Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,519
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått vite (av blant annet @seppma) at det foregår massiv byggevirksomhet rundt Intercontinental Hong Kong.

    Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om det fortsatt er byggearbeider der? Og om det er plagsom når man bor på IC? (Har lest en del reviews om at blant annet bassenget er kjipt med all støyen og stygg utsikt.) Jeg har nå en Junior Deluxe-suite på IC. Dersom disse garantert er med utsikt mot havnen blir vi kanskje mindre plaget av byggingen på baksiden?

    Dersom jeg skal bytte til et annet hotell (skal reise midt i september), er det noen som har gode tips? Som skrevet lenger opp i tråden må det ligger på under 15k for 3 netter (16. til 19. september).
    Jeg har aldri vært i Hong Kong før, så jeg vet ikke om man bør bo på øya eller Kowloon? Hvor er det mest spennende å finne på? Og god mat?
     
  2. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Vi bodde på Hotel ICON, fantastisk hotell med veldig bra beliggenhet på Kowloon. Hotellet var veldig moderne, supert renhold, takterrasse med basseng og solsenger samt en bra frokostbuffe hvis du er glad i asiatisk :)
     
    holmen liker dette
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,031
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    Masse bygging fortsatt
     
  4. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tok sjansen på V&F tilbud og tar meg en tur til HKG for første gangen.

    Hva anbefales av overnatting for å samle mest mulig EBB uten å gå personlig konkurs?
     
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Expedia via viatrumf.no - Alle prisklasser! ;)

    Du må nok spesifisere budsjett! Og det finnes tråder om dette allerede..
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,461
    Likes mottatt:
    5,612
    Bonuspoeng:
    183
    Unngå alt som heter "Guest house". :) Kommer litt an på når du skal dit og hvor du har tenkt å bo, men mine personlige erfaringer er 7-800 kr. og oppover pr. natt.

    Kommer an på hvor god tid du har og hva du vil se, men Kowloon-området langs Nathan Road kan være et mulig/godt alternativ. Flybussen A21 kjører langs Nathan Road flere ganger i timen som kan være en fordel for mange.
     
  7. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Vi bodde tre netter på Marco Polo Prince nå i april. Oppgraderte til suite med award fra GHA(Thon). Fikk da tilgang til lounge og synes dette hotellet var mye for pengene. Ikke noe råflott å dyrt, men veldig bra og ikke minst sentralt da det ligger rett ved terminalen til Turbojet om en vil til Maccau, og bare et par steinkast fra Star Ferry Terminal. En av våre beste middags opplevelser ever hadde vi på Tin Lung Heen oppe i RC(book bord i god tid!). Viktig å legge inn en times besøk i Ozone Bar på toppen av RC først, med fantastisk utsikt! Ellers er Octopus Card et must, og bør kjøpes på flyplassen som flere her anbefaler. Om en er matglad så er en mat tur med Hong Kong Foodie kjempebra.
     
    Klubba, fly4fun and Origo like this.
  8. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Om dere bor på Marco Polo og har Black-award liggende, kan de benyttes til flere ting. Hadde helikopter-sightseeing og limo til flyplass...
    (Limo inkluderte også en flaske champis på rommet)
    6924618E-DB1C-4CE5-B8A5-8EE5CC8BC62C.jpeg 7687365A-AE18-41C5-94E9-EC512F73A27A.jpeg
     
  9. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det stemmer, og takk for tipset;) Hadde to Black award så ble både limo og suite på oss:D Champis kom det også ja, og med tidlig SK ankommst så fikk den sin virkning:)
     
    Origo liker dette
  10. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    fant ingen bedre tråd... Noen vet om hvilke bra lounger man har tilgang til i SAS Business(SK C?) på HKG?
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Singapore, Thai og United. Førstnevnte har fine dusjer og noe bedre drikkeutvalg. Men ingen vinduer. Det virker likevel som de fleste liker den best. Jeg foretrekker Thai sin.
     
  12. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Noe av det viktigste for meg i en lounge er å komme seg ut av ståk og skrål i selve terminalen, så på HKG synes jeg definitivt SQ loungen var den beste. Både United og Thai sine lounger er åpne, og man hører alt som skjer i terminalen under, inkludert alle announcements.
     
    mathiasfe and Edvard like this.
  13. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar begge to, endte opp i Thai, har bare en liten time før boarding og bobler.
    Får prøve SQ og United sin neste gang når jeg har mer tid på HKG
     
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Ser poenget :) Jeg bruker støydempende hodetelefoner, derfor foretrekker jeg den lyse åpne løsningen og utsikten til flyplassen.
     
    Mbj and Shyneno like this.
  15. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Har kun en langhelg som «erfaring», og smak og behag er jo så forskjellig. Jeg bodde på øya i et nokså moderat priset hotell, men syntes det var grei pris/standard ratio. Hvis dere likevel skal på «The Peak», (og det skal dere vel) :), er det en restaurant i Peak-bygningen som serverer mat i tradisjon fra HKG’s japanske periode. Alt jeg fikk var svært velsmakende. Ellers kan du kanskje søke på restauranter som har godt ry på dim sum.
     
    Shyneno liker dette
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Edvard liker dette
  18. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Har dere noe inntrykk av hva slags oppgradering de gir til Black om en ikke har en award? Andre fordelere? Gir de utsjekk til 18.00? Alle de tre Marco Polohotellene er jo like stivt priset som JW Mariott, Conrad og Shangri-la på øya.
     
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  20. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Var sikker på at jeg så en billighotelltråd for HKG her på forumet hinn dagen, men finner den ikke igjen nå. Er ute etter en grei plass å sove i HKG i februar (21-26.) Vurderer å vente til BF og håpe det er noe tilbud da. Er i utgangspunktet bare ute etter en ok plass å sove (men ikke hostel) og har forstått det slik at Kowloon er the place to be... Noen som har anbefalninger til max 800 kr natten? Jo billigere, jo bedre, men alenerom og bør være et rent hotell (så enkelte ganske billige hoteller hadde problemer med insekter). Lite rom gjør ingenting. Bør være relativt nært til ting, så ikke langt uti gok.
     

Del denne siden