Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

  1. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Om noen skulle ha behov, så kjører Hertz en super kampanje nå. Trengte å leie en bil til datteren min som kom hjem fra utlandet ifm med Korona. Avis skulle ha nærmere 12.000 for rimeligste alternativ i en måned. På Nabobil.no fant jeg en BMW I3 2018 til 7000/mnd som jeg holdt på å ta. Men så klinket Hertz til og ga meg en Toyota hybrid til 4500 for en måned. Helt konge! Månedskampanjen skal visstnok være på nett, men jeg har ikke funnet den.
     
    Last edited: 06. april 2020
    turbotobben, Gullars and RoadKing like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Den kom på mail her om dagen :)
     
    Rscott liker dette
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har President's Circle status (pga NCC). Fra før av er CDP for amex registrert, men er det bedre å bruke noe som er relatert til PC? Finner ikke noe CDP eller tilsvarende noen plass.
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Får tydeligvis ikke disse kampanjene jeg heller. Men endte selv opp med å sende inn bestilling til Avis på en VW Passat til 5500,- med 200 km inkludert (Hertz har 150 km).
     
    Rscott liker dette
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Du mener mil og ikke kilometer? Jeg fikk nemlig 1500 km/mnd inkludert hos Hertz.

    Det verste er egentlig at jeg selv endte opp med å kjøre riskokeren mens datteren min koser seg glugg med min bil :p
    Kampanjen var inkludert ekstra sjåfør, men ikke under 25 år. Heller ikke mulig å betale ekstra for det.
     
    turbotobben liker dette
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Oisann! Mente selvsagt mil, ja ;)
     
  7. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Bittelitt skryt.. Når jeg avbestilte en bil her i forrige uke i siste liten, så kom pengene på konto innen et par dager. Sånn i motsetning til visse andre selskaper, så syntes jeg det er veldig bra. Gir meg mer lyst til å bruke Hertz fremover når krisa er over! :)
     
    turbotobben and holmen like this.
  8. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet hva som vil skje med pågående månedsleier om Hertz går konkurs? Må man levere tilbake bilen med en gang eller får man beholde den ut perioden?

    5BEDE513-0511-4F3B-B2B5-3A67811D9208.jpeg
     
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som het er Herts som går konk, ikke Hertz, så det går fint....
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje du får beholde bilen? :p
     
  11. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
  12. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel i første omgang Hertz USA som er konk, og at Hertz Europa fortsetter inntil videre? Skjønt slik tidene er så er det vel ikke å forvente at leiebilselskapene holder seg flytende så veldig lenge. De rennes vel ikke ned på flyplassene rundt om...
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Hola! Er helt novise på leiebil, men etter Choice tilbydde statusmatch, så er jeg visst PC hos Hertz. Men jeg sliter med å forstå disse bilklassene. Høyere bokstav er bedre klasse? Slik at hvis jeg med PC er garantert oppgradering så kan jeg bestille en gruppe P stasjonsvogn og forvente oppgradering til P1 eller Q? Eller?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    En vennlig sjel her på forumet delte en oversikt med meg en gang, men den finner jeg selvsagt ikke igjen.
    Dog, det er ikke slik at alfabetet rangerer leiebilen.
    Fant denne oversikten:
    https://www.hertz.no/rentacar/vehic...GuideHomeView.jsp&countryCode=NO&category=Bil
    Håper det kan gi en pekepinn.
     
    Spielhaug liker dette
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Takker! Litt mer opplyst nå, tror jeg. Men fremdeles ikke slik at jeg tør å gamble på å bestille et hakk mindre bil enn jeg egentlig trenger, for så å forvente oppgradering... men det bør man kanskje ikke uansett.
     
    RoadKing liker dette
  16. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken CDP bruker dere som har PC på grunn av NCC gull?
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Er blitt ganske rusten på leiebilfronten de siste årene og skal nå booke en bil i Norge om et par uker. Jeg får ikke valget under bookingprosessen, men Hertz skriver selv på sine sider:
    Som Hertz Gold Plus Rewards medlem kan du legge til én ekstra sjåfør uten ekstra kostnad (gjelder for ektefelle/ partner/samboer).

    Så når jeg dukker opp i skranken, må partner være med eller holder det med førerkortet?
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd at dei murrer litt når eg kun har med kopi, men at det ikkje er noko problem. Har også opplevd at dei ikkje har trengt det, for ektefelle er greit uansett
     
    Upsaker liker dette
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk! Jeg har ikke giftet meg enda, men i "verste fall" kan jeg ta med originalen så får hun bruke digitalt førerkort de to dagene hun er i Oslo.
     
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har opplevd en gang at de ville se originalen, dvs samboeren min og hennes førerkort for å godta ekstra sjåfør. Enkleste varianten var "hva er navnet vi skal legge til?". Så det varierer nok dessverre fra sted til sted.
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden