Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Får komme med litt andre erfaringer midt i leieavtale, og vone at det går bra i etterkant:

MXP, Hertz PC
    12 dagers leie til 15500 kr med NAF Kode!!! 20220808_174310.jpg 20220808_174316.jpg

runguru, Insomnia4u, Kalsnes and 6 others like this.
  2. firsetttt

firsetttt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Last edited: 19. okt 2022
    Spielhaug liker dette
  3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Har inne en Hertz bestilling gjort med min Gold Konto hos dem som jeg nå ønsker å få belastet et annet kort enn det jeg brukte ved reservasjon. Det er en betal ved retur bestilling. Tilbudet jeg brukte for å reservere er selvsagt løpt ut, så jeg kan ikke kansellere og bestille nytt. Får man til at dem belaster et annet kort enn det brukt til å bestille? Bilen hentes på OSL

4. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Booka Hertz på MXP i går for sumaren, og prøvde litt fram og attende med koder og litt anna, det er 15% rabatt nett no, som faktisk stemmer.

- Prisene er generelt litt lågare når du ikkje logger deg inn:) Booka ein Q3 til 13500 kr i 14 dager(14500 med innlogging). Dei skulle ha 10500 for ein panda i 14 dager, artig bil om du liker Hollywood-dekk i 20 rundt ei rundkjøring, men ikkje med langkjøring og 4 stk.
    - Når det gjeld betal no priser, så er det gratis avbooking fram til 2 dager før, og 300 kr i abestillingsgebyr etter dette. (Eg trudde dette var verre, og litt overraska)
    - Veit at prisene i Italia i fjor gjekk kraftig ned når det nærma seg ferietid, og i fjor booka eg ein C3 til 13000 for 14 dager rundt påske, og endte opp med ein Maserati Levante til 15000 kr booka ei veke før:)

Upsaker, Spielhaug and holmen like this.
  5. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Har lagt mine bookinger til Hertz i år men er det virkelig ingen mulighet å for oversikt over bookinger på "min side" ... ?
    Finner ikke noe som helst fornuftig der - bare profilen min

6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2023-4-26_19-45-0.png

obay liker dette
  7. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Se der ja... Fra bestillingssiden var det link. Det naturlige for meg var at det var en link inne fra bruker-/profilmenyen. Jaja takker :)

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får ikke logget inn i Hertz appen min. Passord og brukernavn er vel det samme som på nettsiden? Får det ikke til å funke. Jaja. Ikke så farlig. Men irriterende. (Er nok muligens brukerfeil, men jeg finner ikke ut hva som ev er feil..)

9. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde issues i går jeg også. Må logge inn hver gang jeg åpner appen.

I dag klarte jeg logge inn på 3 forsøk.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Reinstallerte appen, nå funka det.

11. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Tok tlf.isk kontakt med Hertz i dag på 2210 0000 og ENDELIG en differensiert køordning der man fremprioriteres som PC etter å h tastet medlemsnummer. <1min i kø lar seg høre og agenten hadde alle detaljer på skjerm i det øyeblikk jeg kom igjennom.

globetraakkers and Spielhaug like this.
  12. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet hvordan en bruker hertz poeng?

På nettsiden står det følgende:

Hvordan bruker jeg poengene mine på bonusleiedøgn?
    1. Logg inn på hertz.no
    2. På menylinjen, klikk på "Min konto", derfra velger du "Bruk mine poeng.”
    3. Velg din destinasjon, etterfulgt av den type reward du ønsker å innløse, og trykk send for å starte din reservasjon.

Men jeg kommer ikke videre på noen slags måte fra denne siden?

upload_2023-8-11_9-7-25.png

13. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Gå inn på vanlig reservasjonsside, hak av for "Bruk poeng", i endelige prissammendraget beregnes (av og til med suksess) poengkrav/tilgjengelighet. Veldig hit&miss og som oftest har jeg måtte ringe inn og gjøre bookingen tlf.isk.

markus and obay like this.
  14. Marve

Marve Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet hvordan statusmatch med strawberry fungerer? Gikk via linken på nettsiden til Strawberry og la inn alskens informasjon. Virker som jeg bare ble med i bonusprogrammet til Hertz, uten å få statusmatch fra Strawberry. Er gull i Strawberry, men på Hertz står det at jeg bare er medlem i ''Gold Plus Rewards''. Tar det litt tid før ting oppdateres, eller har jeg gjort noe galt? For øvrig helt håpløse nettsider..

15. CLT

CLT Nytt Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    33
    Kontakt Strawberry kundeservice med ditt medlemsnummer i Hertz. Se avsnittet "Statusmatch med Hertz" her: https://www.strawberry.no/medlemskap/partnere/hertz/

Marve liker dette
  16. Rolivar

Rolivar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde i forrige uke booket klasse C3 Kompakt - Suzuki Vitara på TOS med henting kl 17. Fikk en RAV 4 (klasse U) som jo er fint. Men, det var sommerdekk og denne dagen kom det mye nedbør og det var 2-3 grader. Gikk greit til jeg skulle kjøre over og utover mot yttersia, hvor det var så mye slaps at jeg bare skled bortover. Ringte de, og alternativet var å få satt på vinterdekk dagen etter, da verkstedene jo var stengt på dette tidspunktet. Men mitt problem var jo at jeg skulle en plass denne kvelden, og med meldt nullføre var det bare å snu. Enden på visa var at de til slutt fant én bil med vinterdekk, en Toyota Yaris som jo er klasse B. Pga omstendighetene var jeg i grunn fornøyd bare å komme frem denne kvelden.

Noen som har erfaring mtp klage og kompensasjon i slike tilfeller? Altså om det kan forventes å få noe kompensasjon og evt hva - voucher eller EB poeng?

17. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Litt grenser på hva man skal kunne klage på må det da kunne være? Så lenge det er plussgrader vil jo sommerdekk være riktig valg, spesielt hvis det er regn så gir jo det mye bedre bremselengde enn vinterdekkene.

18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært vinterføre i en uke nå på fjelloverganger i Troms. I overgangsfasen på høsten gjør man lurt i å forlange bil med vinterdekk allerde ved utlevering, hvis man vet at man skal bevege seg bort fra kysten og opp i høyden.

Preference liker dette
  19. Rolivar

Rolivar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Ser at jeg utover å skrive "og det var så mye slaps at jeg bare skled bortover." burde føyd til at dekkene ikke hadde noe feste på veien, ved nedbremsing i 50 km/t skled bilen bortover, at dette ikke ble vurdert trygt, pluss at hvis noe skjedde med den splitter nye Rav4' så ville ansvaret ligget på meg ved utforkjøring, osv. I mitt hode så hadde jeg fått et kjøretøy med mangler, og fikk deretter en lavere klasse enn hva jeg hadde bestilt.

Ja, kan virke slik. Får huske til neste gang.

Spielhaug liker dette
  20. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Firenze. Oppgradert til Maserati. Akselerasjon blir vel slått av hvilken som helst elbil men morsomt å prøve.

16969455023255114838954533044389.jpg

Flymunda, Kalsnes, Pingus and 2 others like this.

Del denne siden