Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Amex-Platinum gir de 4 timer "Grace period" hvis dette er relevant.
     
  2. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Skal leie på Hertz LAX snart og lurer på om noen har erfaring med Ultimate Choice - nærmere bestemt: er det noe tricks man kan bruke for å få enda finere bil enn hva som står på parkeringsplassen til fritt valg? Jeg er PC så kan jo velge fra den "fineste" plassen, men er det noe strategisk valg man kan gjøre for å få noe enda bedre? Utvalget på parkeringsplassen varierer jo sterkt, men stort sett Nissan Rogue og Altima, Crysler 300C osv... Skjelden Infiniti, Lexus eller noe europeisk... Vil det f.eks. hjelpe å velge til navigasjon som tillegg i bestillingen? Tips og erfaringer tas imot med takk :)
     
  3. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du booker bil i klassene midsize, intermediate eller full-size, så vil du kun få beskjed om å gå til President's Circle-området for å plukke din egen bil. Det vil ikke hjelpe å legge til navigasjon. Jeg har kun plukket opp på LAX en gang (men dusinvis av ganger i San Diego), men synes det er en god deal å få booket mid-size og få noe langt bedre. Jeg har plukket opp alt fra Jeep Wrangler, GMC Yukon XL (LAX), Dodge Charger, Dodge Challenger, Jaguar XF, Ford Fusion hybrid (satte veldig pris på god drivstofføkonomi og min faste go-to hvis ikke noe annet fristet).. Vær oppmerksom på at du som President's Circle kan plukke bil i samtlige områder bortsett fra Ultimate Choice. Ofte finner man gode biler også i Five Star.

    Mitt tips hvis du vil ha noe spesifikt er å booke det du vil ha slik at du blir henvist til en spesifikk plass (med mulighet for oppgradering). Utenom dette så bør du kanskje vurdere å plukke fra Ultimate Choice-området hvor du kun betaler $25 per dag ekstra som President's Circle-medlem. Det pleier å stå noen luringer og vente når det er travelt i håp om at noe virkelig bra kommer når de fyller på igjen. Du kan eventuelt bli med dem om du ikke har hastverk.
     
  4. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man er Five star medlem, kan man matche dette mot noe annet? hotell, leiebil etc?
     
  5. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    så da har 4 uker til gått og jeg har ikke fått mine poeng ennå,dette svarte hertz på saken for 4 uker siden,hvor kan jeg klage hos sas på dette?

    We have submitted a request to SAS Eurobonus frequent traveler partner for your 2800 miles/credits/points at this time. Please note, while I may submit this request on your behalf, it is ultimately the decision of frequent traveler partner to apply any eligible miles/credits/points for this rental. As such, if your statement does not reflect the requested miles/credits/points within the next four weeks, I recommend you contact Frequent Traveler partner directly with any inquiries concerning the status.
     
  6. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen her som har erfaringer med tilgjengelighet på Hertz Prestige Collection på MXP T1?

    Har tidligere ikke hatt problemer med å få søkt opp og booket en spesifikk bilmodell her, men når jeg gjør søk nå på diverse datoer i 2020 så får jeg kun de generelle bilklassene og nada Prestige Collection. Fant noe i januar 2020, men ellers var det vanskelig å se noe som helst. Er spesifikt på jakt etter leiebil i september/oktober. I utgangspunktet så vises ikke biler om de er utsolgt for den, men jeg har vanskelig for å tro at det ikke finnes en eneste bil i Prestige Collection i store deler av 2020. Noen som vet om det er slik at Hertz Milano Malpensa T1 har/skal sluttet med Prestige Collection..?
     
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Det finnes korte og lengre perioder i systmet der de ulike land/stasjoner bygger "Inventory Replacement" og mange klasser ikke er tilgjengelige langt frem i tid, mest sannsynlig er dette oppe og går etter 1/1.
     
    jcnorway liker dette
  8. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Virker som dette drøyer, i alle fall for MXP sin del. Fortsatt nada lagt ut av Prestige/Premium om man søker fra mai og utover - kun generiske bilklasser.
     
  9. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    254
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hvor mye Hertz eller Avis tar for muligheten til å kjøre over en landegrense? I dette tilfellet gjelder det Frankrike til Spania og så tilbake noen uker senere.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Ingenting ekstra.
     
  11. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    254
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Flott. Gjelder det både Hertz og Avis? Gjelder ikke kun for medlemmer med en viss status?
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Gjelder begge og helt uavhengig av pris, status etc.
     
    oggaman liker dette
  13. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Noen erfaring med status match fra avis president til hertz president? Hvordan går man frem? Har ingen "papirer" eller kort på at jeg er avis PC, kommer bare opp når jeg logger inn hos avis.
     
  14. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    212
    Likes mottatt:
    425
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tok en skjermdump fra min side AVIS-profilen min, og sendte Hertz dette for status match. Det gikk helt fint, og raskt. Mener det var en egen e-mailadresse som ble brukt til statusmatch, men husker ikke helt. Lykke til.
     
    stekus liker dette
  15. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Skrev til [email protected] igår, uten svar så langt. Hvis det finnes en annen adresse hører jeg gjerne om den
     
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har iblant ikkje fått opp prestige med enkelte bookingkoder/nr. Så har eg prøvd andre og fått opp. MXP har italiensk system, og eg liker best avis her. Men har fått gode oppgraderinger på MXP med hertz
     
  17. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    For et par uker siden dukket spesifikke modeller opp på MXP for booking sommer/høst 2020, så da slo jeg til. 4500 kr for en uke med Audi Q7 med ubegrenset km var ikke altfor galt. Usikker på om det var feilprising eller ikke - når jeg sjekker samme periode i dag så koster samme bilen 6300 kr.
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    (S) Nissan Qashqai eller lignende Mellomklasse, SUV, Manuelt gir :

    Er booket på Tromsø Lufthavn. Noen erfaringer om hva slags biler stasjonen faktisk har i S segmentet?
     
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    For noen år siden fikk jeg en Suzuki, men det er for gammelt nytt. Ikke så lenge siden jeg kjørte en XC60, uten at jeg aner hvilken klasse det er, var en upgrade.

    Kan for øvrig svare meg selv om statusmatch. Etter nesten en måned kom mail om at den gikk igjennom.
     
  20. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Har Hertz Precident Circle, antagelig gjennom Choice Club. Når jeg skal leie på nett må jeg bekrefte meldemskapet med førerkortnummer og land. Legger deretter inn masse info om meg selv (adresse, kredittkort osv.Når jeg kommer til sist side får jeg en feilmelding og beksje dom å kontakt Hertz lokalt. Bruker Chrome. Noen som har hatt samme feilen og funnet en måte å løse det på?
     

Del denne siden