Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Som @Upsaker seier, så er nettsida til Hertz i beste fall tilfeldig, og prisinga er også rar. Eg leigde bil i Melbourne frå Flinders Street i Desember, og endte opp med å ringe til Hertz i Australia for å ordne opp. Kvar i Melbourne skal du leige frå?
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,755
    Bonuspoeng:
    183
    Håpløs app også. Men ja; det er definitivt massivt forbedringspotensiale på utvalgssiden og hvordan de presenterer tilgjengelige biler.
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke så mye å si. Har testet alle filialene, uten hell. Har fått reservert en Avis-bil, så er ingen krise. Men ville jo vært fint å ha muligheten til å se om Hertz er konkurransedyktige på pris...
     
  4. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde på en slik kampanje i januar(?), venter fortsatt på poengene mine. Blir spennende å se om de klarer å hoste opp de poengene jeg skal ha. Alt hjelper da det forsvinner en del på F-tur snart.
     
  5. Aleksen

    Aleksen Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet hvordan man kombinerer denne kampanjen med Five Star Gold via NCC Silver? Ved bestilling får jeg kun lagt inn én Club kode, og jeg får derfor ikke fordelene med Five Star Gold når jeg prøver meg på kampanjen...
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Fordelene med five star gold får du uavhengig av kva rabattkode du bruker, slik eg forstår det. Du må berre velge mellom rabatt eller ekstra poeng
     
    Aleksen liker dette
  7. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med Hertz i Kroatia?
     
  8. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg brukte leiebil for første gang på fredag fra Hertz via jobben og har prøvd å få eurobonuspoeng for leiebilen jeg hadde (kjenner til skattesystemet der)

    Etter at begge gangene hvor jeg har fått tommel ned fra Hertz om å registrere poengene (For ifølge dem så var hentedato og rental agreement number feil...) så endte jeg opp med å sende dem en mail med bilde av opplysningene jeg fikk fra Hertz, så nå håper jeg at det løses. Skal kjøre leiebil fra Hertz til tirsdag også så håper ikke det blir like mye trøbbel da.

    Eller så syntes jeg at Hertz leverte
     
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe kampanje på eb om dagen? Trenger en varebil en dag neste uke.....
     
  10. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    leeds1979 liker dette
  11. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Skal leie en bil på Værnes for 3 dager og 2 timer og får ca doblet prisen pga de 2 timene over 3 døgn. Noen som har tips om hvordan jeg kan unngå å måtte sitte 2 timer ekstra på Værnes før flyet går? Ringe Hertz og "godsnakke"? 600 kr/time skattefritt er forholdsvis bra betalt for en stakkars statsansatt, så det er venting som er alternativet her... Er forresten PC hos Hertz, om det skulle ha noe å si....
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Lever bilen på 3 døgn. Gå deg en tur til Hell stasjon, ta en selfie foran skiltet med Gods Terminal Hell, deretter krysser du toglinja og spaserer en tur på stranden, samme vei tilbake og mye av de 2 timene er gått :)
     
    Henrik, jgroneng and drsyk like this.
  13. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Skaff deg Amex Platinum Centurion Line. Automatisk 4 timers Grace periode. :D
     
  14. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har erfaringer med Hertz på OSL? Har en litt travel uke planlagt i mai og ser på mulighetene for å leie en elbil. Hertz på OSL har ikke akkurat 5-stjerners anmeldelser hos Google, men klarer ikke å riste av meg følelsen av at det er en seleksjonseffekt på ferde. Må også levere inn bilen før åpningstid søndag morgen.
     
  15. bhansen

    bhansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Har leid bil fra Hertz på OSL 10-15 ganger det siste året. Aldri problemer, samt veldig trivelige ansatte. Jeg gir de 5-stjerner.
     
  16. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk plutselig et President's circle kort i posten i dag uten å ane hvorfor. Jeg har aldri kjørt en bil fra Hertz. Jeg har SAS Amex premium, EBD og NCC silver. Er det PC inkludert med en av disse? Jeg har søkt om et vanlig Amex green card også men ikke fått svar. Er det noen som har opplevd lignende?
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    EBD har match til Hertz PC fant eg ut i går.

    Om nokon er like frustrert over hertz sin booking side som meg, så sjekk hertz.co.uk. Litt betre grensesnitt, sjølv om det kjem opp mykje ulikt ved ulike koder.
     
    Upsaker liker dette
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ein frustrert bonusjegers bekjennelser

    Min fyrste leigebil skulle vera ein Fiat Punto, men når den 23 år gamle, snauklipte guten skulle hente bilen i Livorno, så endte han opp med ein Alfa Romea 157, som me krusa rundt med i Toscana i 10 dagar.

    No 15-20 år etter, så jobbar eg fortsatt med å toppe denne overraskinga, og sjølv om eg har vorte oppgradert både her og der, så smakar det ikkje like bra som dette, og det einaste som kan gje ei viss form for liknande tilfredstilling er å finne eit rasande godt tilbod, eller helst feilprising.
    Eg er nok litt bortskjemd

    For 2 år sidan fant eg ei slik feilprising på Avis, og booka ein E-klasse til 3500 kr for 10 dagar i juli/august frå MXP, men Avis var frekke og ville gje meg ein Gold. Eg fekk krangla meg til ein betre bil, men var djupt såra, og har prøvd Hertz i det siste, om eg ikkje vert frista til å prostituere meg for 10 000 eurobonuspoeng.

    Tidligare i vinter fann eg ei ny feilprising på Hertz, og vart djupt skuffa over at fruen syntes at det var ein dårleg ide å leie ein Maserati til 11 000 kr for 10 dagar. Ho fann på alle moglege grunner for at me skulle kunne spare desse pengane. Eg fant då ein C klasse cab som eg fekk til 6600 kroner, og me inngjekk eit kompromi som gode partnera gjer(dei skulle ha 5600 for ein fiat 500). Men ungana syntes ikkje det var ein god ide, då desse i-landsungane synes det er i overkant luftigt bak der, og far, som den tøffelen han har blitt, ser seg nødt til å vurdere om han skal ta dette til følge, men kun om det er pengar å spare og poeng å tjene.

    Hertz lanserte for ei veke siden 5000 poeng for bookinger å låge priser, men eg fann liksom ikkje heilt den bilen eg ville ha til rett pris, sjølv om 5700 kr for 10 dagar i ein S90 ikkje er heilt ille frå MXP i juli/august.

    Men i går kveld, så har det vore ein eller anna prisjustering hos Hertz, og eg finn C klasse cab til 400 kr billigare og S90 til 3700 kr, og 5000 poeng.
    Nitidig leiting skal belønnast, og det ser ut til at far skal bli brukbart nøgd i ein S90 til ein framifrå pris, samt Eurobonuspoeng.
    Men etter at internett kom å løyste mange problem framover 90 og 2000 tallet, så har det skapt like mange frustrasjonar over elendige nettsider og kræsj.
    Hertz sine sider er nok frå denne tida, og fryktelege, men i går hadde dei total kollaps, og eg klarer ikkje å logge meg inn, og når eg loggar meg inn så finn dei heilt usannsynlege prisar, så eg ender med å bestille utan å logge meg inn. Då ender det opp med at eg ikkje får epost, og telefonen fungerar ikkje så seint på kveld. I frustrasjonen klarar eg omsider å få logga meg skikkeleg inn, avbestiller tidligare bestilling og klarer då å få bestil ein ny bil til same pris, og ender opp med to like bookinger, med same pris, der eg kun har dokumentasjon på den eine.

    Enden på visa er at dei gamle er eldst, og telefon er ikkje oppskrytt. Eg trur også dette hadde vore enklare å bestilt på fax, om eg hadde hatt ei aktiv telefonlinje.
    Hertz sine nettsider kan verke som er frå prefax-tidsalderen, men eg skal kjøre ein særs moderne svensk-kinesisk bil til tullepris, der mine i-landsungar kan få sitte baki bilen utan at det bles så klaftig at dei ikkje høyrer det gjennom sine øreklokker med aktiv støydemping
     
  19. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Og hvordan får man dem til å realisere denne ?
     
  20. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    noen spesielle koder du bruker når du søker opp diverse?

    jeg skal leie bil fra mxp og leveretilbake på VCE, leie på 22dager. til nå er Avis billigst i den klassen jeg ønsker å leie i med 13000 kr for 22 dager - en peugot 308 fri km.
     

Del denne siden