Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det ser unektelig frekt ut!! :D
    Det er en Amex-kampanje som går frem til 31. mars hvor man får den 3. natten gratis ++
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fant kampanjen på FHR sidene til Amex. 4333 x 2 plus skatter og service charge på 10% som blir rundt 10K norske. Raten inkluderer alle FHR benefits, for er den spesifikke gaven på dette hotellet 100 daler på spa. Dog er full frokost selvsagt inkludert, samt garantert sen utsjekk og oppgradering.

    Harbor view room skal de ha 700 ekstra HKD for, noe som garantert er verdt det. Harbor view room er det nærmeste suite, så da blir oppgraderingen til suite etter min erfaring med FHR

    Høres for meg ut som en panser deal, jeg ville slått til på den.
     
    watchaddicted liker dette
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, virker som stjernedeal!! Jeg klarte ikke å søke opp ratene på nett, men måtte ta direkte kontakt med hotellet. Har du tilfeldigvis en link tilgjengelig? :)
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fant og kunne bestille via https://www.americanexpressfhr.com/

    Men for å ha tilgang må man ha Centurion eller ekte Amex Plat
     
    watchaddicted liker dette
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe.. Ja, er ikke helt der ennå, men sånn Eurobonus platinum gjør susen også ser det ut til. 8800 hk dollar plus taxes inkl. Frokost, 50 us dollar til bruk på hotellet samt oppgradering av rom ved tilgjengelighet :D
     
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Concierge-servicen til Amex var forøvrig også veldig hjelpsomme:)
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    watchaddicted liker dette
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Travellingalf liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Så det er ett Mandarin Oriental / Amex tilbud. Det forklarer alt.

    Ser at prisene har gått ned noen småkroner fra i går, 4900 x 2 for Harbor view. Her er det som er inkludert med FHR. Pengene du får å bruke er kun til spa, noe som er litt kjipt Screen Shot 2016-02-16 at 12.05.01 PM.png
     
    watchaddicted liker dette
  10. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper det er NOK som har styrket seg, men det går nok fort over etter BNP-tallene kom inn i dag.. da gikk Oslo børs fra p ca +2 % til - 1 på en times tid :D
     
    tommy777 liker dette
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har anbefaling på hvor man kan kjøpe litt raffe asiatiske kokkekniver i Hong Kong?

    Eventuelt om man kan få problemer i tollen om man har med en slik kniv inn i landet? Siste stopp på Asia-turen min er Hong Kong, så tenkte kanskje det var enklest å kjøpe den der
     
  12. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tro du skal kunne finne noe i Shanghai street. Masse butikker som selger kjøkkenutstyr der.
    http://www.discoverhongkong.com/eng...kets-and-shopping-streets/shanghai-street.jsp
     
    mathiasfe liker dette
  13. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har tips om hotell i Hong Kong som passer for familier, altså har plass til 2 voksne og 2 barn (6 og 9 år) på samme rom? Intercontinental som jeg har bodd på før har maks 3 per rom pga brannforskrifter, og det gjelder også veldig mange andre hoteller i Hong Kong. Skal være der fra 8.-14. oktober og har lite lyst å måtte bestille 2 rom. Fant et hotell i Mongkok området, Royal Plaza, noen som har noen erfaring med de? Er litt kjipt å ikke få poeng enten på IHG eller Hhonors, men er ikke helt bonusidiot som betaler alt for mye for poeng/status, bare nesten ;-)
     
  14. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Har fly HKG - ARN. Er diamant og flyr pluss/biz(søkt oppgradering).
    Ser jeg har tilgang på 3 lounger - Singapore, Thai og United.

    Hva bør jeg velge og hvorfor ? Hvilke er nærmest der hvor SAS vanligvis tar av fra ?
     
  15. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore er, i følge meg, den beste loungen. Mindre støy og bedre utvalg mat. Hos Thai/United er det åpent til resten av terminalen og dermed mer støy, men du får til gjengjeld mer utsikt.

    Som du ser på kartet, så ligger Singapore rett i begynnelsen av Terminal 1, så det er raskest å gå hit, du må da heller beregne litt lengre tid å gå til gaten. Jeg tror jeg hadde gate 28, 30 eller 32 når jeg reiste. Thai og United ligger et steinkast fra hverandre, så hvis du tar turen ut dit, kan du prøve begge, selv om begge har relativt lik servering.
     
    Anton80 liker dette
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore er nyest, ligger rett etter security, helt OK men ikke i verdensklasse. Tror SAS flyr ut fra området der United og Thai loungene ligger. De ligger rett ved hverandre.

    La meg si det sånn: Loungene er helt greie, men det er absolutt ingen grunn til å komme til flyplassen tidligere for å oppleve loungene.
     
  17. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. United loungen holder ok standard. Bedre enn de fleste domestic loungen til United.
     
  18. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hong Kong var den første "langturen" min med fly for snart 10 år siden og forsåvidt den livshendelsen som plantet reisefeberen i meg med medfølgende bonusfeber etter en tid. Etter å ha lest gjennom denne tråden fra A til Å skjønner jeg at snarest må tilbake. Jeg var "ung" og uerfaren den gang og ser at jeg sikkert vil få langt mer utbytte av en tur over i dag.

    Ser ikke ut som jeg har noen åpning før i Febuar, tenker onsdag til søndag og ser for meg et budsjett på ~2500/natt. Av alternativer som er nevnt her ser jeg at Kowloon Shangri-La, Hyatt Regency og IC Hong Kong kan passe budsjettet mitt, men Hotel ICON dukker stadig opp høyt på TripAdvisor og hotels.com. Noen som har vært der?
     
    Darkcho liker dette
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    @Fnate har vært der og for så vidt anbefalt hotellet om jeg ikke husker feil?
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden