Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ta med det gamle kredittkortet og den nye erstatningen så går det nok fint. Kundeservice sa også til meg at det var veldig viktig at jeg tok med kortet jeg bestilte med, men jeg viste bare førerkort.
     
    drsyk and Spielhaug like this.
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,908
    Bonuspoeng:
    183
    Da tar jeg med hele kortstokken, og satser på at jeg ikke må betale depositum el lign med det gamle amexkortet. Regner med det ikke funker lengre...
     
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,908
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var jo ikke noe problem i det hele tatt! De trakk det kortet som var lagt inn i Gold-plus-profilen, og ikke det som opprinnelig ble bestilt med.
     
  4. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    hvordan går en frem for å etterregistrere poeng hos sas for leie hos hertz,den siden de linker til funker ikke,2800 poeng kampanje på en leie for 2 uker siden jeg ikke har fått poeng for.
     
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,220
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikset det med epost til Hertz.

    K
     
  6. Ildfuglen

    Ildfuglen Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Sitter og skal etterregistrere bonuspoeng fra Hertz, men får ikke opp noen link til registreringssiden inne hos SAS. Når jeg velger etterregistrering, leiebil og Hertz får jeg bare opp en side som henviser til en kampanje. Når jeg var inne der for noen uker siden, vet jeg at jeg kom til et registreringsskjema, men dette finner jeg ikke igjen nå.

    Noen som har opplevd liknende problem, eller vet hvor jeg kan finne riktig side? Jeg har gått akkurat samme vei som sist, men det virker som linken peker til feil sted.

    upload_2019-9-19_17-54-31.png
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg logger inn på profilen min på sas.no og følger linken(e) om etterregistrering så får jeg etterhvert opp denne siden, der det skal være mulig å etterregistrere hos Hertz (høyre side).

    SAS Hertz.JPG
     
    Ildfuglen liker dette
  8. Ildfuglen

    Ildfuglen Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, der er den linken jeg leter etter. På høyre side. Men det ser ut som den bare dukker opp på PC og ikke mobil. Får prøve på PC da. Tusen takk!
     
    Travellingalf liker dette
  9. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Noen her som har erfaring med uttak av Gold Plus Rewards poeng? Planlegger tur til Italia neste år og fikk e-post fra Hertz i kveld om at jeg hadde vunnet 2800 poeng i forbindelse med en loddtrekning/konkurranse som de kjørte i sommer (som jeg helt hadde glemt jeg hadde registrert meg på). Etter det jeg kan se så kan man med 2800 poeng ta ut en standard weekly rental i Italia i bilklassene C og D. Er det mulig å bruke poeng som "delbetaling" om man ønsker å leie en bil i en høyere klasse? Om man er stuck med klasse C og D så blir det mindre aktuelt å få brukt de poengene merker jeg.
     
  10. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Litt destinasjons- og sesongavhengig dette. 2800 poeng gir deg en uke i lavsesong, OG du har krav på de vanlige Gold-privilegiene som oppgradering, ekstrasjåfør ++. Den kan også brukes som delbetaling av leie, noe som avkorter totalbeløpet. MEN: Har du en del poeng i tillegg kan dette brukes til leie i høyere grupper. Selv "brenner jeg" 5600 poeng på en uke med 7-seter (Gruppe J) i høysesong/høstferie i AGP neste uke. Gjør vilkårlige innloggede søk der du haker av "Use your points" og se hva som dukker opp. Av og til må selve boookingen gjøres tlf.isk, websiden henger hyppig....
     
    jcnorway liker dette
  11. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor lenge har dere måtte vente på Eb? 1mnd og ingen poeng .sendt inn klage men ingen svar nå 1.5 uke etterpå
     
  12. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lang tid tar det før man får Eurobonuspoeng inn på kontoene etter å ha leid en bil fra dem? Jeg leide en bil på onsdagen forrige uke og brukte den da. Er jeg litt for rastløs om jeg allerede nå savner poengene mine? Jeg prøvde også igår å etterregistrere poengene men fikk et svar fra dem idag: upload_2019-10-1_14-2-20.png Et svar jeg forøvrig fikk på to leieforhold jeg hadde her i våres også uten å ha sett snurten av poengene mine. Skal jeg nå bare vente å se at poengene forhåpentlivis strømmer inn eller skal jeg sende inn en forespørsel engang til?
     
  13. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ved mine siste to leier hos hertz fått poengene på konto innen to uker etter innlevering( en gang på mxp og en gang på Osl)
     
  14. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    helt likt svar jeg også fikk,sendte så mail til nevnte adresse,ingen svar ennå 2 uker etterpå
     
  15. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fått poengene etter slike Hertz-kampanjer etter 1 uke +/- 1 dag de siste tre gangene, aldri trengt å purre.
     
  16. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Nå fikk jeg endelig svar fra Hertz de har sendt anbefalingen videre til sas for å kreditere 2800 poeng.
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,908
    Bonuspoeng:
    183
    Ref kampanjen som går nå, er det vanlig å få 400kr (6900 vs 7300) dyrere leie ved å bruke kampanjelinken mot et anonymt søk? Blir jo 400kr for 5000EBP, men allikavel...
     
  18. DamnStraight

    DamnStraight In ebretro we trust

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Skulle til å bestille, før jeg leste at det er "Black out period" mellom 16. des og 5. Jan, da blir det fort å droppe det for denne gang...
     
  19. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke helt tid til å lese gjennom hele tråden, beklager hvis svaret ligger helt åpenbart. Skal til å bestille leiebil i Orlando for 1 dag. Hvordan bestiller jeg denne mest fornuftig med tanke på EB-kampanje/AmEx Platinum/Trumf?

    1. Gjennom Viatrumf/Expedia - billigst 650 kr for standard bil (G)
    2. Via Hertz med Amex Platinum kode - ca 900 kr (G)
    3. Via link til EB kampanje SAS - ca. 900 kr (G)

    Er det noen ulemper med å bruke Expedia til leiebil? Får jo både Trumf og billigst pris ved å gå den veien...
     
  20. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg booker alltid direkte. Da det via expedia mangler vesentlige forsikringer og dette koster mye å oppgradere.
     

Del denne siden