Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

1. sday

sday EBG, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen erfaring med «my choice»

upload_2019-7-7_17-57-59.png

Attached Files:

2. sday

Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Kan svare meg selv her på my choice.

Gjorde hertz mxp oppmerksom på mailen jeg fikk ang My choice, ble avfeid med standarden; «we don’t have any available cars in your clas»

Så nå har jeg klaget til Hertz, som en lite fornøyd PC kunde.

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Dårlig opplevelse på gardermoen de siste to gangene. Måtte vente lenge i vanlige turistkøen og fikk biler laaaaangt bort i parkeringshuset. Oppgradering kunne man og se langt etter. Er five star. Lite til gold opplevelse.

4. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Skal teste Presidents circle for første gang i august i Alicante da jeg fikk tilgang via Flying blue,er det sånn at jeg da vil bli oppgradert en bilklasse ved uthenting av bilen/såfremt det er ledige biler da?

5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,029
    Bonuspoeng:
    183
    Tydeligvis gjort en tabbe og valgt å plukke opp bilen i SF sentrum ikke SFO. "Sorry, we no cars, you on the list." - How long? "Don't know, you're #10, maybe an hour." - Doesn't president circle help me? "No, that's only useful at the airports."

Wtf?

Noen opplevde noe som ligner? Finnes det noen i hertz å klage til?

K

drsyk liker dette
  6. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,029
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gikk en runde rundt kvartalet og da jeg kom innom igjen spurte han om navnet mitt og hadde bil tilgjengelig. Ingen spørsmål og ingen papirarbeide, avgårde to minutter etterpå foran 7 fortvilte familier i kø...

K

drsyk and jgroneng like this.
  7. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Ja men oppgraderingene er ikke så myeå juble over på disse turist destinasjonene midt i ferien, de er gjerne utsolgt også. Det som er bra med PC i Alicante i ferien er at du har egen skranke med gjerne liten til ingen kø og kan se på 60 stk ved siden av i Goldcar køen som kommer å stå der fortsatt mens du ligger i bassenget ditt.

8. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Min kone har fått lappen og jeg kan få statusmatch gjennom ncc (jeg har ikke førerkort). Er det tillatt å matche henne?

9. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Det er eit spørsmål eg tipper ikkje er så veldig vanleg, men det bør vel gå an å lage ein profil på Hertz og sjå kva ein får til. Om de har samme etternavn, så bør det vel vera ein sjangse.
    Men i utgangspunktet er vel dette ikkje slik ordninga er tenkt

10. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tviler-min erfaring er at de er ganske strenge på at medlemsskap og fordeler er personlige, også innen nærmeste familie. Men det skader ikke å prøve! Lykke til :)

11. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, jeg tror ikke det går jeg heller. Men jeg skal prøve, det er såpass bra. Alternativt kan vi tenke på å jobbe på hennes ncc.

12. sday

Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    kan melde om at 5000 eb poeng tikket inn på kontoen 1 uke etter levering av bil.

13. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg manglet EB-poeng etter en leie i Danmark. Sendte krav, og fikk beskjed tilbake at den "rate" jeg hadde brukt, kvalifiserte ikke til dette. Var et "salg" på Hertz da jeg booket, som la dette inn automatisk, men fant ingenting om at det diskvalifiserte for EB-poeng. Dermed fikk jeg heller ingen Gold Rewards, siden profilen er satt til EB-poeng.

Noen andre med erfaringer her?

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,320
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte under 5K eb kampanje og leverte bilen inn til lokalkontor på Manhatten den 30 juli.. Damen i skranken etterspurte faktisk eb nummeret mitt ved innlevering samt påpekte at 5K eb poeng var et meget bra deal!

Hvor lang tid pleier Herz å bruke på overføringer?
    Mitt første Hertz leie,Avis pleide de å tikke inn mellom 1-2 uker.

15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Ahhh gleder meg til å teste PC i Alicante...håper på litt upgrade og EB, men om bare slipper kø og får EB er jeg fornøyd. :)

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Hertz avvikler sin stasjon på Harstad Narvik lufthavn Evenes fra 3 september.

17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Noe bra tilbud hos Hertz for tia? Skal leie i Norge om en måned ...

18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk via SAS.no sin EB opptjenings side... 3000EB kampanje på gang.

stekus liker dette
  19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    30kr mer for en helg og 2000eb mer er ikke dårlig det, takk. Eneste minuset er at leien må forskuddsbetales.

20. BDUflyer

BDUflyer Medlem

Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Står det i vilkårene? Bestilte selv en leiebil med den kampanjen for en uke siden. Det stemmer at man bare får opp priser for forhåndsbetaling først, men så kan man klikke et sted over biloversikten for å få opp priser som gjelder for betaling i skranken (knappen er ikke så lett å se). Det er bare marginalt dyrere og jeg valgte det. Rabattkodene kom likevel med på bestillingsbekreftelsen min.

Del denne siden