Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde jo vært artig å teste First loungen i BKK også:)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Gjør det, den er fin, men når ikke FCT til knærne da.
     
  3. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Neida, men tenkte jo fly Lufthansa First ned via FRA hvis det er mulig. Så da får vi jo begge deler:)
     
    RoadKing liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Suveren ide. Vi (dvs jeg) ser på tilsvarende for vår reise. Ulempen er at vi skal videre fra BKK og ut. Så langt jeg kan se, så vil en eventuell reise via HKG/SIN innebære at vi kommer til BKK etter/omtrent samtidig med forbindelsen videre ut. Hvilket innebærer at vi ikke rekker connection og må ta en overnatting i BKK, og dermed 1 døgn tapt. Vet ikke helt om jeg får med meg Mrs Roadking på det...
    Hvis du finner en løsning, så si ifra! :)
     
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Bestemor hadde alltid ein masse visdomsord(tak). Eit av dei var "Det der skulle du ha tenkt på før". Og det skulle eg kanskje ha gjort, eg skal altso til Hong Kong om eit par veker og sjå om det er mulig å få seg ein paraply der sidan det gikk litt skeis både i London og Berlin forrige veke.

    Det eg burde ha tenkt på før er å bestille hotell, men det har ikkje blitt gjort endå. Sit no og ser etter losji på Expedia og siklar litt på Hotel ICON. Kjenner at det fristar litt med Club 36 og utsikt over hamna. Lounge og frokost inkludert passar også greit. 2 netter 6600 kr på Expedia, 6800 på ICON si nettside (men då med gratis transfer ved ankomst). Trur Viatrumf fristar meir enn å sitte fast i morgonrushet i timesvis i ein Tesla. Eller gjer transfer det verdt å droppe Viatrumf/Expedia?

    Og har eg sett meg blind på god omtale i denne tråden og artikkelen @Fnate skreiv om hotellet slik at eg går glipp av betre tilbud? Ser fleire fem-stjerners med lavare pris på Expedia for desse to dagane (4.-6.des), men utan lounge og frokost.

    Er det nokon som sit på gode råd dei vil dele?
     
  6. Bragemann

    Bragemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Bodde på ICON i 2011 mener det da var ganske nytt og ikke tvil om at det er ett knallbra hotell, bra service og bra mat i lounge og til frokost
    Bodde 3 netter i clubroom og betalte da rundt 4000 Nok ,
    Sjekket på nytt året etter og da hadde prisene steget kraftig ( antagelig pga mye skryt på tripadvisor) så valgte i stedet Golden Mile Holiday Inn
    Hadde Club Room der også ikke like bra utsikt fra rom, men bra mat og kjempesentralt samt outstanding service til hyggelig pris

    Utsikt fra Lounge på ICON


    _DSC0152.JPG
     
    NoLimit and Stuttfeiten like this.
  7. Tweety

    Tweety Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Bodde på Icon i mai, Club 36 rom med utsikt over kanalen. Supert hotel, bittelitt usentralt, men gratis shuttle til TST. Meget bra frokost. Hadde Tesla-transfer begge veier, svært effektivt.
     
    Stuttfeiten liker dette
  8. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Da kommer du kanskje med samme flyet som jeg drar hjem fra HKG med? Jeg reiser hjem 4. desember med SK :)
     
    Shyneno liker dette
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Meget mulig :) Landar med SK963 på søndag morgon.

    Har eg loungetilgang ved ankomst i Hong Kong? Thai, Plaza Premium? Eller gjeld dette kun SAS-lounger?
     
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderer å grave litt dypt i lommen når jeg skal til HKG i mars. Har noen her inne erfaringer fra The Pen vs. The Upper House?
     
  11. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Av og til blir man stilt overfor noen tøffe valg her i livet :D

    Introducing, in the red corner: the grande dame of the far east, The Pen.
    vs
    in the blue corner, the challenger: The Upper House.

    Noe slikt hadde det hørt ut hvis det var fight night. Ingen tvil om at UH er utfordreren her i denne tungvektskampen.

    Nå har ikke jeg bodd på UH, bare på The Pen, men hadde gleden av å være i bar/restauranten deres "Cafe gray deluxe" under årsmøtet i HK for noen uker siden. Hvis service i denne restauranten er noe å gå etter, og det tror jeg det er, så vinner The Pen i første runde. Med historie tilbake til 1920, så sitter det i veggene.

    Men, UH har nok større rom og enda bedre utsikt selv om dette sikkert avhenger av romkategori hos begge. Teknologisk vil jeg tro UH fremstår meget hardtslående, men The Pen slår godt tilbake etter oppgraderinger nylig.

    Beliggenhet: Kowloon (Pen) vs Central(UH), hva er viktig for deg? Jeg foretrekker Kowloon

    Klientell: Er nok en viss forskjell her. Ser for meg at UH er mer ungdommelig og hipt, uten at det betyr at The Pen er blått hår og cruisebåt.

    Svømmebasseng og andre fasiliteter: The Pen

    Ankomst med helikopter: Kun The Pen, så hvis det er viktig har du ikke noe valg.

    And the winner is....

    phk-rr-arrival-1074.jpg
     
    Last edited: 08. des 2016
    lMartin, FFlyer, KRS and 7 others like this.
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Meget høgt nivå på vurderingen. Skal være 5 dager i HKG så blir nok mer som en avslutning på turen (les: 1 natt). Har enn så lenge booket Hyatt Regency i TST, menneh når man først er på tur og alt det derre der :D
     
    Shyneno and Stuttfeiten like this.
  13. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har bodd på Royal Garden? Er det greit? Ser fint ut av det jeg kan lese på nett, men er mistenkelig billig sammenlignet med andre hotell i samme omrade/klasse. Er det evt. verdt å betale ekstra for Crown Club?
     
  14. matsdanielsen

    matsdanielsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen som har tatt båten direkte fra flyplassen i HKG til Macau? Ser at det står kun for transit-passasjerer, betyr det at det er bare å gå til en ferjeterminal i stedet for immigration? Er det mulig i såfall å reise tilbake noen dager senere til HKG for å ha noen netter der?
     
  15. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tenkt til å prøve å ta båten rett fra terminal i mars.
     
  16. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke tatt ferga direkte fra flyplassen, kun fra HK island, så kan kun besvare om du kan reise greit tilbake til Hong Kong. Når du kommer tilbake med ferga fra Macau til Hong Kong fyller du enkelt og greit ut samme landing card som du fikk på flyet ned til HKG. Var totalt smertefritt både å reise til Macau og tilbake igjen. Får ny, liten papirlapp med nye 90 dagers adgang til Hong Kong :)
     
  17. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Båten fra flyplassen til Macau er helt strålende den.

    Egen transferdesk der de også sørger for at bagasjen din kommer med.

    Eneste minus er om du kommer med SK, første båt går ikke før rundt kl 12 så kan bli mange timer å vente! Da lettere å ta flytog og båt fra byen.

    Kim
     
    Insomnia4u liker dette
  18. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,354
    Bonuspoeng:
    113
    Tips hvis du skaffer deg et Octopus-kort for MTR (t-banen). Fyll på med ekstra penger og bruk det til å skaffe deg rabatt andre steder (bl.a. banen opp til Victoria peak) og til å betale raskere i kiosker.

    Har dog ikke funnet noe sted der man kan fylle på kortet fra kredittkort. Automatene her vil ha cash.. Mulig det kan gjøres samtidig med at man kjøper kortet på flyplassen. Visste ikke det da, så spurte ikke.
     
    nissen liker dette
  19. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noe bra utendørs basseng på dette Shangri-la?

    Er det noen anbefalinger for hotell med stort bassengområde? Gjerne også tillater barn i loungen hele åpningstiden også. Basseng egentlig vimtigere enn sentralt.
     
  20. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Synes det var veldig bra på Cordis. Basseng på taket som hadde bra størrelse. Tror ikke det er noe problem med barn i loungen der men du bør nesten spørre. Var rolig forhold i loungen. Skal bo her hvis jeg drar tilvake til HK
     

Del denne siden