Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av Helikopter, 15. sept 2013.

  1. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Venner av meg (fra Norge) kom ikke inn fordi de hadde splitter nye pass(!!).. Det var i hvert fall den offisielle grunnen.:confused:o_O

    Hvis du ikke har det, tipper jeg det går veldig greit! :)
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Når?
    I fjor var de veldig opphengt i om man hadde vært i Tyrkia..
     
  3. phithor

    phithor Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Fant en guide hvor det stod ta gjerne med gamle pass om du har nytt! Mitt er 18 mnd gammelt, det holder kanskje? Stod også at prisen skal speile hva det koster i hjemlandet, som er 600kr vel. Ish 500rmb
     
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Skjedde for under 1 måned siden..
     
  5. phithor

    phithor Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Da kan jeg bekrefte at det gikk som smurt å få Shenzhen EZ visa på grensen mellom Kina og Hongkong på Lo Wu.

    Tok toget til Lo Wu Station og gå igjennom HK immigration. I HK immigration så betyr Mainland Visitor at man har kinesisk pass etter hva jeg forstod, så da skulle man gå på Not Mainland Visitor o_O.
    I "avgangshallen" står det et stort blått skilt med Port Visa på.
    port_visa.png
    Gå opp rulletrappen, fyll ut skjemaet som ligger utenfor rommet.
    IMG_20171004_131136 (Large).jpg
    IMG_20171004_131144 (Large).jpg
    IMG_20171004_131202 (Large).jpg
    IMG_20171004_131149 (Large).jpg
    port_visa_form (Large).png
    Ta en kølapp, så blir man kalt opp etter hvert.
    IMG_20171004_125906 (Large).jpg
    IMG_20171004_125911 (Large).jpg
    Tok ca 20-30 min, og kostet kun 168 Rmb som alle vanlige land.
    De tok både Visa og Mastercard.
     
    Last edited: 20. nov 2017
  6. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis en har Thon/GHA/Discovery status og en Black Award, kan den blant annet benyttes på en gratis helikoptertur over Hong Kong (om en bor på Prince) ;)
    Prince.jpg
     
    TigerTravel, Are, Petter B-C and 2 others like this.
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hong Kong i farta.

     
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke akkurat ut som prisene blir noe lavere av å vente. Jeg hadde egentlig tenkt å prøve noen av stamhotellene til folket her som Icon eller InterContinental, men ser at det fort blir i overkant dyrt. Kunne godt tenkt meg en grei lounge siden jeg reiser alene.

    Har noen testet New World Millenium eller The Mira i Tsim Sha Tsui? De ser greie nok ut og har club-rom til en pris jeg kan leve med.
     
  10. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel ICON i Hong Kong har Black Friday tilbud i dag. 40% avslag pluss garantert oppgradering.


    ««
    book direct and enjoy 40% off with an immediate free upgrade to our Harbour View room.

    Promotion Details:

    • Booking period: Nov 23-29, 2017 (HKT)
    • Stay period: Nov 23, 2017 to March 31, 2018
    • Applicable to both local and international travellers
    • Exclusively on official website
     
    lMartin and dervig like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Middagsforslag i Hong Kong

    Har trua på disse forslagene. Uten at jeg kommer meg til HK for å teste selv tror jeg. Men det er sikkert noen som kan ha glede av forslag til god mat ;)
     
  12. Kallingen

    Kallingen Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    YAN TOH HEEN (på Hotel Intercontinental) var fantastisk. Det står "høy prisklasse" i artikkelen, men de serverer lunsj til en finfin pris. For 3 pax til lunsj betalte vi 2700,- totalt med tips og hele sulamitten. Dette var uten alkohol, men med annen drikke. To av oss hadde Dim Sum, en hadde biff. Alle 3 VELDIG fornøyde. (Bordbestilling på nett. Enkelt og greit!).

    I motsatt ende av skalaen: Oyster & Wine Bar på Sheraton. Styr unna "Seafood Platter". Fryktelig vassen hummer, tørr krabbe+++. Måltidet står nok lagret på is i alt for lang tid før servering. Betalte 1800 for dette. Ville heller spist på McDonalds!! De 2 andre fikk litt mer valuta for pengene - de bestilte biff!

     
    Last edited: 31. des 2017
    CrotchRocket liker dette
  13. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Har du testet helikopterturen, eller har erfaring med Prince? Sikter på en tur i april og har en Black Award som jeg tenkte å svi av:) Ser også det er mulighet å bruke den på Suite oppgradering inntil tre netter som også kan være noe.
     
  14. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Tok helikopterturen ja. Ikke garantert tur, da det er avhengig av kapasitet. Ble fulgt av 2 damer fra Prince. Turen starter på toppen av Peninsula, og de tar en rundtur i fugleperspektiv. Definitivt verdt det spør du meg!
    Bodde på Prince, og hadde booket et bra rom med Loungetilgang. Ble oppgradert til suite freebe)! Meget hyggelige ansatte, men rommene kunne kanskje vært pusset opp (men klager ikke!). Brukte en black award (nr 2) på limo til flyplass/en Veuve Clicquot...
     
  15. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Høres bra ut og gull med fri suite oppgradering da:) Ble så jeg booket tre netter i april på Prince og brukte en black award på superior suite oppgradering. Får en ny black award for 2017 nå så planen er å bruke den på enten helikopter elle limo fra flyplassen. Hva ville du gått for om det sto om helikopter eller limo?
     
  16. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Helikoptertur er min klare favoritt. Men reiser du sammen med noen blir vel limo og sjampis å foretrekke (helikopterturen gjelder for en person).
    07567CFA-5C92-4D46-A83A-8D40A4FA91EB.jpeg 544BA2F1-95C9-4CB5-9C51-DEFE77B2C5A5.jpeg 2EEA4267-44A8-45F6-89EE-488D38C9DA68.jpeg
     
    Palg82 liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg booket billetter til Hong Kong, og har derfor en hel masse spørsmål til alle ekspertene på forumet. Jeg drar sammen med Fru Holmen, og vi skal feire bryllupsdagen vår i Hong Kong. Vi reiser 15. til 19. september.

    1. Hvor skal vi bo?
    Jeg tenker at vi må under 15.000 for de tre nettene vi er i HK (lander 16. på morgenen). Har kikket på følgende:
    - Intercontinental, Deluxe Suite, ca 13.000,-
    - Ritz Carlton, Deluxe rom, (vet ikke hvorfor, men prisene varierer fra 12- 15.000, sikker utsikt eller etasje etter hvor mye du betaler)
    - The Langham, Suite, ca 13.500,-
    - Cordis, Studio (ikke Club, fikk ikke booke det), ca 7.000,-
    - W Hong Kong, Cool corner room, ca 13.000,-
    (Om noen har andre tips, er vi glade for innspill)

    2. Hvordan reise til/fra flyplassen?
    Ved ankomst har vi alt av tid, da vi lander 07:20
    Ved avreise har vi litt mindre tid, for flyet vårt (til PEK) går kl 08:30..
    Hvor tidlig må vi være på flyplassen, og hvordan reiser vi enklest? (Pris er et tema, så helikopter er ikke aktuelt.. :rolleyes:)

    3. Hvor spiser vi?
    Vi er over gjennomsnittlig glade i mat, og betaler gjerne litt ekstra for å spise godt. Men vi setter oss like gjerne ned på en fortausrestaurant og spiser lokal mat med fingrene. Noen, jeg tror det var @Eddie47 snakket om en Dim Sum-restaurant inne på et hotell, som hadde to Michelin stjerner? DIm Sum er absolutt en høydare. Har noen andre flere tips?

    4. Hva må vi gjøre mens vi er i HK?
    Ingen av oss har vært der før, så vi er helt blanke på hva som skal gjøres.
    Hvilke steder må besøkes, og hvilke er ikke så viktig? Vi er bedagelig anlagt, så vi må ikke gjøre noe hele tiden. Vi sitter oss gjerne i en bar og ser på mennesker, eller i en skybar og ser på utsikten.

    5. Andre tips til førstereis?
    Do's an don'ts
    tips?
    reisekort på kollektiv?
     
  18. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg og Kona kom hjem fra Hong Kong forrige uke som førstereis.
    Flytoget til byen er no-brainer. Vi kjøpte et reisekort på flyplassen med tur/retur samt 3 dager med unlimited for 350HKD per pers (50 HKD tilbake om du returner kortet igjen på flyplassen når du reiser hjem).
    Vi bodde i Suite med Club fasiliteter på Grand Hyatt med hjelp fra "Milehigh" og med vårt reisemønster kunne vi like godt droppet subway kort. Taxi er low-cost i Hong Kong, så med mindre hotellet ditt står på en stasjon hadde jeg satset mest på det.

    Forøvrig et "kultursjokk" å ta taxi i Hong Kong Vs Japan. Mulig vi traff på noen særinger, men vi ble knapt anerkjent eller fikk bekreftelse på vår eksistens når vi satt oss i bilene. I Japan var det hvite hansker, rene biler og gutta hadde enorm yrkesstolthet.
    Forskjellen ligger vel i lønnsnivået til sjåførene...
     
    holmen liker dette
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg digga IC.
    Restauranten i toppen av Peninsula hadde god mat. Og Champagneroom:)

    DP brunch på Ritz Carlton med skalldyr kan visst anbefales
     
    holmen liker dette
  20. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Harbour Grand Hongkong Island. En fantastisk utsikt. Har sett Club Premier Harbour View Suite på langt under 15.000 før, men vet ikke hvordan det er priset nå. Føler alt er blitt skrudd inn i himmelen de siste 2-3 årene :(
    Ho Lee Fuk er forresten en restuarant som er verdt turen, bare grunnet navnet..
     
    holmen and Insomnia4u like this.

Del denne siden