Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for oppklaringen :) ingen status hos noen av dem. Blir nok å gå for Intercontinental da dette ligger en del under Hyatt på pris.
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på Hyatt Regency i november, topp hotell. Anbefales :)
     
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til at det blir Intercontinental denne gangen, ligger en del lavere enn hyatt i pris. Får spare Hyatt til neste gang :)
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med Sheraton Hotel & Towers? Fikk en grei pris i April og slo til, men ser at det ikke er nevnt her.
     
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ville du anbefalt å kjøpe Ihg status til 200 usd? Er dette en solid status som gir sikre perks? Eller er det like greit å gå gjennom eks hotell.com.
     
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Godtfolk!!

    Jeg og fruen reiser til Hong Kong på en liten weekend-tur i slutten av mars med bizz-tilbudet SAS hadde gående nå og lurer veldig på hotell.
    Er det noen her som har bodd på Cordis at Langham Place?
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Du må vel nesten vurdere hvor mange netter du skal overnatte. Eks 4 netter gir et påslag til USD 50 - ca NOK 230.
    jeg har opplevd at Gold Ambassador status har gitt room-upgrade, men ingen lounge tilgang, i tillegg får du en gratis weekend overnatting, som jeg har hatt store problemer med å få brukt, da den i disse dager må bookes på egen web-adresse, og ikke følger standard tilgjengelighet på hotellet.
     
    MadsVaHa liker dette
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for oppklaringen.
    Droppa hele statusen, la noen ekstra kroner i rommet. Kommer ikke til å bo alt for mye på eiendommene til Ic det neste året.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Når du kjøper ambassadør status, får du jo en gratis weekendnatt som ofte er verdt mer enn de 200 dalene du betaler, så det er etter min mening verdt det. Jeg har aldri hatt noen problem med å bruke denne og har hatt en meget god ROI i SAN Fran og Monterey, to panser IC eiendommer, så ymmv
     
    MadsVaHa liker dette
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Litt småslitt, meget bra beliggenhet, ligger rett ved IC HK og Peninsula, men veldig få rom med utsikt, så betal de dalerne ekstra de vil ha for det. Uten status har jeg ikke noe problem

    Mitt problem med eiendommen er dårlig SPG recognition, elendige oppgraderinger og man får ikke tilgang til Towersloungen, som er den ordentlige loungen, som Plat.
     
    mathiasfe liker dette
  11. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Trenger tips til et hotell i Hong Kong som ligger bra til for en turist. Og hvor man ikke sprenger banken. La oss si maks 10 000,- for tre netter.
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Kan på det sterkeste anbefale Shangri-La på "fast-landet", sentralt både til Star Ferries, markeder og MRT
     
    Storg liker dette
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk Hong Kong tråden er på forumet, ligger en haug med tips og anbefalinger der.
     
    Storg liker dette
  14. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    InterContinental ved vannet har jo også genial beliggenhet :)
     
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    For 10.000 får du mye bra i Hong Kong. Hyatt TST bruker vanligvis å ligge på rundt 1600 HKD natten, så det vil si 5500-6000 norske for 3 dager. Solid eiendom som er lett å like med god beliggenhet, store rom og moderne.
     
  16. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjøpte ambassador status i fjor høst og har blitt oppgradert hver eneste gang, junior suite i Boston, suite i Dublin, flott utsiktsrom i Hong Kong og større rom i New York. Har nå booket på begge IC i Miami i påsken, booket med club lounge, spent på om vi blir oppgradert til større rom. Har ikke fått brukt weekend natten enda. Men selv uten den så har statusen vært vel verdt pengene, og er ikke tvil om at jeg skal videreføre dette.
     
    Baldrick liker dette
  17. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm. Kanskje jeg må investere dollarene mine likevel. IC kan bli veldig aktuelt i framtiden med en slik oppgraderingsrate.
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at gratisnatten krever en kupong som kommer i posten etter noen uker..
     
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Godtfolk! Drister meg til å legge til denne, men den hører kanskje inn under en av HongKong-tråden:rolleyes::eek:

    Har utfordringer med å velge hotell i Hongkong. Det er så mye å velge mellom:D Håper derfor at det er noen erfarne Hongkongere her inne som kan bidra med gode tips.
    Budsjettet er maks. 10.000,- norske riksdaler for 3 netter, 26-29 mars, og to personer.
    Høyt oppe og utsikt mot øyen hadde vært optimalt.

    Har funnet tre høyaktuelle kandidater:

    Cordis at Langham Place
    Mandarin Oriental Hong Kong (god pris, ca. 8 k inkl. frokost gjennom Amex)
    Hotel ICON

    Hel konge med andre forslag også!! :)
     
    paboee liker dette
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nå ligger Mandarin Oriental Hong Kong ikke på Kowloon siden, ligger på øya og har begrenset utsikt mot Kowloon.

    Når det er sagt, er det ett fantastisk hotell, så dersom du har fått 3 netter der for 8K, hadde jeg slått til umiddelbart. Det laveste jeg fant var rundt 14K HKD for dine datoer eks taxes/fees
     
    watchaddicted liker dette

Del denne siden