Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du er fra og bor i Lillestrøm. Nuff said ;)
     
    Jørgen and Fnate like this.
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Her lukter det litt svett "fæsk".
    Deg gjør det også på Star Ferry,
    Er du så hæstkuk-kjip at du kjører "lower-deck" lukter det nesten som "hjemme" - i Harstad,

    Jeg liker veldig godt Shangri-La, Kowloon.
    Her treffer man alltid mennesker i samme båt.
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Det er stambalja. Det er der jeg tenker når du får en pustepause etter å ha sjanglet ut av døra om morran
     
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Noen med erfaring fra Best Western? Et sted for folk med pli?
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd der, og bpr gjerne der igjen. Fant en grei oppgradering til club-room - det var helt fett, med fin utsikt over byen. Tror resepsjonen for club var i 20-et-eller-annet så lite gatestøy :D

    [​IMG]

    Bilde fra en kort hvilepause i loungen
     
  6. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Vil man ha en rimelig pris og supersentralt i Kowloon anbefaler jeg Holiday Inn Golden Mile, enden av Nathan, like ved Peking street. 5-10 min til Canton Rd og Harbour View shopping. Mens man venter på fruentimmer ekte US BLT Burger og Guinness Pints. ( litt stiv pris HKG 62 ), 4. etasje midt i bygget . ...Selvfølgelig gåavstand til Ferjehavna.

    Helt ok++ , HKG 230 lounge pr pax med frokost ( bra med det viktigste for meg, eggkokk, alt jeg spiser ) . Ut av privat lomme, ta dette. Ikke kast bort penger ...Tenk hva en sparer for å slippe å titte ut av 90+ etasjer med hodepine og dobbelt ferjehavn foran deg.o_O:confused:. Loungen er i kjelleren så du risikerer å se nesten klart.

    Drikkervarer hele dagen med ok vin, men sprit kun 18-20. I resepsjonen Rimowa sjappe med 4 hjul Titanium cabin til vel NOK 11.000:eek:
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hei Fnatus! Ser ut til at det blir Hong Kong på meg, to netter på nyåret (disclaimer; har ikke sjekka hvordan gradestokken pleier å se ut i Hong Kong på den tiden, men satser på at det skal gå finfint. Man har da KLÆR)
    Jeg har jo Hotels.com som mitt "faste" bonusprogram nå for tiden, men der tror jeg ikke man får bestilt club room. Ser i allefall ikke slik ut på oversikten deres.

    Kan få booket et non-refundable deluxe room (uten utsikt - man ser inn på bøttekottet eller noe sånt, antar jeg?) til 2182 norske kroner. Hva er eventuelt prisdiff'en opp til club?

    Tenker forøvrig en natt i Kowloon og så siste natta på flyplasshotell, siden Arlanda Express går klokken 09 på morrakvisten. Så er forsåvidt villig til å spøtte i litt penger i den ene natta, og så heller kjøre litt rimeligere siste natta.
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Halla...
    De heter ikke Club, men Horizon. Kanskje du finner det da?
    Ellers kan du ratt kjøpe access for en fee. Prisen der er helt ok. Du ser nok ut i mot inngangen tenker jeg. Har hatt det selv. Helt ok.
     
    Cecilie liker dette
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Prisen ser helt super ut. Jeg bodde der i juli, og betalte ca TNOK 4 for en suite på 20 etasje, som var del av Horizon Club. Et sted hvor det ble veldig god gang hver eneste kveld vi var der (4 kvelder og ca 16 G&Ts)....
     
    RoadKing and Cecilie like this.
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Er usikker på Shangrila, eneste gangen jeg havna der, var på midten av 90 tallet da SAS reisebyrå (that's right) sendte meg til Taiwan, med papirbillett må vite der de min "er du sikker?" ble bryskt avfeid og damen hardt påsto at jeg ikke trengte visum. Vel, ved ankomst til Taiwan, ble jeg deportert til Hong Kong og satt opp på akkurat Shangrila. Fint hotell på den tiden kan jeg huske ;)

    Anyways, Marriott SkyCity er eneste hotellet som ligger nært flyplassen og har gratis shuttle. Litt kronglete å finne av/påstigning, men helt kurrant. Bodde der i våres og det var mer enn kurrant, ble positivt overrasket. Ble oppgradert til en suite med separat soverom. Trist lounge, men meget god frokost inkludert. Betalte 900 HKG mener jeg det var.

    Det skal sies at det å komme seg til flyplassen fra Kowloon er en smal sak, så det er ikke mange minuttene mer du får på øyet kontra å bo ved flyplassen.

    Når det gjelder hotell i Hong Kong, har jeg nylig erfaring fra følgende hotell i tillegg

    Hyatt Regency TST, bodd en gang de siste 3 årene. Helt kurrant standard, ikke noe spektakulært, men nytt og bra. God beliggenhet. God lounge, men begrenset tilbud og åpningstid

    Grand Hyatt, mer fancy, ligger på øya. Meget bra hotell, men det finnes mye bedre greier i byen til samme pris. loungen har også kuttet i tilbudet, men bedre enn TST. Review fra ett opphold jeg hadde med fruen: http://magicofmiles.boardingarea.com/2014/03/12/hotel-review-grand-hyatt-hong-kong/

    Ritz Carlton Hong Kong. Meget bra beliggenhet ifm flytoget, ligger oppå stasjonen. Verdens høyeste hotell og meget bra standard. Men det er liksom litt plastikk og .. kinesisk in lack of better words. Ble oppgradert til en meget bra suite og fikk loungeaccess. Mye hvassere enn hva Hyatt byr på i byen

    W Hong Kong. Ligger rett ved Ritz og også på toppen av flytogstasjonen, kanskje nærmere. Fantastisk service og fresht.
     
    Cecilie liker dette
  11. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hva tilbys i de ulike loungene? Noen som kan anbefale et hotell med bra lounge
    Skal på helgetur med pappa i november og han er ikke så god til beins, så tenker det blir litt tid på hotellet.
    Er forøvrig CCG og søkt statusmatch til hyatt og Shangri-la venter på svar.. Aner ikke om mulighetene er der.
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Du må gjerne holde oss oppdatert på hvordan dette går.
     
  13. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Håper du får igjennom Shangri-la, det hadde passet ypperlig med min planlagte bestilling i Hong Kong.
     
  14. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Skal oppdatere så snart jeg får svar ;)
     
  15. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor fant du denne oppgraderingen? Pris? og hvilket tilbud hadde de i loungen?
     
    Last edited: 23. sept 2015
  16. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Skal man først til den delen av verden er et vaskekte måltid dim sum på sin plass, kul opplevelse og spennende mat. Tim Ho Wan, som nevnt av Tommy, skal visstnok være verdens billigste restaurant med Michelin-stjerne og har restaurant på både Kowloon og Island. Ellers har min absolutte dim sum favoritt, Din Tai Fung, fire restauranter i byen. De har også fått stjerne av Michelin og prisnivået er absolutt innafor.
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Pullman ligger på øya ;) Den blå linjen er ferge. Taxi fra flyplassen til hotellet ditt er ca. 350 HKD eller 375 kroner. Flytoget går kun fra Hong Kong Station på øya, så du må ta banen dit først.
     
    SASlovah4evah liker dette
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke noe særlig kos akkurat der, for å si det sånn. Kryss rett over sundet om du kan
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo også dra noen få kvartaler lenger vest, ikke noe must å bo på Kowloon siden
     
    SASlovah4evah liker dette
  20. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hyatt matchet ikke noe lengre...:mad: GHA matchet CCG til platinum, har ikke fått svar fra shangri-la.
     

Del denne siden