Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke bestand man får i både pose og sekk. Da jeg bestilte husker jeg ikke det med forhånd betaling, med dro ved AmEx`n for det, så endte vel opp med å forhånds betale likevel:D
     
  2. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Overså den linken for etterskuddsbetaling. Er så vant med at man får opp begge alternativan og kan velge.
     
  3. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde en leie i Kirkenes i sommer, torsdag til mandag. Hertz ble valgt pga 5k Eurobonuskampanje + statusmatch muligheten fra NCC. Skuffet over ingen oppgradering og kun 500 poeng sendte jeg en klagemail til [email protected]. Fikk null sympati for manglende oppgradering men de fikset meg 5k poeng relativt greit.
     
    drsyk liker dette
  4. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Skal man oppgi Eb nr Når en skal hente ut bilen hos hertz? Tror det stod på sida det måtte oppgis ved henting av bil igjen
     
  5. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Raskutlevering hos Hertz i Alicante med pc vertfall. Bestilt seat leon utlevert opel mokka x. Rask å god service.
     
    drsyk liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det var bra, god tur videre, husk med en liten update om får opptjent noe EB:)

    Trodd vi hadde "krav" om oppgradering som PC? Hva svarte mailen? Alltid kjekt med litt EB en har krav på.
     
  7. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    I forbindelse med jobb her i våres etteregistrerte jeg EB men det gikk ikke igjennom så jeg måtte sende en mail. Jeg har ikke fått noe svar og heller ingen EB derfra, hva gjør jeg da? Begynner å bli en stund siden
     
  8. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfaring når bilen blir skadet? Hele ene sida ble tatt på en parkeringsplass. Blei klart å lurt på ekstra forsikringnår jeg henta bilen og har gjennom kredittkortet. Satser på jeg slipper unna egenandel i det minste da
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har ikke jeg så veldig mange leier i året, men har blitt 2-3 i det siste. Er det slik at man bør vente lengst mulig opp mot leiedato for å evt få med seg noen kampanjer, eller er prisene jamt over billigere når man bestiller lang tid i forveien?
     
  10. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring er å bestille god tid i forveien. Har fått de beste prisene ved leie 3-4 måneder i forkant.
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har du tegna hos utleieselskapet, så er det ingen ting. Gjennom kredittkort selskapet må du ordne opp sjølv, og få att
     
  12. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,398
    Bonuspoeng:
    183
    Da er (forhåpentligvis!) siste kapittel i denne historien skrevet, og kunden ender opp ganske fornøyd.

    Jeg var klar for å komme meg vekk fra utleiekontoret og satte meg i bilen og kjørte før jeg tenkte, hmm, dette var da en liten D-klasse bil? Jeg hadde fått en Hyundai Elantra C... Familien ventet og utsjekking nærmet seg, så jeg dro tilbake til hotellet. Det var plass i bagasjerommet til all bagasjen og baksetet var stort nok til 8- og 10åringen, så jeg gadd ikke prøve å få ny bil.

    Bilen ble også utlevert med halv tank og beskjed om at jeg ikke trengte å fylle den opp når jeg leverte.

    Bilen gjorde jobben, om enn dørgende kjedelig, så vi lot det ikke forverre ferien vår.
    Avlevering på LAX var veldig smooth.

    Vel hjemme kom kvittering fra Hertz, med tillegg på $90 for fylling bensin.

    Jeg svarte på "Thank you for renting, please leave your feedback"-mail og lente meg tilbake og ventet. Før svaret kommer 1000(!) poeng inn på eurobonuskontoen, ikke de 8000 jeg hadde forventet siden jeg brukte en kampanje.

    Hertz Norge svarte hyggelig at de hadde pratet med sine amerikanske kolleger og beklaget det inntrufne. De skulle tilbakeføre $136 for bensin og kompensering for nedgradering.

    Jeg etterspurte da eurobonuspoengene, og Hertz svarte etter kun et par dager at de hadde avtalt med SAS at 7k poeng er på vei.

    TLDR:
    Hrtz: No car!
    K: Car for Prez Cirk?
    Hrtz: Nope.
    ...
    Hrtz: Ok, car. Shitty car.
    ...
    Hrtz: $$$$ for gas!
    K: Nope.
    SAS: 1k EBP
    Hrtz: $$$$$ to you!
    K: EBP?
    SAS: 7k EBP!
    K: :)
     
    chrt, Kalsnes, Sonictravel and 2 others like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kjipt med Crap car! Ble du nedgradert eller booket den bilen? Konge med opptjent EB:)
     
    democomputer liker dette
  14. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,398
    Bonuspoeng:
    183
    Ble nedgradert fra D til C, og fikk ca 10% refundert. Hadde jo forventning om oppgradering som President... Neste gang blir det henting på flyplass som er litt større og proffere. Det hullet i veggen i Ellis street kan jeg ikke anbefale for noen.

    K
     
    drsyk liker dette
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for oppklaring. Ryktene stemmer, flyplassen er det beste alternativet, virker det som.
     
    democomputer liker dette
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikkje nokon som har eit skjermbilde av betingelsane for denne kampanjen? Eg brukar som regel å ordne slikt, men må ha gløymt denne.
     
  17. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk (som President's Club-medlem) forleden utlevert en 2019 Jeep Grand Cherokee 4x4 med lavgir av Hertz LAX, istedet for 7-seteren (?!) jeg visstnok hadde klart å feiloppfatte som en 4x4 ved bestilling. I overkant av 300 dollar/uka var heller ikke noen ublu pris akkurat. Kjerra fikk virkelig kjørt seg i både høyt, lavt og kupert terreng ute i ørkenen den påfølgende uken. På et tidspunkt trodde jeg at jeg måtte ha ødelagt bilen, etter å ha dundret ned i et svært hull (ved et øyeblikks uoppmerksomhet), men den var heldigvis tilsynelatende like hel. Hadde nok måttet "spasere" noen timer i varmen hvis det hadde gått galt akkurat der. Inntrykket er at redskapen nok er nøkkelen til en noenlunde trygg og driftssikker opplevelse når man er mer ute i bushen enn glidende fremover på asfalt langs hovedveiene. Kjørte bilen i vaskemaskinen (i anstendighetens navn) på tilbaketuren etter en støvete uke, og bilen var (nesten) like fin som før.

    So, thank you HERTZ! :)


    Snacky
     
    drsyk liker dette
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Har en leie imorgen med Hertz, men kom plutselig på at jeg har oppgradert Amex siden bestillingen ble gjort. Ble jo bestilt på en kampanje, men på tlf sier utleiestedet at man i verste fall må kansellere leien og legge den inn på nytt når jeg ikke har det originale kortet?!? Er det mulig? Da mister jeg vel kampanjebonus også?
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ringte du og spurte dem på Hertz? Sier kampanjen at du må betale med det originale kortet, eller fremlegge dette for å få kampanje bonusen?
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg spurte ikke spesifikt om kampanjen, men ift bekreftelsesmail jeg fikk tidligere så står det generelt om leien:
    • Når du henter bilen trenger du kredittkortet du brukte til å gjøre din bestilling (hvis du brukte et debetkort, må du ha dette kortet samt et gyldig kredittkort i ditt navn) og gyldig førerkort for hver sjåfør.
    Var egentlig dette jeg spurte om, og da antar jeg at dersom opprinnelig bestilling må kanselleres, så ryker kampanjen også...
     

Del denne siden