Da har jeg booket billetter til Hong Kong, og har derfor en hel masse spørsmål til alle ekspertene på forumet. Jeg drar sammen med Fru Holmen, og vi skal feire bryllupsdagen vår i Hong Kong. Vi reiser 15. til 19. september.
1. Hvor skal vi bo?
Jeg tenker at vi må under 15.000 for de tre nettene vi er i HK (lander 16. på morgenen). Har kikket på følgende:
- Intercontinental, Deluxe Suite, ca 13.000,-
- Ritz Carlton, Deluxe rom, (vet ikke hvorfor, men prisene varierer fra 12- 15.000, sikker utsikt eller etasje etter hvor mye du betaler)
- The Langham, Suite, ca 13.500,-
- Cordis, Studio (ikke Club, fikk ikke booke det), ca 7.000,-
- W Hong Kong, Cool corner room, ca 13.000,-
(Om noen har andre tips, er vi glade for innspill)
2. Hvordan reise til/fra flyplassen?
Ved ankomst har vi alt av tid, da vi lander 07:20
Ved avreise har vi litt mindre tid, for flyet vårt (til PEK) går kl 08:30..
Hvor tidlig må vi være på flyplassen, og hvordan reiser vi enklest? (Pris er et tema, så helikopter er ikke aktuelt..
)
3. Hvor spiser vi?
Vi er over gjennomsnittlig glade i mat, og betaler gjerne litt ekstra for å spise godt. Men vi setter oss like gjerne ned på en fortausrestaurant og spiser lokal mat med fingrene. Noen, jeg tror det var
@Eddie47 snakket om en Dim Sum-restaurant inne på et hotell, som hadde to Michelin stjerner? DIm Sum er absolutt en høydare. Har noen andre flere tips?
4. Hva må vi gjøre mens vi er i HK?
Ingen av oss har vært der før, så vi er helt blanke på hva som skal gjøres.
Hvilke steder må besøkes, og hvilke er ikke så viktig? Vi er bedagelig anlagt, så vi må ikke gjøre noe hele tiden. Vi sitter oss gjerne i en bar og ser på mennesker, eller i en skybar og ser på utsikten.
5. Andre tips til førstereis?
Do's an don'ts
tips?
reisekort på kollektiv?
Vis alt...