Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    På flyplassen tidlig om morgenen er det stille og rolig i United loungen, de har egentlig alt du trenger ...
    "Alle" SAS passasjerene går jo til Thai loungen .....
     
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Vi tenkte oss muligens på en liten svipptur til HKG med 1 overnatting og First t/r.. Hvilke hotell bør vi velge hvis vi vil bruke ca 5000.- for en natt?

    Ser at toppene er:
    The Peninsula (som jeg får gåsehud av promofilmen til)
    Ritz-Carlton
    Mandarin Oriental
    The Langham
    The Upper House
     
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    er vel the pen som gjelder :)
     
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 07. sept 2016
    Shyneno and elgaaen like this.
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    og på grunn av deres reisebrev blir julebordet i 2manns konsernet forhåpentligvis en blåkopi:)
     
    Satyv and CrotchRocket like this.
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter her på Eplehuset med gratis wi-fi og noen erfaringer rikere i dag. Fin overfart i dag, men med alt for mye bespisning og ikke minst drikke. Fikk ikke roen til å sove på flyet så trasker nå rundt med søvnige øyne og gjesper.
    Erfaring 1, passkontroll gikk som smurt uten et eneste ord. 2 hotel shuttlen venter ikke mer en 2sec før han kjører så måtte stå over de to første rundene. 3 Kowloon stasjonen er ingen plass å spankulere fra. Den er nemmelig omringet av boligblokker som gjør at man ikke kommer gjennom, så da drar man rett til turistfellene og setter seg på big buss. 4 når du reiser kollektivt( Big buss) så må man regne med å bli våt på beina. Oppsiden er at det blir et eksotisk fossefall i trappen. 5 det finnes tre dame toalett per herre toalett på kjøpesenterene, hvertfall når man må sykt på do. 6. Når det bøtter ned så er man ikke like tøff i skinnjakke, og skulle heller ønske seg en paraply. Snart vanker noen timer søvn på hotellet før returen på søndag i pluss venter på meg. Det blir ikke like mye mat som i biz, men skal ta for meg rikelig i loungen på morgningen.
     
    Last edited: 10. sept 2016
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir endelig nok mat og drikke i Plus også, sørg også for å få deg en deilig frokost i United loungen ...det er lite folk der tidlig om morgenen ...
     
    Fredrik81 liker dette
  8. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk du svar på denne? Hva gikk du for? Sitter å lurer på det samme...
     
  9. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, men har bestilt Holiday Inn Golden Mile i Tsim Sha Tsui området, virker som et veldig greit familiehotell hvor ungene også spiser gratis. Får IHG Spire rett før denne turen, så er spent på om vi vil få noe ekstra :)
     
  10. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, vurderte du royal plaza nærmere? Greie fasiliteter der, ser det ut til.
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter akkurat nå å trykker truten full av herligheter på United loungen. 90min til boarding. Glemte å nevne hvor fascinerende det var å se alle stillasene av bambus, og det så ikke ut som det var noe begrensninger på høyde eller bredde på disse konstruksjonene. Til tider var det rimelig smale veier og på toppen av big buss så følte jeg meg ikke helt trygg mellom gamle skyskrapere med aircondionanlegg og mye annet rart hengende på utsiden som tilsynelatende kunne falle ned når som helst.
     
    Last edited: 11. sept 2016
    Misterix and CrotchRocket like this.
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det jammen meg min tur til å ryke på en tur til Hong Kong. Konkluderte etter de første to postene at Tsim Sha Tsui var et bra område å bo i -- så fant meg et prima hostell til 250 kr natten. Da har jeg mye penger igjen til mat og drikke. Har planer om noen billige Michelinstjerner kombinert med noen skikkelige buler av noen utesteder.

    Hva annet er det lurt å rote seg bort i?
     
    Upsaker and Stuttfeiten like this.
  13. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    N1 Coffee & CO hvis du er kaffetørst eller frokostsulten :)
     
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Nydelig - kaffetørst er jeg ofte! Ser ut til å være veldig krabbevennlig avstand; helt perfekt.
     
    mhsalv liker dette
  15. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Blei en ukes tur i februar på hele fam. Noen som kan anbefale et hotell, rimelig men godt nok i massevis for 2v og 2b?
     
  16. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
  17. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Tror dere det er størt sjans for LH First til HKH i November eller Desember? Tenker kun en helg!
    Og hva er muligheten for å finne LH First ned og Thai First via Bangkok hjem?
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fant mange muligheter med LH F i desember ifjor, men jeg hadde ikke sett noe på det i november, så jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt det er flere eller ikke.
    På generelt grunnlag, vil jeg tro at det er mer tilgjengelighet i F på høytidsdagene under forventning om at de som betaler, ikke er interessert i å reise da.
    Merk at LH ikke har F på BKK, men du tenker kanskje å ta LH F via HKG/SIN til BKK?
     
  19. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ok takk!

    Tenkte kanskje se om vi kunne fly Osl-Fra-Hkg også Hkg-BKK- også et eller annet på vei til Oslo. Thai flyr vel fra HGK-BKK-LHR eller noe??
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør de. Mange avganger mellom HKG og BKK.
     

Del denne siden