Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Hertz sine sider er idiotisk dårlige. Når IP-adressen din spores til Norge og enkelte andre europeiske land sender den deg galant direkte vekk fra Ultimate Choice-sidene. Bruk VPN (alternativt en nettleserbasert proxy) og naviger til
    https://www.hertz.com/rentacar/productservice/index.jsp?targetPage=hertz_ultimate_choice.jsp , så ser du Hertz sine detaljer på det.

AutoSlash oppsummerer imidlertid enda bedre hvordan det funker og har noen gode betraktninger forøvrig om bookingprosessen, valg av bilklasse etc..
    https://blog.autoslash.com/hertz-s-ultimate-choice-a-one-year-review/

jgroneng and tobeornot999 like this.
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant og detaljert fra autoslash, takk for link!

Hertz i Norge er kjedelig, full-stop. Som President har jeg fått 1 oppgradering på de siste 10ish leiene, og som regel et fårete "nei, det har vi ikke"-svar om man spør høflig om de har en oppgradering for Pres Circle.

Samme gjelder forsåvidt Avis Chairman også, så kanskje er det bare hele denne bransjen i Norge? I USA har jeg fått god uttelling på begge programmene. Men ikke fritt valg hos Hertz (bare noe som lignet hos Avis på EWR og LAX). Skal prøve Hertz igjen nå, basert på autoslash tipsene!

3. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,028
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte å leie bil fra MIA, men får kun opp valg om Klasse D når jeg er innlogget, titalls valg når jeg ikke er logget inn...

Kan jeg booke Hertz via expedia og beholde fordeler som President Circle?

K

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring fra Europa er nei.

democomputer liker dette
  5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,028
    Bonuspoeng:
    183
    Regnet nesten med det.

Noen som vet hvordan jeg da får booket annen bil enn D som innlogget? Kan jeg booke som gjest og legge til medlemskapet etterpå? Må jeg ringe?(!!)

K

6. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kontaktet Hertz forrige uke for å legge til medlemsnr mitt på leiebilen jeg henter ut neste helg (LAX-SFO), men svaret var at da måtte de booke på nytt. Og siden det ville bety at prisen øker fra $340 til nærmere $1200, takket jeg høflig nei...:rolleyes: Får heller vise frem kortet når jeg henter bilen på LAX.

Last edited: 25. mars 2022
    NoLimit and democomputer like this.
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Når det er sagt; jeg har vært PC i mange år, og 2 ganger blant 20ish leieforhold fått en fordel av det. I form av bedre bil enn bestilt. I Norge.

Utenlands bruker jeg Avis Chairman, som alltid gir litt mer uttelling.

8. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde leiebil en liten uke hos Hertz på NCE cote du azur nå.
    Tanket opp full tank på flyplass-bensinstasjonen Dyneff rett før avlevering, trykket til og med flere ekstra ganger på pistolen da den stoppet av seg selv. Antall liter (litt over 21) burde stemme bra med antall km jeg har kjørt (litt over 170).

Til tross for dette har Hertz fakturert meg €169 +vat ekstra for å tanke opp bilen.
    Umulig å komme gjennom på telefon så jeg sendte mail både til utleiestasjon og hertz customer care som var oppgitt på kvitteringen.

De nekter å gi deg og hevder de har tanket bilen. Jeg har øyevitne og har sendt screenshot fra Mastercard om at jeg har betalt på Dyneff samme dag (leverte bilen før 10:00 den lørdagen).
    De etterlyser kvitteringen - den har jeg ikke - dette skulle ikke være noe problem.

Har noen et bra tips for å gå videre? Jeg tenker å ta det med Amex som er betalende kredittkort og si at jeg motsier meg kravet. Har som sagt øyenvitne i svoger.

9. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo en voldsomt pris for 21 liter drivstoff. Enhver bilutleie som hadde prøvd seg med slik, hadde da sett meg for absolutt siste gang.

Jeg hadde spurt dem om dem har bevis for påstanden i form av dashboard-bilde som viser drivstoffnivå og innlevert km. Også hadde jeg ikke ordnet det med utleiestasjonen men eskalert det til Hertz sentralt. Jeg hadde en gang en sak med en Sixt stasjon i Malaga - da fikk jeg en regning på 0,7 liter drivstoff(!!!) og 21 Euro serviceavgift. Etter en mail (på tysk) til Sixt i München var saken ordnet i min favør.

Får man da avslag eller ingen svar, så er det chargeback med Amex som gjelder.

Bortsett fra det tar jeg alltid bilde av dashboard og fire bilder utvendig ved innlevering. Men det er vel nå for sent.

tobeornot999 and Nordlands like this.
  10. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Det er som du sier for sent.
    Beløpet er i henhold til avtalevilkårene, de ble jeg også gjort oppmerksom på da jeg fikk bilen utlevert, så selvfølgelig tanket jeg heller opp til 41 euro.

Det er faktisk hertz UK som svarer meg, regner med franskmenn ikke har tro på egne engelsk-skills. Men de påstår altså at utleiestasjonen mener å ha måttet tanke - noe som naturligvis er utter bullsh*t.

Får koble inn Hertz i Norge på mailtråden, hvis noe sånnt finnes.

11. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    93
    Hertz i Norge kan nok ikke hjelpe deg, de er bare en franchisetaker som de fleste andre land. Hadde som andre har nevnt tatt en chargeback på belastningen på ditt Amex kort. Så lenge du har en kopi av leiekontrakt som viser hvor mange km du har kjørt og forhåpentligvis har betalt bensinen med Amex kortet også (?) så de kan se det bør du ha en god sak.

magnusant liker dette
  12. lokke

lokke Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Bare vær obs på at dersom man kjører chargeback så havner man automatisk på Hertz sin Do Not Rent (DNR) liste, i alle fall var det slik tidligere (er flere tråder på FlyerTalk om dette). Så da blir det ikke mulig å leie med Hertz før man evt får navnet sitt fjernet fra denne listen.

13. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Da ryker vel jeg etter å ha kjørt chargeback på NOK34,000.- på min siste leie i AGP.

lokke liker dette
  14. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Really???
    Så alternativet er å la de drive med svindel?

15. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Hva var issue?

16. lokke

lokke Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Eller leie med et annet selskap. :)

themichael and holmen like this.
  17. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Avtalt pris (dokumentert): €843.-, fakturert €4,300.-

18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,377
    Bonuspoeng:
    183
    What? Speechless…

tobeornot999 liker dette
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Her er noe totalt galt.

De ga deg vel en spesifikasjon?

20. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, Rate-code var riv ruskende gal i forhold til den opprinnelig bestilte. Amex kjører sak, og det er også registrert hos Hertz i Norge, men Malaga lar vente på seg tilbakemeldingsmessig.

magnusant and tobeornot999 like this.

Del denne siden