Hertz-tråden, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 27. febr 2019.

1. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt 5-6 leier siden april, poeng har stort sett kommet inn litt over en uke etter avsluttet leie. De dateres til første dag i leieperioden når du skal finne de i EB-oversikten.

indahla liker dette
  2. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Det går neppe; CDP-/avtalekoden via AutoEurope gir ikke PC-rettigheter. (Med mindre man treffer en uvitende sjel i skranken).

3. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har jo status i Hertz (og et par av de andre) som SAS Gullmedlem. Er det noen måte man kan få statusfordeler når man bestiller for andre, f.eks min bror? Eller er det bare personlig?

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Hertz kjører velkomst kampanje til Skyteam.

Jeg hadde en 7 dagers leie i BCN i Okt som nå var blitt 2000kr(ca 50%) billigere siden jeg booket i Juni.
    Økte til 8 dagers leie og får.endel ekstra poeng og samtidig sparer 1800kr...

Så sikkert verdt å sjekke om man har biler booket i høst

• Rent 1 – 3 days: Earn 2,00 Bonus points + 1,000 Level points
    • Rent 4 – 7 days: Earn 3,000 Bonus points + 1,500 Level points
    • Rent 8 – 14 days: Earn 5,000 Bonus points + 2,500 Level points
    • Rent 15 days and longer: Earn 6,000 Bonus points + 3,000 Level points
    Book by 15th September 2024. The offer is valid for rentals until 30 November 2024

https://www.sas.no/reservere/bilutleie/?ptid=125.13

Jeanette, Spielhaug and RoadKing like this.
  5. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,059
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er enkleste måte å få PC på nå? Har Strawberry gull, EBG og Senator, ser noen skriver de har fått matchet straberry gull, men uansett hvor mye jeg googler finner jeg ingen side som gjør dette?

6. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    93
    Send mail til Strawberry gullmail med ditt Hertz nr, så fikser de det.

Fleksnes liker dette
  7. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde 4 separate leier booket gjennom SAS under denne kampanjen, men ingen av dem dukket opp med riktig mengde poeng. Og det har de dessverre heller ikke gjort under forrige kampanjer. Virker som om systemet ikke har helt kontroll på dette. Anbefaler alle å ta screenshots av gjennomført bestilling med visning av hvor mange poeng blir lovet.

Blir 4 tråder med kundeservice snart...

Lars J liker dette
  8. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Artig. Hertz påstår at systemet dems har kreditert meg med riktig mengde poeng (2000 for 1-dags leie), og ber meg ta kontakt med SAS.

SKIT strikes again?

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Har heldigvis screenshot med bestillingsbekreftelse og antall poeng jeg er lovet.

Hvor henvender du deg til Hertz for å klage? kan være kjekt og ha det lett tilgjenglig forstår jeg :)

10. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Screenshot 2024-10-02 at 15.48.18.png

Lars J liker dette
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,549
    Bonuspoeng:
    293
    Måtte lete litt selv, men fant poengene til slutt. De ble registrert på dagen leien startet. Fikk 5000 bonuspoeng og 2400 nivåpoeng for leiebil i USA. Helt ok det.

12. holmen

Likes mottatt:
    75,549
    Bonuspoeng:
    293
    Leide bil hos Hertz for turen på Route 66.
    Brukte SAS sin leiebil-tjeneste, og bilen ble ganske mye "billigere" enn hva de andre selskapene skulle ha for 14 dager enveisleie.

Mener prisen endte på ca $1650. Skulle også få poeng for leien.
    Vei bestilte en GMC Yukon eller lignende, og finn en Ford Expedition 2024-modell. Akkurat passe stor for to karer på tur. :p

Ved ankomst måtte vi betale for ekstra sjåfør, og tenkte ikke noe mer på det.
    Men via dette fantastiske forumet fant jeg i etterkant ut at det skulle ha vært inkludert. Jeg kunne heller ikke finne poengene jeg skulle ha fått.

Så jeg sendte en epost til SAS, for å høre hva de mente om saken. Det tok 3 uker før jeg fikk svar fra Diamant-eposten, med svar om det kunne jeg melde inn via en lenke jeg fikk av dem. Det gikk under en dag, så fikk jeg svar om at det måtte jeg ta med Hertz. Flott, SAS! :rolleyes:

Så da sendte jeg en epost til Hertz, via eposten som ble delt over her av @steve0.
    Under en time senere fikk jeg svar om at poengene var overført med datoen leien startet (det viste seg å stemme), og at pengene vi hadde betalt for ekstra sjåfør var tilbakebetalt til kortet mitt, og det ville komme innen 7-10 virkedager.

Så enkelt kan det altså gjøres. Applaus til Hertz!

Flymunda, Jeanette, RoadKing and 5 others like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde bestilt en bil med Hertz på velkomsttilbudet til ST, viste seg at jeg ikke rakk å få hentet bilen, men tenkte at det kunne vel kona gjøre.

Ringte stasjonen et par timer før hun skulle komme for å forklare situasjonen i og med at jeg ikke hadde fått sms for å hente ut bilen med referanse til nøkkelboks.

Får da til svar at det ikke lar seg gjøre. De har ikke anledning til å gi ut bilen til andre enn leietaker, det selv om jeg sendte med både mitt førerkort og kredittkort og hun som min kone og dermed samme bostedsadresse hentet.

Ringte booking tjenesten til Hertz for å prøve der, samme nøa. No, Nix, Nay. Så argumenterte jeg med at hvis jeg hadde fått sms kode så ville de hatt null, nix, nay kontroll på hvem som hentet, så hvor var logikken?

Hvorpå agenten slengte på røret.

Jaja, kansellerte bookingen, bestilte ny i frua's navn hos konkurrenten.

Staralliance and holmen like this.
  14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Dere som har bestillt via siden til SAS, har dere fått linket bookingen til deres Hertz medlemskap? Er høyeste nivå via statusmatch men klarer ikke koble sammen bookingen til profilen

15. holmen

Likes mottatt:
    75,549
    Bonuspoeng:
    293
    Mener at det kom opp automatisk?

Fikk iallfall dette i eposten i går:

16. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kunne legge inn mitt medlemskap første gang jeg bestilte Hertz via SAS.. Neste gang tror jeg det allerede lå inne.

17. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    93
    Har fint fått gjort det, men får aldri noen av fordelene hos Hertz. De skylder på at det er bestilt via SAS, så det har jeg bare sluttet med å bruke tid på.

18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,386
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også denne erfaringen.

19. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Får feilmelding når jeg legger inn betalingskort hos Hertz. Skjer det samme med både Amex, Mastercard og Visa...

Noen tips?

upload_2024-11-18_11-46-13.png

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Hertz er fullstendig ute å kjøre i dag. Jeg endte med å ringe inn.

Skarven liker dette

Del denne siden