Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18

    Attached Files:

    Schlandy and Travellingalf like this.
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjorde det samtidig som jeg kjøpte det på flyplassen. Man bare sier hvor mye en vil fylle på, og betaler med kredittkort.
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Fruen og underskrevne reiser til Hong Kong nyttårshelgen i år, men jeg sliter med å finne hotell til fornuftige priser..
    Harbour Grand Hong Kong (https://www.tripadvisor.com/Hotel_R...eviews-Harbour_Grand_Hong_Kong-Hong_Kong.html) virker OK og her får vi et Club rom med utsikt mot havnen samt Central til ca. 2500 per natt inkl skatter. Ligger på øyen, men et stykke unna Central østover og er ikke førstevalget for å si det slik..
    Bør jeg sjanse på å vente, eller bør jeg ta det beste som er tilgjengelig nå!? o_O:rolleyes:
     
  4. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Vi drar til Hong Kong 10-17 oktober og bor på Cordis. Mener å huske vi leste gode anbefalinger om hotellet i denne tråden, men er så lenge siden sist jeg leste gjennom tråden at jeg må få gjort det igjen. Takk for bump og påninnelse :)
     
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd på Cordis selv, det er helt knall. Jeg vurderte å booke der, men var for sen på avtrekkeren, prisene har steget en del kan man si..
    Hvis dere er førstegangsreisende til HK er Cordis et veldig bra utgangspunkt med et kult nabolag. Hotellet tilbyr guidet tur som er gratis (tips må påregnes) og kjekk. Studiorom som vender mot øyen har en fantastisk utsikt hvis man kommer seg opp i etasjene. Studiorommene som er Club rom er på de øverste etasjene! God tur:)
     
  6. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har et (club) deluxe dobbeltrom, satser på at det blir nærmere toppen :) Førstereis ja, så forsøker å finne ut av hva vi skal gjøre under oppholdet. Jeg fikk tips om å følge @explore_hongkong på Instsgram, hsr fått noen gode tips derifra.
     
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Digger HK, topper NYC som vi og har vært en rekke ganger. Ikke uten grunn at HK kalles Asias NYC:p
    Dere får et flott opphold på Cordis, ingen tvil om det! Delux-rommene gir utsikt enten vest- eller østover med utsikt over havnen eller Kowlon henholdsvis. Hvis dere kan oppgradere til Studio ved innsjekk er det verdt noen kroner for utsikten alene (må vende mot øyen).
    En ny by oppdages jo best på egenhånd, men om jeg skal komme med er spesifikt tips må det bli Wooloomooloo. Biff og cocktailrestaurant med fantastisk utsikt mot øyen!!
    FA2F4F94-7A55-49AC-9628-CE7D31F3D416.jpeg
     
  8. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Godt tips, skal prøve å huske på det ved sjekkinn. Jeg måtte inn og sjekke pris for studiorom nå og ser at prisene er endel lavere for både deluxe og studiorom - ca 3-4k for 5dagers opphold. Vi fikk riktignok lounge-access til vår bestilling mens det ikke står noe om dette på noen av romkategoriene nå.
    Har også notert meg Wooloomooloo :)
     
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mye bør vi fylle et MTR kort med forresten? For et 5dagers opphold. Og er det lett å etterfylle det med kredittkort?
     
  10. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Vi leverte inn våre på en servicedesk på flyplassen. Da får man tilbake pengene minus et lite gebyr.

    Legg inn $500 så burde dere ha et bra utgangspunkt. Kortet kan også brukes til å betale på kiosker, fjellbanen (så slipper dere køen) etc.
     
    TigerTravel and DanH like this.
  11. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Vi tok buss A21 fra flyplassen til Cordis. Billig og stopper på andre siden av Langham Place. Må gå ned MTM-inngangen for å krysse gaten. Tror det var $33 for turen tidligere i år. Tok vel 30-40 minutter. Bussen tok forresten bare nøyaktig sum hvis man betalte cash. Best å ordne seg MTR-kort (Octopus) på flyplassen. De selger Octopus-kort på hotellet hvis dere gjør det enkelt å hopper i en drosje. Tror de kun har kort som er "pre-loaded" med 200HKD. Settes på rommet - så sånn sett så kan det betales med kort.
     
    DanH and TigerTravel like this.
  12. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Uten Club Lounge access er det en del rimeligere. Club Lounge-rommene ligger i de høyeste etasjene så vil du være garantert god utsikt er det bare å beholde det:)
     
    DanH liker dette
  13. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Undertegnede og samboeren vurderer å legge årets vinterferie i februar til Hong Kong. Vi har 14 dager til disposisjon. Blir det for lenge å være 14 dager i Hong Kong hvis man aldri har vært der før?

    Satser på å klemme inn litt soling og avslapning også mens vi er der :)
     
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    14 dager kan fort bli i lengste laget. Hong Kong ligger sentralt plasser i forhold til andre flotte destinasjoner. Disse kan man komme seg til for en rimelig penge. Vietnam er flott for soling og avslapping :)
     
    NoLimit liker dette
  15. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du hater penger vil jeg tro et par dager i Macao kan være kult :cool:
     
    NoLimit and watchaddicted like this.
  16. phithor

    phithor Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Da fikk jeg bestilt reise til Hong Kong på mandag med LH via Frankfurt og retur med Swiss, begge i C med *A CT. Lite spennende for mange her kanskje men nye for meg.

    Vet noen av dere om det er mulig for oss nordmenn å få Shenzhen EZ visa på grensen nå? Undersøkt litt og det virket vanskelig tidligere, men nå som ting skal ha blitt normalisert håper jeg det kan gå?
     
    Last edited: 29. sept 2017
    Eddie47 and watchaddicted like this.
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Det kunne jeg også tenkt meg å vite mer om:):rolleyes:
     
  18. phithor

    phithor Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg drar uansett til grensen onsdag morgen HK time for å teste :)
     
    watchaddicted liker dette
  19. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
  20. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Tror ikke det er noe problem. Fikk det enkelt høsten 2015. Hvis jeg ikke husker feil var eneste forskjellen litt høyere pris for nordmenn(?) Pass bare på å få fylt inn alle papirene i riktig rekkefølge
     
    phithor liker dette

Del denne siden