenger Hertz.jpg

holmen and SVG_flyer like this.
  7. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har fått riktig sum kampanje poeng her foreløpig? Jeg har muligens fått 1000 poeng, pga posting samme dag jeg hentet ut bilen men ikke merket Hertz.

Ettersom jeg hadde bilen i 5 dager skulle jeg hatt 5000 poeng.

8. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk du gjort noe med dette? Jeg er i samme situasjon - fikk 1000 poeng inn på konto men skulle hatt 5000.

9. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg kjørte like godt inn et retro claim, startet en mailutveksling og fikk da respons om at de første 1000 poengene var postet ifm med leien og at de nå ville poste 9000 poeng til (trodde jeg bare skulle ha 5000 totalt men hey klager ikke). Dette kunne ta 4-6 uker å poste sa dem, nå har det gått 1 uke, så får holde et øye med det fremover.

Det er litt dårlig at disse kampanjene ikke bare kan poste automatisk da.

Staralliance and steve0 like this.
  10. AKB

AKB Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Forrige dagen leide jeg en Tesla 3 LR for 10dager i Italia i sommer, hvor rekkevidde ble oppgitt til >499km ved bestilling. I dag fikk jeg en mail om leieforholdet med blant annet specs på bilen. Problemet er at specen er langt fra en Long Range modell. Ikke gjenkjenner jeg det som Tesla 3 heller, men snarere en ID4 med den minste batteripakken og kun 346km rekkevidde. Jeg er ikke interessert i en bil som kun går 70% av den lovede rekkevidden. Risikerer jeg at Hertz mener at Tesla 3 LR og ID4 52kwh tilhører samme bilgruppe? I hvilken grad er rekkevidde på elbil en avgjørende parameter for klassifisering av bilen?

Attached Files:

• 2.PNG
      2.PNG
      File size:
      121.4 KB
      Visninger:
      33
  11. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes å se at prisen man får hos Hertz blir spesielt god hvis man booker via linken som SAS lager etter du har bestilt reise (dvs. i SAS leiebil booking). Jeg opplever at en uke i USA direkte hos Hertz med Eurobonus Diamond som discount code gir en pris på 390 dollar - mens booking via sas-sidene gir 254 dollar.....

Utfra hva jeg kan se er det helt likt. C-classe bil, alle forsikringer med etc.

12. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har samme erfaring. Men jeg har ikke fått lagt inn Hertz-nr mitt når jeg har bestilt fra SAS, og da ser de ikke statusen før jeg ankommer. Jeg forsøkte i fjor å få de til å legge til medl.nr i etterkant, men da måtte de legge innbestillingen på nytt, som i det tilfellet ville doblet prisen...

Før USA-reisen for to uker siden fant jeg en løsning. Jeg hadde først bestilt via SAS-siden. Da jeg hentet opp bookingen på Hertz.no og forsøkte å gjøre noen små endringer, så jeg hva som lå på CDP-, PC- og RQ-kodene. Jeg noterte meg disse, logget meg inn på Hertz og bestilte på nytt med de samme kodene. Fikk da nøyaktig samme priser som på SAS, men bookingen var nå registrert på min Hertz-bruker. Da jeg hentet bilen på SFO, sto navnet på tavlen og jeg kunne plukke bil på feltet for President's Circle.

Har fortsatt ikke fått poeng for leien, og er spent på om jeg bare får 1000 poeng eller 2500 som jeg ville fått ved å bestille fra SAS (kampanje som gikk ut i januar).

13. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har lagt inn mitt Hertz nummer i feltet i SAS bookingen. Den dukker da umiddelbart opp i Hertz profilen.

Claus liker dette
  14. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Se der ja, det var på tide. Er ganske sikker på at den ikke var der sist jeg bestilte her (før jul), men det kan hende jeg ikke så den...

Uansett fikk det meg til å sjekke min neste bestilling i Montreal i april, og jaggu var ikke prisen blitt lavere. Da er det bare å avbestille og bestille på nytt, denne gang rett fra SAS;)

TomF66 liker dette
  15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Diamantrabatten (som andre slike) utgår fra normalpris, dermed får du normalpris minus rabatt. Når du bestiller anonymt for du pris som gjelder der og da justert for etterspørsel/tilbud. Det er alltid smart å sjekke anonymt på flere kilder om man skal leie bil.

16. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg prøvd hertz gjennom SAS for første gang. Så får vi se om statuspoeng dukker opp, eller når.

17. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg kjører vanligvis ikke bil, derfor er billeie ganske ukjent område for meg. Sist var jeg i USA, leide jeg en bil fra Hertz med en kamerat som bor der. Eller ja.. han leide og så delte vi regningen. Han fikk ingen fordeler for det.

Nå skal vi leie bil i USA igjen. Er det noen fordeler med tanke på EB-poeng jeg kan få for leie utenom vanlige kredittkort-fordeler? Det er ikke jeg som skal kjøre bilen i utgangspunktet, men jeg skal være med ;)

18. Stones

Stones Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Du får poeng ved å leie f.eks. Hertz gjennom SAS appen. Er flere som har fått bedre priser gjennom appen enn ved leie direkte fra utleieselskapenes sider også.

Usikker på hvordan det blir når du ikke skal kjøre selv - mulig du må legge til den som faktisk skal kjøre som tilleggssjåfør.

Skyline liker dette
  19. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Du må hente ut bil selv, du er ansvarlig for leieforholdet, men går fint å legge til kompis som tilleggssjåfør og at han i praksis er eneste sjåføren. Gjort lignende da vi trengte to biler på en tur, jeg booket begge på meg med tilleggssjåfør på den andre bilen, og det var en kompis som kjørte den hele tiden og leverte inn på egenhånd.

Fikk PC-fordelen med oppgradering på begge bilene.

Skyline liker dette
  20. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Vi hadde en ganske dårlig erfaring med Hertz her i februar som nordmenn med førerkort uten utløpsdato bør passe på.

En i reisefølget har PC og booket, men når vi dukket opp for på hente bilen på SFO så sto det at vi måtte gå til skranken. De hadde da suspandert medlemsskapet uten at det kom frem et eneste sted på hverken app eller nettside. Han i skranken kunne heller ikke gjøre noe og kunne heller ikke se hvorfor. Han måtte da leie ut bil som at man ikke var rewardsmedlem, så da ble det en ganske sliten Camry.

Vi ringte inn og fikk beskjed om at førerkortet var utløpt da noen som la det inn tidligere bare har satt en utløpsdato (ettersom at en del norske førerkort ikke har dette). Etter en lang tlf-samtale ble medlemsskapet åpnet igjen.

Klarte til slutt å krangle oss til å bytte bil, men de var ikke akkurat veldig happy med å gjøre det og det ble mye styr. Egentlig bare en oppfordring til å sjekke førerkortet som er lagt inn og utløpsdato på forhånd :)

Preference liker dette

Del denne siden