Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,528
    Bonuspoeng:
    293
    Har sagt fra i skranken og det har vært godtatt.
     
    Upsaker liker dette
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte en mail til Hertz samtidig og fikk akkurat dette svaret:
     
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,769
    Bonuspoeng:
    183
    Opplever også mye variasjon, siste nå holdt det å se førerkortet og han i skranken ville bare ha navnet - ingen andre detaljer.

    Forøvrig som en ytterligere presisering til mailen fra Hertz, gjelder dette for basismedlemsskapet - for FiveStar og PC er det tilleggssjåfør i en del land uten klausul om forhold.

     
    Upsaker liker dette
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er Hertz sin nettside levert av SAS IT om dagen, eller er det meg?
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Den virker akkurat som vanlig for meg. Med andre ord, ganske rotete, men man får da bestilt bil ;)
     
  6. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Leide 5 døgn over helgen fra Hertz Økern, bestilte Toyota Corolla Sports Tourer e.l. for kr 2600 med Gold President's Circle og NAF rabattkode. Ble oppgradert til Volvo XC60 T6 Recharge uten noen klager fra min side :cool:
     
    Upsaker, holmen, Spielhaug and 3 others like this.
  7. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    7 døgns leie sommer, hentet bil ut ved Radisson Scandinavia Oslo. Bestilte stor stasjonsvogn siden vi hadde mye bagasje og var 5 personer i bilen. Er Gold President Circle medlem så var litt spent på hvilken oppgradering vi kunne forvente siden vi bestilte den største klassen og de garanterer oppgradering i medlemsvilkårene. Forundringen var derfor stor da jeg ble presentert en Skoda Octavia. Dette er en bil som på ingen måte er en stor stasjonsvogn, eller noe premium i mine øyne. Jeg var derfor rask å påpeke mitt medlemsnivå, og det kanskje ikke framkom av bestillingen. Den passe uinteresserte damen i utsjekk kunne meddele at hun helt fint kunne se mitt medlemsnivå, men "at de på denne stasjonen hadde valgt å ikke praktisere oppgradering i sesong". Jeg forsøkte meg på en ganske rolig og konstruktiv tilbakemelding om at jeg fant det veldig underlig at de bare kunne bestemme seg for å ikke praktisere vilkårene. Fikk da klar melding om at sånn var det. Jeg påpekte videre at en Skoda Octavia umulig kunne være klassifisert som en STOR stasjonsvogn siden Skodas store stasjonsvogn er Superb. Det kunne hun fortelle meg at var feil, for Hertz sentralt hadde bestemt at dette er en stor stasjonsvogn, det kunne ikke hun gjøre noe med. Jeg forsøkte på nytt med noen konstruktive argumenter, men fikk da klar melding om at det var denne bilen jeg kunne få eller ingen bli. De hadde nemlig en venteliste av andre kunder som ville ha bil hvis jeg ikke ville ha den... Kunne ikke annet enn å ta til takke med Octaviaen. Hjalp heller ikke på opplevelsen at det første jeg måtte gjøre når vi kjørte avgårde var å dra innom en bensinstasjon for å fylle på en eller annen renseveske til motoren som det lyste og ulet i varsellampe om i det øyeblikket jeg startet bilen.

    Siste leieforholdet hos Hertz for min del.
     
    Kalsnes and Durek like this.
  8. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Noen med erfaring fra "Self-service"-kiosken på Evenes? Må bare innrømme at jeg hittil kun har leid hos betjente lokasjoner i åpningstiden og er bittelitt skeptisk til å komme kl. 22 til et sted med kun et automatisk system jeg ikke har brukt før... Er det noe hokus-pokus det er greit å vite om?
     
  9. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har både hentet og levert bilnøkler på self-service-kiosken på Evenes. Den har fungert helt fint for meg. Den var plassert litt tilbaketrukket, helt til høyre for leiebillukene og nær spesialbagasjen.
     
    tobeornot999 and prisjeger like this.
  10. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    6,504
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg har brukt boksene på flere flyplasser og det fungerer veldig bra. De ringer deg i forkant hvis det er noe spesielt (eksempelvis om de vil gi deg en upgrade på en stor sedan, når du har bestilt en liten stasjonsvogn).
     
    prisjeger liker dette
  11. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med erfaringer på statusmatch hos Hertz fra sixt?
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    solheim liker dette
  13. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Tesla er veldig enkelt.
    Andre biler har jeg ikke testet.
     
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Et slags tilbud fra Hertz igjen, med ekstra poeng for leie over flere dager https://www.sas.no/eurobonus/tilbud/

    Men så, IT strikes again. Forsøker å benytte meg av rabatten, og så kommer det opp «Vilkårene for rabattkupongen - har ikke blitt oppfylt. Vi har fjernet kupongen fra forespørselen din for å gi deg beste tilgjengelige pris. Sjekk tilbudsbetingelsene for å gjøre et riktig søk.»

    Men hva Ffffff..!!! Prøvd både innlogget og utlogget på Hertz. Samme skiten. Og ja, jeg har søkt innenfor de datoene det gjelder.

    Edit: Virker tilsynelatende i Trondheim, men ikke i L.A…???
     
  16. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,231
    Bonuspoeng:
    183

    "Reserver bil innen 31.januar 2022 for leier frem til 31. januar 2022. Vilkår og betingelser er gjeldene."

    ---
    Altså, leien må starte senest innen 2 uker fra nå? Ganske så begrenset mulighetsrom da.
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, og i teksten lengre ned står det bestillingsperiode 1.november 2021-31.januar 2021 (!) for leier frem til 30.juni 2022
     
  18. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mulig det er for lenge siden jeg har vært på tur.....men jeg får ikke noe særlig hell med booking på hertz via Eurobonus sidene hos SAS. Får feil på "CDP koden er ugyldig"

    Prøver å legge inn de CDP nummre fra eurobonus kortet - men heller ikke der noe hell.

    Fant en kampanje fra januar der CDP kunne brukes som gir "SAS Eurobonus 5% rabatt".... Får samme feil som meldes ovenfor "Vilkårene for rabattkupongen - har ikke blitt oppfylt. Vi har fjernet kupongen fra forespørselen din for å gi deg beste tilgjengelige pris. Sjekk tilbudsbetingelsene for å gjøre et riktig søk." - men det er forsåvidt riktig da det ikke er januar lenger.

    Er det noe feil her ?

    En annen ting er jo at jeg gjerne ville hatt "Hertz Ultimate Choice" - så jeg med President Circle status får et godt utvalg biler å velge bland. Det har jo vært morro tidligere .... men hvor er det mulig å velge det nå ? Finner ikke det som noen option på bestillingen min .

    (....det må være for lenge siden jeg har drevet med dette)
     
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,769
    Bonuspoeng:
    183
    Ultimate Choice er lokasjonsspesifikt og er ikke et eget tilvalg eller lignende under booking. Nå er det en stund siden jeg sist har brukt det, men det er på et 30-talls lokasjoner og vel fremdeles kun tilgjengelig i USA.

    Det eneste du må gjøre er å booke en kvalifiserende bilklasse (intermediate/mid-size og opp, alternativt en spesialklasse som SUV etc. unntatt Manager's Special), og så er det tut og kjør. Da kan du velge fritt i raden for din status (i ditt tilfelle alle), inkludert biler i "lavere" rader.
    Har du bestilt en spesialklasse som en stor SUV får du også en bli eksplisitt tildelt, men du kan velge å ikke hente ut denne og heller ta noe fra PC-raden.

    For å gjøre begrepsforvirringen komplett er Gold Choice et tilsvarende konsept på enkelte flyplasser i Europa.
     
    TomF66 liker dette
  20. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Takk - det var jo mye mer oppklarende enn på sidene til Hertz. ...og så begynner det nå å demre fra siste leier i 2019 ja......

    Jeg leier i USA ja - og jeg har brukt dette på samme utleiestasjon tidligere - så de har sannsynligvis ultimate choice fortsatt uten at det er så lette å "se" noe sted.

    ....men jeg har booket "managers special" - så med andre ord er det bedre å booke en mid-size i dette tilfellet da. Prisen er ca samme.
     
    Last edited: 01. febr 2022

Del denne siden