Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. Jeltzin

    Jeltzin EBD, BA Sølv

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Bodde i Hong Kong for den del år siden så ikke oppdatert på 'hva som er hot /not' på Hotell siden , men vil uansett anbefale to klassiske steder:

    - På Kowloon side, Tsim Sha Tsui: Marco Polo Hong Kong, priser fra 200 USD ++ . Ligger nederst i Canton Road (Star House) og nært til 'alt' på denne siden, men regn med masse folk på fortauene utenfor ...
    - På HK side, Central; Mandarin Oriental, priser på nivå med 'HK's finest hotels', men verdt det med tanke på service og det klassiske med dette hotellet (tenk litt Oriental Bangkok). Captain's Bar på hotellet er en legende som må besøkes uansett.!!.

    - Ellers kan jeg anbefale tur til Happy Valley Racecourse for dem som er i HK på Onsdager. Fra September og utover er det race night hver Onsdag (fra 7 PM) og helt spesielt å oppleve stinn brakke og 'betting galskapen' som kjennetegner HK.. Happy Valley er relativ kort avstand fra HK Central; ta egen Tram merket 'Happy Valley' dit som tar under en halvtime og koster 2,3 HKD..
     
    Rapolo and Fnate like this.
  2. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Da jeg var der var det bare å møte opp og få passet stemplet, så var det rett inn.
     
    Rapolo liker dette
  3. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Kan istemme i at Regal Kowloon er et helt OK hotell, rimelig, grei / god standard og sentral beliggenhet, har bodd her 3 ganger selv. Som Fnate sier, inkludert shuttlebuss fra flyplassen og tilbake. Kjenner ikke Regal Oriental Kowloon, men ser det ligger "langt unna".

    w
     
  4. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Haha fy søren så bra en historie, learning the hard (Buddhist) way? :-D
     
    KristianSk liker dette
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Fikk akkurat melding om at jeg var blitt matchet til Shangri La - Diamond (nice), har en touchdown i HKG 16-19 juli, noen som har noen erfaringer på denne kjeden i Hong Kong? Det er ett på øya og et i Kowloon - planen er ny jakt på Apple Watch og Disneyparken, reiser med tre jenter 40,11,9 ?
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det i Kowloon er vel strengt tatt stamhotellet mitt. Liker det veldig bra, og det er skikkelig trivelig Horizon Club. Club floor er vel verd pengene
     
    peterfox liker dette
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Takker,
    Med Diamond er det vel som stua di ?
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hakke peiling. Er ikke medlem i programmet deres en gang. Husker bare de sang en liten velkomstsang for meg i Horizon-klubben da jeg kom tilbake etter 2 dgr i Kina. De hadde t.o.m klar en GT. Siden da har jeg vært nogenlunde lojal. Men ikke veldig. Det er jo mange flotte hoteller
     
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket 17 netter med dem i sommer. Håper de tar pent vare på meg og damene. Egentlig mest bekymret for nyrene. Asiater er dårlige på blandevann i GTs - det blir nesten som å spise einerbær og skylle det ned med kanne-børst.
     
    Travellingalf and Henrik like this.
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår det slik at det er mainland en skal bo på? Har blinket ut Hyatt Regency Tsim sha Tsui som ser lovende ut.
    Er det noe stas på selve øya, eller er det mainland som gjeder mtp resturanter og uteliv?
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det hotellet er helt ok. Ligger i litt bråkete del av bydelen, men er sentralt og fint.

    Utelivet er i Wan Chai på øya. Ferdig snakket.

    Restauranter er litt rundt om. Jeg liker Kowloon best for litt uformell/semi-uformell god mat og biff. F.eks La Villa. Så tar du MTR eller fergen over til Wan Chai og ragnarokk etterpå.

    Det er også et litt Soho område ca ved foten av The Peak, med mye fancy barer og restauranter. Men jeg husker ikke navnet.

    Kjøp Oystercard så har du til alle mulige transportting. Inkl å handle i kiosken på vei hjem fra byen.

    High end restauranter kan jeg lite om i HK, men det fins mange.
     
  12. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    [QUOTE="Fnate, post: 62574, member: 14"
    Kjøp Oystercard så har du til alle mulige transportting. Inkl å handle i kiosken på vei hjem fra byen.

    .[/QUOTE]

    Hadde en bare hatt Oystercard i Hong Kong så. :p Ja vel det korrekte navnet er vel Octupus eller no der. Oystercard er London - rett skal være rett. :p
     
    KristianSk liker dette
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Definer bråkete? :) Som i støy, eller dårlig strøk?
     
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bodde der for litt siden. Hørte ikke noe bråk på rommet iallefall. Fint strøk.
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, så klart. Jeg blander alltid de to.
     
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Som over ja... perfekt safe område.

    Det jeg mener er at når du går ut døra er det "bak bak bak bak" - kinalyder med det samme. 3-4 kvartaler lenger ned får du en mer glidende overgang til alt kaoset.

    Men nå er ikke jeg en fyr som elsker Kina da.
     
    Darkcho liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellet ligger i de øverste etasjene. Du hører ikke ett pip der oppe.

    Ellers tror jeg Fnate hadde bra fyllenerver da han tasset rundt hotellet sist. ;)

    Mer kjøpesenter enn dingdongbutikker. Tass rett mot vannet og du er umiddelbart i rolige omgivelser.
     
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Takker! Tips til nattklubber eller resturanter? Vi er 6stk som skal på tur. Ikke noe harry opplegg :)
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    tommy777 liker dette

Del denne siden