Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Shangri-La må jobbes veldig med. Jeg hadde bestilt 15 overnattinger i suite denne sommeren, og fikk Diamond
     
  2. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Vet ikke om det regnes som rutinert, viderekommen eller rookie, men reiser HK 2-3 ganger i året, og har gjort det de siste 3 årene and counting.. Her er mine erfaringer og anbefalinger, kort oppsumert:

    Hotell:
    Landmark Mandarin Oriental - Fantastisk service og ekstrem standard på rommene. Litt kjedelig lobby/restaurant-område. Foretrekker helst å bo på "andre siden", nærmere bestemt Tsim Tsa Tsui, Kowloon.

    Intercontinental - Aldri bodd, men har Hong Kongs beste utsikt når man vil ta en øl eller drink. Panorama med utsikt over Hong Kong Island. Spektakulert!

    Intercontinental Grand Stanford - Har blitt mitt "home away from home". Herlig atmosfære, sentralt, men samtidig litt avsides, og deilige nyoppussede rom. Her får man mye for pengene!


    Restauranter:
    Felix - High end og high class på toppen av Peninsula. Dyrt, men får deg til å føle deg litt som eliten....

    Zuma - Også dyrt, men det beste måltidet jeg har hatt i HK. Robata-grillen overgår Hanami på Tjuvholmen til de østlige breddegrader man befinner seg på.

    208 Duecento Otto - Svært god italiensk til en litt mer overkommelig pris. Kommer alltid tilbake hit, og er alltid svært godt fornøyd.

    Blue Butcher - Meatfest! Hadde høye forhåpninger, og ble blown away!

    BLT Burger - Ligger på Ocean centre, og er perfekt for en skikkelig burger-lunsj, med fries og shakes!

    Aqua - Super mat, og en vill utsikt! Kobe-beef av høyeste klasse. Brukbar pris sammelignet med mye av det andre jeg skriver om ;)

    Mistral - Kjeller-restauranten til Grand Stanford. Bra mat, men kanskje ikke av de mest spennende.


    For fyllekula:
    Lan Kwai Fong - Bar/utelivsområdet med Ayia Napa-feeling. Må oppleves

    Baren på Interconti - Allerede beskrevet.

    Ozone - Var en stund verdens høyest liggende bar (mulig det fortsatt er det). Ligger over 400 moh og over Ritz Carlton i ICC-bygget. Høy på livet, høy på øl og høyt over bakken!
     
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    begge denied.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det var synd, men ikke uventet.
     
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Erfaringer med The luxe manor??
     
  6. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Se på Harbour Grand, flott utsikt.
     
  7. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    RoadKing and Insomnia4u like this.
  8. Yeager

    Yeager Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Bestilte SAS til HongKong da de hadde torsdagstilbud for en god stund siden. Nå er det fire uker til turen (31.10-2.11), så jeg har begynt litt planlegging. Har vurdert hotell og priser i lang tid, endte opp med Icon, vanlig standard rom ( men minibar er inkl), booket nettopp via Travelpony til nok4323 for to netter.
    Har notert meg diverse restaurantanbefalinger og andre tips osv i tråden her. Gleder meg, hørte mye om HongKong i barndommen fra min sjømannspappa, blir artig å endelig oppleve selv.
    Lurer på om det lønnner seg å kjøpe f eks ny Ipad eller andre Apple-produkter der, og om det er dumt mht garanti??
     
  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    HK skal etter sigende være rimelige på Eple-produkter.

    Har sett at det er knappe 1100 kroner å spare en en Apple-Sports klokke. Rundt 3300 kroner i HK mot nesten 4400,- her hjemme. Men husk et det da bare er ett års garanti.

    Har lyst på en iPhone 6S 64GB, denne koster knappe 7000,- i HK, mens prisen her hjemme er prisen på 64GB utgaven sagt å bli 8500,-. Jeg er redd at i telefonens tilfelle at jeg syns det er verdt å betale 1500,- ekstra for 5 års reklamasjonsrett. Men vi får se når jeg er der nede helgen 20-22. november.
     
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at det relativt ofte er tilbud i Norge også... sånn generelt sett har vi ekstremt billig data/lydbilde/elektronikk i Norge.. iforhold til alt annet..
     
  11. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Tja... spørs hva du mener med freakshow? Artistene eller publikumet? Kinesere er i motsett nordmenn ikke drita på konserter... :p
     
  12. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Om man ønsker en seriøs utsikt i Hongkong, så er jo Ritz Carlton imponerende.
    Skal absolutt ikke påstå at hverken restaurantene i 103 etasje, eller den luftige store baren i 118 etasje er i nærheten av rimelige, men service, stil & utsikt gjør det absolutt verdt en tur.
    PS det koster ingenting om man går inn på hotellet & tar heisene opp til topp baren..
    Noen bilder fra helgen her, sorry for medium mobil kamera kvalitet

    20151109_170842.jpg 20151109_171729.jpg 20151109_165807.jpg 20151109_175526.jpg 20151109_183537.jpg
     
    lMartin liker dette
  13. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Får fylle inn med noen bilder fra restauranten jeg, da. Som du sier, ikke gratis, men det var "good shit"

    Tin Lung Heen heter den.
    IMG_5032.JPG


    Degustationmeny med vinpakke i economy (rød)- eller biz(grønn)class
    IMG_5028.JPG

    De hvite pinnene til din egen mat, bruke de svarte til delte retter, ble det sagt.

    IMG_5031.JPG


    Bird's nest på toppen av fisken, visstnok en delikatesse med svalespytt. Ikke helt min greie, men when in Rome osv

    IMG_5030.JPG
     
    Last edited: 11. nov 2015
    tommy777 liker dette
  14. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, Jeg spiste bare lunch i den italienske der oppe, men når de drar til med 115 HKD bare for vannglasset som kelneren helt uskyldig helte i når man satte seg ned, så aner man jo hvor det bærer. De hadde forresten både Whiskey & Tequila til rundt 7000 HKD pr glass på menyen, så anbefaler stødighet med pekefingeren på menyen under shot rundene :)
     
  15. hqc1974

    hqc1974 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Lurte på om det var noen som hadde noen oppdaterte hotellanbefalinger i Hong Kong eller hva som er lurt å gjøre. Etter å ha sett på tråden her virker det som Kowloon er bra plass å bo. Ser etter hotel 2 netter fra 20.-22 november. Reiser alene, så bra hotel med god beliggenhet er vesentlig. Er EBG, er det noen sted det kan brukes der? Ca. 1500 - 2000 pr natt er max av det som er villig til å betale. Er det noe å hente på å melde seg inn i noen andre hotelprogram for en best mulig deal? Lounge og utsikt hadde vært topp, men ønsker ikke å betale masse mer for å få det med. Takker for tilbakemeldinger.
     
  16. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan gikk du frem for å få matchet CCG til GHA Platinum? Må du først matche Thon sitt fordelsprogram og så videre til GHA? (mener å ha lest dette en plass)

    Jeg skal en tur til Hong Kong i mars neste år og ser at GHA har 3 gode hoteller der.
     
  17. hqc1974

    hqc1974 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Mulig dette kan være noe å prøve. Har aldri prøvd. Noen som har erfaringer med dette fra HK?
     
  18. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte bare e-post til GHA og spurte pent om match. Får ikke fordelene som jeg håpet, local experience uten å ha bodd minimum 10 netter. Så muligheten for oppgradering er jo tilstede om du velger å bo på et GHA hotell :)
     
  19. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Skal til Hong Kong nå i februar. Valget står for øyeblikket mellom Hyatt Regency Tsim Sha Tsui og Intercontinental Grand Stanford. Hva ville dere gått for?
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du ikke har status hos noen, sats på best pris. Begge er solide valg og ligger innen 5-10 gangavstand fra hverandre i TST. Hyatt er litt nyere og har litt bedre utsikt fra høyden
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden