Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk behov for en leiebil til uka og valgte Hertz for første gang på lenge da de skulle ha ca halvparten av Avis for en klasse U Volvo V90. I dag måtte jeg ringe for å spørre hvilket kredittkort jeg brukte (kjenner deg igjen?). Ikke bare kom jeg raskt gjennom, men jeg møtte til og med en veldig behjelpelig og kompetent medarbeider. Jeg fikk både hjelp til det jeg skulle og så gikk hun gjennom profilen og bookingen for å sjekke at poeng havner der poeng skal. Dette ga mersmak.
     
    Kalsnes, sday, jgroneng and 1 other person like this.
  2. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har erfaringer med rentalcars.com? Skal leie bil i sommer i 3-dager, hente i Oslo og levere i Trondheim. Prisen er ca halvparten av den du får hvis man bestiller direkte hos Hertz eller Avis, så det er jo fristende, men er i utgangspunktet litt skeptisk.
     
  3. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel en del av Booking.com. Jeg har brukt de noen ganger uten problemer..
     
  4. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Liten cross-posting:

    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Presidents Circle
    Stasjon: BCN/Barcelona
    Bilklasse bestilt: K6, Mercedes E-klasse eller liknende
    Bil utlevert: Gruppe L, Mercedes S-klasse
    Pluss: Fresh ny bil, gått 2k km, ingen merker. Samboeren døpte den til "fløtebil" da den handlet alle ujevnheter i veiene helt eminent. Eminent valuta for pengene; €140.- for 4 døgn...
    Minus: Litt lang ventetid for utlevering på Terminal2 da bilen sto på T1.
     
  5. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan får man booket klasse ICAR når man er innlogget som PC? Dette er vel minimum for å få tilgang til Ultimate Choice, men de billigste klassene forsvinner når jeg er innlogget.
     
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en veldig positiv opplevelse med Hertz i dag. Bestilte en varebil fra Avis til et flyttelass, og mottok bekreftelse, men når jeg ringte for å høre hvor tidlig jeg kunne hente den i morgen fikk jeg beskjed om at de var tom for biler, og at jeg ikke skulle fått bestilt.

    Har nettop statusmatchet Avis Presidents Club mot Hertz Pres Circle, så jeg ringte dem. Fikk bil, 100 mil ekstra, 20% rabatt og ekstra (ung) sjåfør. Sparte meg for over 3000 kroner.
     
    RoadKing liker dette
  7. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg statusmatchet presidents circle mot Sixt. Har ingen erfaring med de fra tidligere, men de ser ut til å komme billigst ut i Italia blant de "store".
     
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,000
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg statusmatchet kofferten min mot din i stad. Takk for ny koffert :)
     
    RoadKing liker dette
  9. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Dersom man booker leiebil via expedia vil det forpurre eventuelle oppgraderingsmuligheter kontra direktebooking hos hertz eller sixt?

    Det burde vel ikke ha noen betydning så lenge man kan vise til status ved opphenting?
     
    Last edited: 03. juli 2019
    Maggie liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil det. Du kan ikke regne med oppgraderinger e.l. når du booker via tredjepart.
     
    Maggie and CowboyDan like this.
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,000
    Bonuspoeng:
    183
    Nissefar,ikke rart du aldri har blitt oppgradert tidligere ;-)
     
  12. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Når man legger inn EB nummer, er det med eller uten EBx her? Jeg la inn uten i profilen - fikk ingen feilmelding, men kan være det er feil fordet.
     
  13. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Du må alltid legge inn EBX-prefix på ditt Eurobonus-nummer. Unntaket er når man kommuniserer med SAS direkte utenom booking av fly.
     
  14. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Oppdatert og bedt om statusmatch mot Avis
     
  15. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    82D5F5F2-D57F-4A07-B3E1-D387B432FA79.jpeg

    Hyggelig gest av Hertz Sør-Afrika. Hadde ingen anelse om at dette var SOP.
     
  16. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg sliter fremdeles med hertz IT. Når jeg velger en bil ved Fra uten å være innlogget får jeg massevis å biler til utvalg, noen veldig billig og noen som dem åpenbart ikke har (gamle Opel astra etc). Når jeg så logger meg inn får jeg bare en bil til utvalg. Når jeg setter alle forsikringsutvalgene på maks så får jeg et normalt utvalg som er mye dyrere enn uten å være innlogget.

    Hvordan løses dette?
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du må endre rabattkodene, og det bruker å løyse det.

    Elles booker du uten innlogging, og ringer inn etterpå.

    Om du går inn via SAS kampanja, så har eg fått dei bilene eg vil ha, men eg har ikkje testa det på FRA

    Løser ikkje det problemet, så ring inn, då det er ekstra mykje feilt på Hertz IT

    (Edit: Det finnes også ein knapp nederst iblant, trykk for flere biler eller noko, då må ein kanskje trykke på kvar enkelt for å få pris, men det er ofte verdt det
     
    sday liker dette
  18. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    OK så etter en del prøving har funnet ut det følgende.

    Er jeg logget inn så påvirker mine profilvalg bil og prisen. Med rabattkode er det da enda dyrere en anonym bestilling uten rabatt. Dette til tross for at jeg har valgt bort alle forsikringer i profilen.

    Men! Hvis jeg velger de samme forsikringene som er automatisk inkludert i anonym bestilling - se bilde - så blir prisen billigere og det samme som ved anonym bestilling med rabattkode. Jeg forstår absolutt ikke hvorfor (det gis også ubegrenset km nå). Jeg er også forvirret over valgmuligheten. Nå er jeg ikke ekspert på det, men jeg trodde at forsikringen må være inkludert ved bestilling via norsk nettside uansett. Jeg er overrasket over at CDW kan velges bort i f.eks. Muenchen, trodde det var bare egenandelsforsikringer som var valgfrie.

    Uansett virker problemet hittil løst. Takk!
     

    Attached Files:

  19. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    @stashorizor Hertz sine sider er ikkje heilt gode. Du kan prøve deg på hertz.co.uk, det fungerer iblant bedre, men prisene er gjerne høyere.

    Det er ofte like greit å ringe inn
    #synddeiikkjeharfaxellertelex
     
  20. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Som @ValdresBjarne sier, så kan det være lurt å kikke på premiumbilene, som ikke har fått prisen i søket ditt, men mulig de komme i neste bilde når du går videre.
     

Del denne siden