Da er (forhåpentligvis!) siste kapittel i denne historien skrevet, og kunden ender opp ganske fornøyd.
Jeg var klar for å komme meg vekk fra utleiekontoret og satte meg i bilen og kjørte før jeg tenkte, hmm, dette var da en liten D-klasse bil? Jeg hadde fått en Hyundai Elantra C... Familien ventet og utsjekking nærmet seg, så jeg dro tilbake til hotellet. Det var plass i bagasjerommet til all bagasjen og baksetet var stort nok til 8- og 10åringen, så jeg gadd ikke prøve å få ny bil.
Bilen ble også utlevert med halv tank og beskjed om at jeg ikke trengte å fylle den opp når jeg leverte.
Bilen gjorde jobben, om enn dørgende kjedelig, så vi lot det ikke forverre ferien vår.
Avlevering på LAX var veldig smooth.
Vel hjemme kom kvittering fra Hertz, med tillegg på $90 for fylling bensin.
Jeg svarte på "Thank you for renting, please leave your feedback"-mail og lente meg tilbake og ventet. Før svaret kommer 1000(!) poeng inn på eurobonuskontoen, ikke de 8000 jeg hadde forventet siden jeg brukte en kampanje.
Hertz Norge svarte hyggelig at de hadde pratet med sine amerikanske kolleger og beklaget det inntrufne. De skulle tilbakeføre $136 for bensin og kompensering for nedgradering.
Jeg etterspurte da eurobonuspoengene, og Hertz svarte etter kun et par dager at de hadde avtalt med SAS at 7k poeng er på vei.
TLDR:
Hrtz: No car!
K: Car for Prez Cirk?
Hrtz: Nope.
...
Hrtz: Ok, car. Shitty car.
...
Hrtz: $$$$ for gas!
K: Nope.
SAS: 1k EBP
Hrtz: $$$$$ to you!
K: EBP?